Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-06-11 16:04:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-31 16:32:51
Posty: 56
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 rocznik 99
rzeczywiście tak powinno być, że przód i tył są tej samej firmy? Macie z tym jakieś doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-11 16:04:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-06-11 17:40:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-21 08:08:42
Posty: 69
Lokalizacja: Głogów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726139583
Obecne moto: Kawasaki ZX6R 99
Wiesz teoretycznie tak. Jak kupujesz buty to raczej dwa tej samej firmy i modelu. W motocyklu powinno się tak robic ponieważ- kupując komplet ( ten sam model i pod model ) mamy tą samą mieszankę gumy, te same parametry kapcia i itp. Chodzi na przykład o przyczepność- opony "od pary" będą przy okreslonych warunkach zachowywać się podobnie- będą podobnie trzymały w zakrętach i podobnie odprowadzały wodę. nie od pary będą fiksowac- przednia będzie na przykład niedogrzana a tylna już będzie jak żelki haribo. I moto jest niestabilne. Podobnie w deszczu- przód będzie odprowadzał wodę doskonale a tył nie nadąża- wtedy nie znamy granicy przyczepności bo nie wiadomo czym się sugerować czy przodem czy tyłem. Takie moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-11 19:17:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
NIC dodać nic ująć!!:):):) dokładnie tak jak kolega wyżej napisał:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-11 19:18:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-04-10 10:53:36
Posty: 452
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 1198
Ja wolę zbyt dużo nie kombinować i jeżdżę na komplecie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-11 21:20:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
a ja sie nie zgadzam. ulica to nie tor i żadko kiedy wykorzystuje sie pełen potencjał opony, a opony nawet róznych marek są do siebie zblizone. czasmi jest też tak że gdy masz dana opone na tyle jeździ ci sie na niej swietnie , a gdy zakładasz ją na przód to juz nie jest tak pięknie więc według mnie nie ma sie co przejmowac . oczywiscie gdy kupujesz nowy przód i tył to lepiej kupic komplet bo zazwyczaj jest taniej i nie ma co udziwniac .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-11 22:39:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-09 12:21:16
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa, Pomiechówek
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 04r.
Wszystko zależy od tego jak jeździsz. Bo jeśli zamykasz oponę na winklach itd to napewno lepsze były by tej samej firmy, lecz ja na przykład jeżdzę turystycznie na dwóch różnych oponkach (przód Maxxis, tył Dunlop) i nie czuję z tego powodu jakiegoś dyskomfortu.


Ostatnio edytowano 2010-06-12 22:53:40 przez ŁysyWo(L)a, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 06:46:46 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
A moim zdaniem jest zgoła inaczej.
Mówicie tu samych właściwościach opony a nawet słowa o profilu.
Zasadniczym elementem opony jest jej przeznaczenie.
I tak nie założymy opony sportowej (przekrój v) na przód a na tył turystycznej (przekrój u) bo zwyczajnie moto będzie mam się nie zgrywać.
Przód będzie ostro szedł w zakręt a tył będzie się powstrzymywał.
I to moim zdaniem jest źródło niestabilności.
Ja z przodu mam dunlopa a z tylu pirelli i co? Super :) w zakrętach bomba w v-max stabilnie.
Za to jak na tyle miałem bridgestona to dupa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 08:53:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
undy napisał(a):
rzeczywiście tak powinno być, że przód i tył są tej samej firmy? Macie z tym jakieś doświadczenia?


z tego co mi w promotorze na doszkalaniu tłumaczyli to zdecydowanie tak, ta sama marka i ten sam model.

oczywiście przy jeździe po bułki albo pałowaniu na prostych nie ma znaczenia, ale przy winklowaniu już tak.
opona przednia z tylną musi mieć tą samą proporcję przyczepności 40:60, ten sam profil, te same kroczenie.
Jeśli będziesz leciał po nienajlepszej powierzchni, moto może zacząć się zdecydowanie uślizgiwać się, na dwóch różnych oponach jedno koło uślizgnie się bardziej drugie miej i już mamy sytuację niebezpieczną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 09:55:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-21 08:08:42
Posty: 69
Lokalizacja: Głogów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726139583
Obecne moto: Kawasaki ZX6R 99
Dyskusja troszkę bezo owocna bo ten kto lata w różnych kapciach będzie swego bronił. Ja nie pisałem wyraźnie o profilu ale napisałem ogólne słowo "parametry" kapcia- w tych parametrach zawiera się m.in profil,kształt bieżnika,jego przeznaczenie. W każdym razie przy kupowaniu opon na oba koła lepiej zakupić komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 10:38:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-09 12:21:16
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa, Pomiechówek
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 04r.
No to ja dodam jeszcze że ważna jest data produkcji :) 5-letnia guma nie ma już takich właściwości ja nówka!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 16:19:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mam w tej chwili z przodu oponę 9 letnią. Ma przejechane 20 tys km. Nie ma żadnych spękań, trzyma równie dobrze, co tylna (rocznik 2007). Planuję ją zmienić, ale bez pośpiechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 19:40:00 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
MarcinN napisał(a):
Mam w tej chwili z przodu oponę 9 letnią. Ma przejechane 20 tys km. Nie ma żadnych spękań, trzyma równie dobrze, co tylna (rocznik 2007). Planuję ją zmienić, ale bez pośpiechu.


marcin: szacun dla Ciebie za odwagę.

jestem tylko ciekaw, czy taka 9-cio letnia guma ma jakiekolwiek właściwości gumy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-12 23:06:02 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Odpowiadam: ta 9-cie letnia opona sprawuje się równie dobrze, jak 3 letnia, która jest z tyłu. Na motocyklu kilkakrotnie szorowałem podnóżkiem w zakręcie.

Jak widać, wiele opowieści o Straszliwym Ryzyku jest zwyczajnie przesadzonych.


Ostatnio edytowano 2010-06-13 12:39:59 przez MarcinN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-13 09:44:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-21 08:08:42
Posty: 69
Lokalizacja: Głogów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726139583
Obecne moto: Kawasaki ZX6R 99
Może w przypadku opon 18 letnich to tak, ale kilka lat to żadna tragedia- taki sam chwyt jak szczepionki na świńska grypę... trzeba czymś ludzi zmusić do zakupu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-13 10:30:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-09 12:21:16
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa, Pomiechówek
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 04r.
9 - letnia na pewno bedzie dużo twardsza niż nowa i to po części zmniejsza jej przyczepność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org