Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-02-28 22:22:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-03-01 16:39:21
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Witam dzisiaj jadąc swoim fz6 z 2008r miałem dziwną sytuacje mianowicie przy próbie wbicia 2 biegu przy 6k obrotów zostałem na luzie, chcąc wbić ten bieg z luzu skrzynia odwzajemniła mi się głośnym zgrzytem ale bieg w końcu wszedł przy mocniejszym dociśnięciu dźwigni. Czy takie nieumiejętne wrzucanie biegów szkodzi ? Zdarzyło mi się to już z 3 raz w ciągu roku i troche się boje że za którymś razem moge coś popsuć. W swoim fz6 mam tak dziwnie że przy zbyt mocnym wbiciu biegu jest taki głuchy stuk (mowa o przechodzeniu z 1 na 2, bo reszta biegów jest ok ) znowu przy zbyt słabym albo zgrzyt albo przy wyższych obrotach zostaje na luzie, dziwi mnie to bo nieraz oglądałem na filmikach jak ludzie kręcą swoje moto aż do odciny na 1 biegu i dwójka wchodzi im bez problemu. Napiszcie co o tym sądzicie, biegi wrzucam lekko napierając na dzwignie i odpuszczam gaz jednocześnie wciskając sprzęgło :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-28 22:22:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-02-29 08:04:08 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Ja nie mam u siebie takich objawów :(

Może zerknij na ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y
Mocno się nim posiłkowałem po zakupie motocykla kiedy miałem "złe nałogi" z jazdy samochodem.
Przy nieumiejętnym zmienianiu biegów skrzynię w motocyklu można zniszczyć znacznie łatwiej niż w aucie. Ta pierwsza z racji swoich jak najmniejszych gabarytów i masy nie ma synchronizatorów. W aucie można je bez problemu upchnąć. W moto... no cóż... jest jak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 11:11:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 239
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
Przy wrzucaniu dwójki musisz zdecydowanie i mocno wrzucić bieg, by dźwignia przeskoczyłą LUZ. Jeśli znowu będziesz miał taką sytuacje, że wskoczy Ci N zamiast 2, wtedy najlepiej odpuść całkowicie gaz, zwolnij do prędkości jazdy na jedynce i na pewno wtedy nie będzie zgrzytu i nic nie uszkodzisz. Więcej zdecydowania 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 13:27:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-07-09 09:17:39
Posty: 63
Lokalizacja: 12 km od Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ducati 848 SF
Yamaha ma twarde skrzynie, trzeba napier... :)

Taki jest jej urok. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-29 23:04:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-04-24 14:24:37
Posty: 206
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski / Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jak wbijasz bieg z luzu/miedzyluzu to nie wrzucaj go na jałowych obrotach - daj trochę gazu i dopiero wrzuć bieg :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-13 18:51:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Z mojego doświadczenia, proponuję opuścić o pół do jednego centymetra dźwignię zmiany biegów. Zdziwisz się jak to "naprawia"skrzynię biegów. Po prawidłowej regulacji dźwigni nie będzie problemu z wbijaniem biegów "w górę", będzie to mniej męczące i lżejsze. Tylko zrób to prawidłowo, regulując śrubą rzymską na cięgle, a nie przestawiając na wieloklinie... Analogicznie warto,podnieść dźwignię hamulca nożnego jak pojawia się problem z jego dozowalnością :wink:

W ogóle regulacja dźwigni, klamek i rolgazu czyni cuda z motongiem.

Ponieważ na priv pojawiło się pytanie czemu nie ustawiać na wieloklinie to poniżej zdjęcie z serwisówki.
Załącznik:
img082.jpg [600.04 KiB]
Pobrane 1063 razy


Zaznaczone na czerwono strzałki A i B pokazują prawidłowe położenie względem siebie punktów na wałku i dźwigience. Czemu tak? Bo tak se skośnooki inżynier wymyślił :wink: A wymyślił, bo w tym położeniu dźwigienki względem wałka, cały układ sterowania skrzynią biegów działa optymalnie. W tym położeniu dźwigienka i cięgno są pod właściwym kątem ( około 90 stopni) i to zapewnia pełne przenoszenie siły którą działamy na mechanizm zmiany biegów tak w dół jak i w górę. Niewielkie odchyłki nie skutkują niczym. Natomiast większe, plus korygowanie ich śrubą rzymską, mogą utrudnić zmianę biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-13 22:42:44 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Moja zasada jest taka, zanim dotykam sprzęgła noga już naciska wajchę od biegów.
Nacisk jest lekki tak żeby wyczuć punkt oporu, w momencie delikatnego niewyprzęgania bieg sam wskakuje.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-07 14:59:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-18 11:06:04
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Odkopuje temat ;)
Wczoraj oglądałem fz6 s2 i przy wbijaniu 2 biegu był strzał jak przy jedynce. Czy to jest normalne? Bo z tego co czytam wyżej tak,ale pierwszy raz coś takiego widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-07 16:41:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
W fz6 głośno pracuje skrzynia, trzeba się przyzwyczaić nauczyć ją obsługiwać żeby wbijać biegi płynnie.
Co do twojego pytania ciężko stwierdzić czy ww egzemplarzu jest coś nie tak ze skrzynią czy to norlmany dźwięk zmiany biegów . Przejdź sie innym S2 i porównaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-07 18:50:41 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
jak pozwolisz na opadnięcie obrotów w trakcie zmiany to zawsze bedzie trzask


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-07 20:07:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-18 11:06:04
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
tuzmen napisał(a):
jak pozwolisz na opadnięcie obrotów w trakcie zmiany to zawsze bedzie trzask

Ale ten trzask będzie tylko na 2 biegu czy na wszystkich?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-07 21:15:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
1 i 2 bieg prawie zawsze wydaję dźwięk bo przebijasz się przez N.
Na moim filmie słychać zmianę z 1 na 2 bieg
https://youtu.be/3DkpHEOXioA?t=4m47s
W FZ8 również słychać dźwięk 6:40 min filmu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-08 11:33:06 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1559
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Kaczy_p napisał(a):
tuzmen napisał(a):
jak pozwolisz na opadnięcie obrotów w trakcie zmiany to zawsze bedzie trzask

Ale ten trzask będzie tylko na 2 biegu czy na wszystkich?


Będzie na wszystkich, jednak na 1 i 2 najgłośniej.
Zrób test, postaw na centralnej, odpal, i przewachluj na wolnych obrotach od 1 do 6 i do 1.
Tak to działa bo skrzynia nie ma autosynchronizacji, oto musisz zadbać sam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-08 11:42:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3956
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
im lepiej zmieniasz biegi, tym ciszej i spokojniej to wchodzi. z N na 1 zawsze yebnie, nie ma szans. w kolejnych najepliej zmieniać biegi w ten sposób że wywierasz lekki nacisk noga na dźwiginię i ustawiasz obroty. przy idealnym zgraniu (troszkę wprawy) bieg sam "wskoczy" bez dodawania siły noga o ile tylko obroty beda własciwe. i zrobi to płynnie i cicho. kwestia praktyki.

z jedynką masz ten problem że jak stoisz to silnik działa (kręci), a część elementów w skrzyni stoi, więc zawsze jakieś punknięcie będzie. sprzęgłem powodujesz że nie zgaśnie, ale jednak coś "pociągnie" zawsze, tak już działa niesynchronizowana skrzynia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-08 12:07:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-04-18 11:06:04
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Czyli o ile dobrze rozumiem,jak z N na postoju wbije 2 bieg to też powinno strzelić jak na jedynce (lub minimalnie lzej?)?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org