Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-04-15 19:12:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-13 23:34:40
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Witam,

Potrzebuję Waszej porady! Popełniłem błąd przy odkręcaniu dekla alternatora w FZ1 (zdjęcia w załączniku). Zamiast zacząć od środkowej śruby i imbusów wewnętrznych na deklu, to zacząłem od odkręcenia zewnętrznych... Zdejmując dekiel pociągnąłem ze sobą część silnika. Niestety słyszałem jak 2-3 małe części poluzowały się i spadły. Dekla nie da się teraz z powrotem dopchnąć i dokręcić, więc coś jest nie na swoim miejscu.

Jak powinienem teraz postąpić? Czy muszę się obawiać, że będzie konieczne wyjęcie silnika z motocykla i jego demontaż? A może jakoś da radę rozwiązać problem tylko ze zdjętym deklem?

Z góry dziękuję za wszelkie porady.


Załączniki:
3.png [962.75 KiB]
Pobrane 781 razy
2.png [771.23 KiB]
Pobrane 752 razy
1.png [803.44 KiB]
Pobrane 740 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-15 19:12:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-04-15 21:35:07 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1560
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Po pierwsze, pewnie przed robotą nie zajrzałeś do serwisówki
Po drugie, właśnie dobrze zrobiłeś, odkręca się dekiel i wyjmuje cały altek który wisi na tym deklu,
Po trzecie te bebechy które widać na zdjęciu nie znajdują się na swoim miejscu więc o montażu i "dopychaniu" nie ma mowy.
Po czwarte, nikt ci tu nie wytłumaczy jak to złożyć bo jest do skomplikowany zespół elementów, ja składałem to z serwisówką część po części, da się ale nie ręczę za Twoje umiejętności więc polecam mechanika.

ps. Prawdopodobnie wpadła ci podkładka z tego wałka do głębi silnika, sciągaj miskę i módl się żeby tam była
ps2. pewnie robiłeś to na stopce bocznej, błąd

https://www.youtube.com/watch?v=li5RIUlNOy0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-15 22:27:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-13 23:34:40
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Zgadza się, nie zajrzałem do serwisówki, bo nie miałem zamiaru demontować alternatora. Chciałem tylko wymienić przetarty dekiel. Niestety nie przypuszczałem, że tak wyjdzie.

Dzięki za podesłanie linka do filmu, wydruk z serwisówki też już mam i jutro biorę się do roboty. Tzn. najpierw oczywiście "poszukiwanie" tych podkładek, które mi spadły. Spróbuję jakimś elastycznym magnesem, może się uda. A jak nie, no to czeka mnie demontaż miski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-15 22:42:57 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1560
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Hej, może nie będzie tak źle, ta podkładka jest dość spora, więc mogła gdzieś na widoku utknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-15 23:16:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-13 23:34:40
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Niestety nie jedna, ale 2 albo 3 małe części spadły. No ale trudno, muszę je znaleźć. A czy jest możliwość, że spadły gdzieś indziej niż do miski?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-16 21:55:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
magnes na gietym patyku i miska olejowa n, a dol i wszystko powinno sie znalezc. jak odpalisz silnik to od razu uslyszysz czy wszystkie elementy odnalazles :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-18 00:33:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-01-22 00:18:02
Posty: 1
Obecne moto: fz6 2004
kretton napisał(a):
Niestety nie jedna, ale 2 albo 3 małe części spadły. No ale trudno, muszę je znaleźć. A czy jest możliwość, że spadły gdzieś indziej niż do miski?

na allegro są kamery Endoskopowe podłączane do telefonu. Często do nich są dodawane magnesy i haczyki, to na pewno ułatwi sprawę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-21 15:20:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-13 23:34:40
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Wygrzebałem wszystkie metalowe tuleje, podkładki itd. Ale wg serwisówki jeszcze brakuje o-ringa... Nie mogę go złapać. Zastanawiam się, czy dla gumowego elementu jest sens demontować miskę olejową? Oczywiście kupiłem nowy o-ring.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-21 17:34:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Zależy jaka guma jak miękka to zmieli a jak twarda to ciężko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-22 21:37:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-02-13 23:34:40
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Dzięki wszystkim za pomocne wypowiedzi. Chciałem tylko napisać, że problem został rozwiązany. Jak się okazało gumowy o-ring nie spadł mi do silnika, tylko "schował" się w środku tulei (jest w niej takie specjalne wycięcie). O-ring zauważyłem dopiero po wyczyszczeniu tulei z oleju!

Zakładając z powrotem dekiel (tym razem z serwisówką...) pamiętajcie o włożeniu 2 pinów (prowadnic uszczelki i mocowania dekla). Gdy wałek nie chce wejść w swoje miejsce, pomaga wrzucenie biegu / poruszenie tylnym kołem.

Zdejmując dekiel polecam poprosić drugą osobę, żeby odchyliła motocykl w prawą stronę. Wtedy wyjmując alternator minimalizujemy ryzyko, że cokolwiek wpadnie w głąb silnika.

Pozdrawiam,
Tomek

PS
Taka ciekawostka - w ASO chciałem kupić do swojej maszynki oryginalne naklejki na obie strony czaszy (nie napis "FAZER", tylko ten kolorystyczny pas) - 650 zł za JEDNĄ SZTUKĘ!


Załączniki:
naklejka.jpg [1.52 MiB]
Pobrane 501 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 08:46:23 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
net graf zobacz maja bardzo dobrej jakości naklejki ja kupowałem kiedyś dopoprzedniego dfazera


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 10:52:38 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 308
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
No cóż, ceny części w ASO są całkowicie nie przystające do polskich realiów oraz według mnie do realnych kosztów wytworzenia danej części oraz pozostałych składowych (cło, podatki, transport, marża). Dla przykładu: zwykła nylonowa podkładka pod śrubę owiewki w ASO kosztuje 13 zł, na wolnym rynku góra 1 zł. Przewód gumowy hamulcowy, ten przy tylnym zacisku ponad 700 zł, za tę kwotę to prawie się kupi komplet Hela w oplocie z gwarancją na wieki, na komplet gumowych, które Yamaha zaleca wymieniać co 4 lata to i 2 000 zł było by mało (dla wersji z ABS).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org