Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Przygotwania do zimy https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=3216 |
Strona 1 z 12 |
Autor: | marcys998 [ 2009-09-27 12:03:23 ] |
Tytuł: | Przygotwania do zimy |
witam forumowiczów!! Przeglądając forum zauważyłem, że podobnie jak ja jest wielu nowych "młodych stażem" użytkowników, którzy dopiero co zaczęli przygodę z motocyklem. Z racji tego, że niestety sezon 2009 powolutku zbliża się do końca chciałbym uruchomić wątek dotyczący poprawnego zimowania motocykla, podobny jak mają ownersi t-catów.Jeśli są wam znane metody i zasady może jako bardziej doświadczeni podzielicie się z żółtodziobami :wink: pozdrawiam!! |
Autor: | 2pac [ 2009-09-27 12:47:22 ] |
Tytuł: | |
zalac bak po korek , wyjąć aku , koła w gore zeby opony byly w powietrzu. jesli nie mamy podnosnikow to w czasie postoju mniej wiecej raz na tydzien przestawiamy polozenie kól zeby sie opona nie odksztalcila ,czyscimy i konserwojemy naped , umyc moto i przykryć pokrowcem. i to chyba wszystko :) |
Autor: | ShadowZ [ 2009-09-27 14:12:07 ] |
Tytuł: | |
Rozebrac na czesci pierwsze i do wiosny powoli składać :P |
Autor: | bailif [ 2009-09-27 18:22:23 ] |
Tytuł: | |
ShadowZ napisał(a): Rozebrac na czesci pierwsze i do wiosny powoli składać :P
najsss :) |
Autor: | Karol90Fazer [ 2009-09-27 18:39:02 ] |
Tytuł: | |
Nie przestawać jeździć, ja tam w ogóle nie zimuje motoru, w zeszłym roku 23 grudnia jeszcze śmigałem za piaseczno :) a dodam, że do znajomej dojeżdzaliśmy po śniegu;) |
Autor: | HOROŚ [ 2009-09-27 19:45:42 ] |
Tytuł: | |
W ubiegłym roku jezdziłem przy -2 8) |
Autor: | Leśmian [ 2009-09-27 19:48:37 ] |
Tytuł: | |
1. Kółka w góre, troche spuścić powietrza. 2. Aku wyciagniete, co miesiąc podładowywać. 3. Bak na full. 4. Nasmarować łańcuch. 5. Przed odstawieniem przejechać kawałek (ale żby moto sie dobrze wygrzało i odparowało conieco :P ) 5. Zakryć szczelnie wlot tłumika torebką foliową. 6. Umyć|wyczyścić moto rzecz jasna 7. Dobrze też wymienić olej, filtr oleju. i wsio ;] |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-27 20:04:38 ] |
Tytuł: | |
Olej i filtr na wiosnę się wymienia!! Opony wystarczy spuścić do 1-1,5 Atm |
Autor: | dziadek173 [ 2009-09-27 20:42:42 ] |
Tytuł: | |
nie nalezy zapominac o przepalaniu co 2-3 dni lub zalaniu cylindrow olejem .. a waha ktora stoi nie robi dobrze dla silnika bo chemia odklada sie na dole zbiornika |
Autor: | Ewka [ 2009-09-27 20:59:56 ] |
Tytuł: | |
Ja zalewam bak ale aku nie wyciągam tylko odpalam moto 2 razy w miesiacu na conajmniej 20 min żeby go podładować. Oczywiście moto ustawione na centralnej podstawce, a przednie kolo co jakis czas obracane, poza tym jak już było pisane łańcuch nasmarowany,a moto umyte i przykryte :D |
Autor: | Robgie [ 2009-09-27 21:10:23 ] |
Tytuł: | |
dziadek173 napisał(a): nie nalezy zapominac o przepalaniu co 2-3 dni lub zalaniu cylindrow olejem
chyba tygodnie bo ja normalnie w sezonie tak często nei jeżdżę |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-27 21:15:38 ] |
Tytuł: | |
Przepalanie moto to idiotyzm, świeczki nawet nie nagrzeją się do temperatury samo-oczyszczenia a później cuda na wiosnę, nawet jakby ktoś trzymał do włączenia się wentylatora to nie to samo. Osiągają one dopiero temp. po paru kilometrach. Dziadek po to się kranik zamyka , by nie leciała do silnika , a wacha jest w celu by bak nie rdzewiał. Już pisałem i może się powtarzam, wykręcić świeczki po 20ml oleju, na cylinder, wbić 6 bieg i zrobić parę obrotów silnikiem, zakręcić świeczki. Na wiosnę wyjmujemy świeczki, dajemy na kuchenkę by były gorące i takowe wkręcamy i moto burzy od strzała. |
Autor: | dziadek173 [ 2009-09-27 22:01:55 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s.. a wiesz gdzie w fazku jest kranik... bo ja wiem ;) |
Autor: | Leśmian [ 2009-09-27 22:36:02 ] |
Tytuł: | |
Wojtas to ja już nie wiem - jedni mówią, ze używany olej nie może stać w moto bo coś tam sie zaczyna z nim złego dziać a inni żeby własnie stał używany OCB??? |
Autor: | Żuku [ 2009-09-28 00:23:16 ] |
Tytuł: | |
Co do oleju, to i tak po wymianie sporo starego zostaje... Czy przed zima, czy po zimie to nieche te dwie szkoły dalej się ścierają :) Coś wydaje mi się, że wielkiej różnicy dla silnika to nie zrobi. Najważniejsze to, żeby pilnować przeglądów na czas i co 6000. W jakiejs mądrej niemieckiej knidze od fazerow i kotów widziałem foto z zacisniętym na stałe sprzęgłem. Czy to ma jakiś sens, czy przerost formy nad treścią? -Żuku- |
Strona 1 z 12 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |