Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Przygotwania do zimy
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=3216
Strona 1 z 12

Autor:  marcys998 [ 2009-09-27 12:03:23 ]
Tytuł:  Przygotwania do zimy

witam forumowiczów!!

Przeglądając forum zauważyłem, że podobnie jak ja jest wielu nowych "młodych stażem" użytkowników, którzy dopiero co zaczęli przygodę z motocyklem. Z racji tego, że niestety sezon 2009 powolutku zbliża się do końca chciałbym uruchomić wątek dotyczący poprawnego zimowania motocykla, podobny jak mają ownersi t-catów.Jeśli są wam znane metody i zasady może jako bardziej doświadczeni podzielicie się z żółtodziobami :wink:

pozdrawiam!!

Autor:  2pac [ 2009-09-27 12:47:22 ]
Tytuł: 

zalac bak po korek , wyjąć aku , koła w gore zeby opony byly w powietrzu. jesli nie mamy podnosnikow to w czasie postoju mniej wiecej raz na tydzien przestawiamy polozenie kól zeby sie opona nie odksztalcila ,czyscimy i konserwojemy naped , umyc moto i przykryć pokrowcem. i to chyba wszystko :)

Autor:  ShadowZ [ 2009-09-27 14:12:07 ]
Tytuł: 

Rozebrac na czesci pierwsze i do wiosny powoli składać :P

Autor:  bailif [ 2009-09-27 18:22:23 ]
Tytuł: 

ShadowZ napisał(a):
Rozebrac na czesci pierwsze i do wiosny powoli składać :P


najsss :)

Autor:  Karol90Fazer [ 2009-09-27 18:39:02 ]
Tytuł: 

Nie przestawać jeździć, ja tam w ogóle nie zimuje motoru, w zeszłym roku 23 grudnia jeszcze śmigałem za piaseczno :) a dodam, że do znajomej dojeżdzaliśmy po śniegu;)

Autor:  HOROŚ [ 2009-09-27 19:45:42 ]
Tytuł: 

W ubiegłym roku jezdziłem przy -2 8)

Autor:  Leśmian [ 2009-09-27 19:48:37 ]
Tytuł: 

1. Kółka w góre, troche spuścić powietrza.
2. Aku wyciagniete, co miesiąc podładowywać.
3. Bak na full.
4. Nasmarować łańcuch.
5. Przed odstawieniem przejechać kawałek (ale żby moto sie dobrze wygrzało i odparowało conieco :P )
5. Zakryć szczelnie wlot tłumika torebką foliową.
6. Umyć|wyczyścić moto rzecz jasna
7. Dobrze też wymienić olej, filtr oleju.
i wsio ;]

Autor:  Wojt@s [ 2009-09-27 20:04:38 ]
Tytuł: 

Olej i filtr na wiosnę się wymienia!!
Opony wystarczy spuścić do 1-1,5 Atm

Autor:  dziadek173 [ 2009-09-27 20:42:42 ]
Tytuł: 

nie nalezy zapominac o przepalaniu co 2-3 dni lub zalaniu cylindrow olejem


.. a waha ktora stoi nie robi dobrze dla silnika bo chemia odklada sie na dole zbiornika

Autor:  Ewka [ 2009-09-27 20:59:56 ]
Tytuł: 

Ja zalewam bak ale aku nie wyciągam tylko odpalam moto 2 razy w miesiacu na conajmniej 20 min żeby go podładować. Oczywiście moto ustawione na centralnej podstawce, a przednie kolo co jakis czas obracane, poza tym jak już było pisane łańcuch nasmarowany,a moto umyte i przykryte :D

Autor:  Robgie [ 2009-09-27 21:10:23 ]
Tytuł: 

dziadek173 napisał(a):
nie nalezy zapominac o przepalaniu co 2-3 dni lub zalaniu cylindrow olejem



chyba tygodnie bo ja normalnie w sezonie tak często nei jeżdżę

Autor:  Wojt@s [ 2009-09-27 21:15:38 ]
Tytuł: 

Przepalanie moto to idiotyzm, świeczki nawet nie nagrzeją się do temperatury samo-oczyszczenia a później cuda na wiosnę, nawet jakby ktoś trzymał do włączenia się wentylatora to nie to samo. Osiągają one dopiero temp. po paru kilometrach.

Dziadek po to się kranik zamyka , by nie leciała do silnika , a wacha jest w celu by bak nie rdzewiał.

Już pisałem i może się powtarzam, wykręcić świeczki po 20ml oleju, na cylinder, wbić 6 bieg i zrobić parę obrotów silnikiem, zakręcić świeczki. Na wiosnę wyjmujemy świeczki, dajemy na kuchenkę by były gorące i takowe wkręcamy i moto burzy od strzała.

Autor:  dziadek173 [ 2009-09-27 22:01:55 ]
Tytuł: 

Wojt@s.. a wiesz gdzie w fazku jest kranik... bo ja wiem ;)

Autor:  Leśmian [ 2009-09-27 22:36:02 ]
Tytuł: 

Wojtas to ja już nie wiem - jedni mówią, ze używany olej nie może stać w moto bo coś tam sie zaczyna z nim złego dziać a inni żeby własnie stał używany OCB???

Autor:  Żuku [ 2009-09-28 00:23:16 ]
Tytuł: 

Co do oleju, to i tak po wymianie sporo starego zostaje...

Czy przed zima, czy po zimie to nieche te dwie szkoły dalej się ścierają :)
Coś wydaje mi się, że wielkiej różnicy dla silnika to nie zrobi.
Najważniejsze to, żeby pilnować przeglądów na czas i co 6000.

W jakiejs mądrej niemieckiej knidze od fazerow i kotów widziałem foto z zacisniętym na stałe sprzęgłem. Czy to ma jakiś sens, czy przerost formy nad treścią?

-Żuku-

Strona 1 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/