Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Kod #30 FZ6n https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=6041 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 18:35:07 ] |
Tytuł: | Kod #30 FZ6n |
Witam, Nie mogłem odpalić swojego nakeda, kręcę, kręcę i nic. Ale zauważyłem, że na liczniku widnieje liczba 30. To to zapewne kod błędu. Pytanie co on oznacza i skąd się wziął? Jeśli dobrze szukam w Google to kod #30 oznacza: Cytuj: Fault Code: 30 Diagnostic Code: 08 Symptom: The motorcycle has overturned. Probable cause of malfunction: Overturned. Malfunction in ECU. Fault Code: 33 Diagnostic Code: 30 Symptom: Open circuit is detected in the primary lead of the ignition coil (# 1, #4). Probable cause of malfunction: Open circuit in wiring harness. Malfunction in ignition coil. Malfunction in ECU. Malfunction in a component of ignition cut-off circuit system. Fakt, odłączałem różne wiązki, ale są poprawnie podłączone. Motocykl oczywiście nie leżał. Jak to obejść/wykasować błąd i uruchomić Fazerka? [ img ] |
Autor: | Szopix [ 2011-01-10 20:12:44 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
A w trybie serwisowym nie da się wykasować błędów ? Próbowałeś ? |
Autor: | matekvw [ 2011-01-10 20:20:44 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
niejestem pewien ale to chyba jakaś kombinacja przycisków na liczniku i chyba coś z zapłonem(stacyjką)ale niejestem pewien czy akurat tak jest w tym modelu |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 20:30:41 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
Do trybu serwisowego mogę wejść (Select i Reset + przekręcić kluczyk), ale nie wiem jak się błędy kasuje. Zastanawiam się również czy to nie może być wadliwy TPS, który serwis podobno wymienia za darmo. |
Autor: | matekvw [ 2011-01-10 20:33:06 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
ale jak by był walniety to moto i tak powinno odpalić :?: |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 20:40:36 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
Teoretycznie tak, aczkolwiek w manualu jest napisane, że przy błędzie m.in. 30 motocykl nie odpali. Kod: Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08
Following ERROR codes DO NOT allow engine to run : 11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4 |
Autor: | matekvw [ 2011-01-10 20:51:20 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
moim zdaniem ten błąd to jakieś odcięcie zapłonu [brak iskry] najprostszym sposobem to zrzucić faje i sprawdzić czy jest iskra |
Autor: | Szopix [ 2011-01-10 20:59:50 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
Czyli sprawdzałeś te kable które były podane w serwisówce ? Jeżeli przeglądałeś serwisówke to na pewno o tym czytałeś: http://www.youtube.com/watch?v=yivweQyQrog&t=5m45s a to co znalazłem w serwisówce: *Diagnostic code - 62 *Item - Malfunction history code erasure *Description of action - Displays the total number of codes that are being detected through self diagnosis and the fault codes in the past history. Erases only the history codes when the engine stop switch is turned from OFF to ON. If the engine stop switch is ON, turn it OFF once, and then turn it back ON. *Data displayed on meter (reference value)- 00 - 17 (00) Displays when there is no malfunction. TPS to chyba nie jest ... miałby przecież inny nr błędu ? |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 22:13:45 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
No tak, jutro postaram się wykasować błędy. Pytanie czy ich wykasowanie nie spowoduje się ponownego pojawienia przy kolejnej próbie odpalenia. Zobaczymy. Cholera, łeb mi tylko pęka, ponieważ zastanawiam się skąd ten błąd i problem. Nie robiłem niczego poza odpinaniem wiązek i wyciąganiem akumulatora... |
Autor: | pango [ 2011-01-10 22:26:15 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
moze to glupie ale zanim odpiales wiazki odlaczyles aku? i najpierw podlaczyles kable? on cos o mozliwym bledzie cewki zaplonowej,kompa,i jakiesgos polaczenia gada ? |
Autor: | lukimaster [ 2011-01-10 22:32:02 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
Tak z czystej ciekawości również zastanawiam się skąd ten błąd mógł się wziąć ? A wiązki z jakiego powodu odpinałeś ? Tzn. jakie/które wiązki... ? |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 22:40:56 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
pango napisał(a): moze to glupie ale zanim odpiales wiazki odlaczyles aku? Nie, ale przy odpiętych przewodach nie uruchamiałem raczej moto. pango napisał(a): on cos o mozliwym bledzie cewki zaplonowej,kompa,i jakiesgos polaczenia gada ? No właśnie 30 to chyba ten odnośnie przewrócenia motocykla, a nie cewki zapłonowej. Wszystko zależy czy na liczniku wyświetlany jest nr. błędu czy nr. diagnostyczny. lukimaster napisał(a): Tak z czystej ciekawości również zastanawiam się skąd ten błąd mógł się wziąć ? A wiązki z jakiego powodu odpinałeś ? Tzn. jakie/które wiązki... ? Wiązki odpinałem ponieważ chciałem się dostać do elementów znajdujących się pod nimi, a pająk mi trochę przeszkadzał. Wiązki które odpinałem znajdują się pod zbiornikiem, nie wiem od czego są. Rozumiem, że błędem było ich odpinanie przy podpiętym aku, ale to raczej nie mogło spowodować większej awarii. Mam nadzieję, że nie odpala, bo wisi w pamięci błąd, który uda mi się wykasować... |
Autor: | lukimaster [ 2011-01-10 23:39:30 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
lutecki napisał(a): pango napisał(a): moze to glupie ale zanim odpiales wiazki odlaczyles aku? błędem było ich odpinanie przy podpiętym aku, ale to raczej nie mogło spowodować większej awarii. Mam nadzieję, że nie odpala, bo wisi w pamięci błąd, który uda mi się wykasować... Myślę że sam sobie odpowiedziałeś :wink: |
Autor: | lutecki [ 2011-01-10 23:47:30 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
Swoją drogą, to strasznie głupie rozwiązanie, gdzie przechowywany w pamięci błąd (pomimo, że problem już nie występuje) uniemożliwia uruchomienie jednostki. Wydaje mi się, że uzasadnieniem takiego działania jest jedynie wyciągnięcie pieniędzy od Klienta :? Znalazłem jeszcze coś takiego: [ img ] Tylko nie rozumiem co to jest "Lean angle cut-off switch". Tzn. domyślam się, że jest to jakiś przełącznik odcięcia - ale raczej nie chodzi o przełącznik odcięcia zapłonu. |
Autor: | Szopix [ 2011-01-11 02:59:31 ] |
Tytuł: | Re: Kod #30 FZ6n |
lutecki napisał(a): No tak, jutro postaram się wykasować błędy. Pytanie czy ich wykasowanie nie spowoduje się ponownego pojawienia przy kolejnej próbie odpalenia. Zobaczymy. Skoro czytałeś manual to chyba odłączałeś odpowiednie przewody ... A jak go nie masz, to radzę ściągnąć. Tam jest wszystko opisane. Jakie błędy, co należy zrobić itp .. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |