Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Czyszczenie kolektorów i konserwacja
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=6576
Strona 13 z 17

Autor:  Nikapon [ 2014-01-27 13:44:36 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Czy każdy kolektor w kolorze czarnym da się doprowadzić do takiego stanu? Wszystkie są z nierdzewki?

Autor:  pa2olo [ 2014-01-27 15:37:06 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Twój powinien się dać - mam ten sam rocznik i też miałem czarne - teraz są prawie błyszczące...

Autor:  TransFeR [ 2014-01-31 20:24:03 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

1) Papierek 320 + gąbka 220 w miejsca gdzie gorzej dojść
2) Papier 2000 - tylko 10 minut tak mniej więcej
3) Pasta G3 na gąbke do mycia naczyń w mniej dostępne miejsca, a tak to wiertarka i gąbka polerska również z pasta g3

:)

[ img ]
[ img ]

Autor:  DominWK [ 2014-02-01 16:42:53 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Zainspirowaliście mnie swoimi wyczynami i dzisiaj postanowiłem też się za to wziąć :)

Zakupy:

- Pasta Autosol Metal Polish (tubka 75ml - 15zł)
- Papier wodny 600
- Papier wodny 1200 (innych w OBI nie mieli)

Zjazd do garażu i bierzemy się za odkręcanie kolektorów, co wcale nie jest takie proste, od razu napiszę że próby z kluczami płaskimi nie wyjdą na 100% przynajmniej w FZS 1000.
Potrzebna jest grzechotka z przedłużeniem i nasada '12', pyk pyk 8 śrubek i wydech zrzucony bez najmniejszych problemów (z tyłu wydechu mocowanie śruby urwane dlatego było tylko 8 śrubek a właściwie nakrętek, a nie 9)

Z powodu braku czasu dzisiaj tylko zrzuciłem kolektory i potraktowałem papierem wodnym jedną z czterech rur (bez pasty jeszcze) ale efekt samego papieru widać gołym okiem... Jak dokończę to na pewno się pochwalę :P

Na razie, przed demontażem:

[ img ]

W trakcie:

[ img ]

Po papierze wodnym 600 oraz 1200:

[ img ]

Po ręcznym polerowaniu:

[ img ]

[ img ]

Moim zdaniem efekt jest bardzo zadowalający z uwagi na stan kolektorów przed całą operacją :)

AHA i taka mała wskazówka dla przyszłych pokoleń, jak już polerujecie szmatką to TYLKO RUCHY OKRĘŻNE nie trzeć z prędkością światła tylko energiczne okrężne posunięcia i sporo pasty to recepta na sukces :)

Autor:  Tanatos [ 2014-03-14 21:01:15 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Witam Was,

Mam pytanie za 100pkt. Tydzień temu mając trochę wolnego czasu wziąłem się za czyszczenie kolektorów. Poniżej zdjęcie z półmetka mojej pracy.

[ img ]

Miałem półtorej godziny wolnego czasu więc zdążyłem wyczyścić jedynie dwa. Pozostałe dwa odłożyłem sobie na inną okazję. Ta inna okazja trafiła się wczoraj. No więc pełen entuzjazmu zabieram się do roboty, zdejmuję pokrowiec z moto a tu... okazało się, że na dwóch wcześniej wyczyszczonych kolektorach pojawiało się mnóstwo małych i dużych rdzawych kropek.

Od razu mówię, że od ich czyszczenia moto nie było odpalane. Ów rdzawe kropki zeszły bardzo dobrze - wystarczyło przetrzeć wilgotną szmatką. Ale skąd się to mogło zrobić? Czyżbym popełnić jakiś błąd w sztuce???

Kolektory czysciłem Anti Blau + szmatka. Żadnych papierów wodnych. Czyszczenie ręczne.

Macie jakieś pomysły???

Autor:  baxior [ 2014-03-14 22:10:31 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Duża wilgoć??? I chyba tylko tyle. :)

Autor:  Tanatos [ 2014-03-14 23:16:18 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

No właśnie chyba wilgoć odpada... Tzn na pewno odpada :) Na czas czyszczenia moto przeprowadziłem z ogrzewanego garażu do pomieszczenia tuż obok kotłowni (mieszkam w domu jednorodzinnym). Z racji palenia w piecu w całej piwnicy powietrze jest raczej suche a nie wilgotne. W ogrzewanym garażu tym bardziej...

Za Chiny nie mogę zrozumieć skąd się wzięły te rdzawe kropki... :(

Autor:  Kucyk [ 2014-03-14 23:44:26 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Kolektory po polerce i 130 km później ... :)
Koloru srebrnego już nie ma ale gdy tak błyszczą to uważam, że tak przepalone też wyglądają zajebiście :)
Raz w roku można zabieg czyszczenia / polerowania przeprowadzić ... :)

Załączniki:
123.jpg [552.62 KiB]
Pobrane 723 razy

Autor:  Tanatos [ 2014-03-15 09:20:34 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Tylko, że ja od czyszczenia nawet nie odpalałem mojej perełki... :(

Nawiasem mówiąc - widać, że wykonałeś kawał solidnego roboty! Czyściłeś ręcznie czy mechanicznie? Zdejmowałęś kolektory czy robiłeś to na moto? Czym czyściłeś? Metal polish, papier wodny, Anti Blau?

Autor:  baxior [ 2014-03-15 10:29:07 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Kucyk
U mnie po 200 km od polerki zalatują tylko lekko żółtawym kolorem, prawie bez różnicy.

Autor:  Kucyk [ 2014-03-15 19:12:58 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Tanatos Używałem Anti Blau - kilka godzin pucowania by doprowadzić je do błysku (bez ściągania kolektorów).

baxior Hmm nie wiem więc skąd taka różnica - dodaję, jedynie że te 130 km to trasa - zdarzało się i 200 km/h, więc może bardziej się rozgrzały ... ?

Co by nie patrzeć tak jak pisałem wcześniej, raz w roku można taki zabieg przeprowadzić - częściej raczej nie bo strasznie dużo czasu to zabiera :P

Autor:  Tanatos [ 2014-03-15 19:49:33 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Na częstsze czyszczenie szkoda czasu i sezonu :) Niemniej jednak na zimowe wieczory - doskonałe zajęcie :) Pójść do garażu, zrobić sobie grzańca, wziąc do ręki Anti Blau, ściereczkę i... ogień :)

Autor:  Tomekfz6 [ 2014-03-17 21:02:39 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Witam
Zrobiło siętrochę cieplej więc postanowiłem wziąć się za kolektory

Załączniki:
DSC_1727.JPG [1.21 MiB]
Pobrane 674 razy
DSC_1726.JPG [1.53 MiB]
Pobrane 561 razy
DSC_1724.JPG [1.19 MiB]
Pobrane 629 razy

Autor:  FZ6_S2 [ 2015-02-26 12:21:33 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Czy przy demontowaniu i ponownym montowaniu kolektorow trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę?
Czy wystarczy odkręcić, a poźniej po wypolerowaniu zakrecić tylko te wszytskie sruby ?

Autor:  baxior [ 2015-02-26 12:42:18 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie kolektorów i konserwacja

Musisz zwrócić uwagę na odkręcanie śrub, na szpilki żeby ich nie pourywać, jeśli wcześniej nigdy nie były odkręcane. Niejeden tutaj już pourywał :) Najlepiej potraktować śruby ze 2-3 dni wcześniej WD 40 albo innym specyfikiem tego typu. Mocowanie pod silnikiem i obejmę odkręcisz bez problemu.

Strona 13 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/