Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-14 22:16:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Witam,

Mam FZS600 '02, i następujący problem który objawia się tak:
1. Na luzie silnik pracuje cichutko i równo
2. Po postawieniu na centralkę i zapięciu 1,2 a nawet 3 na wolnych obrotach jest straszne szarpanie a z sinika odgłos jakby kamienie w betoniarce
3. Przy jeździe na 1,2,3 bez gazu również szarpanie
4. Przy puszczaniu sprzęgła przy ruszaniu jest do pewnego momentu łagodne ruszanie i nagle szarpnięcie
5. Przy zmianie biegów na 2,3 i powolnym puszczaniu sprzęgła jest łagodnie a potem szarpnięcie
6. Na centralce, zgaszonym silniku i zapiętym biegu można poruszać kołem ok 10* (stopni) - czy tak powinno być, czy koło powinno być zablokowane?

Dodam że to nie jest łańcuch bo jest w dobrym stanie. Zębatkę zdawczą też oglądałem i nic podejrzanego nie widziałem.

Proszę o pomoc.

PS. Dziś zarejestrowałem maszynę, cały dzień przy niej grzebałem i wybrałem się wieczorkiem na przejażdżkę i ... szlif przed progiem zwalniającym. Co za niefart (dodam że moto kupiłem bez jednej ryski) :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-14 22:16:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-14 22:33:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
tkam napisał(a):
szlif przed progiem zwalniającym. Co za niefart (dodam że moto kupiłem bez jednej ryski) :/


ten pierwszy raz już masz za sobą...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-15 00:27:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
tkam napisał(a):
Mam FZS600 '02, i następujący problem który objawia się tak:

Ad1: Ok
Ad2-:-Ad6 jaki stan napędu???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-15 00:49:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Objawy jak nierówno wyciągnięty łańcuch, obracaj kołem i zmierz naciąg łańcucha w kilku miejscach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-15 15:08:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Dziś zamówiłem nowy zestaw, jutro założę i zobaczę jak będzie. Jedyne co mnie niepokoi to luz (możliwość przekręcenia na zapiętym biegu) wału zdawczego o te 10 stopni, czy to normalne?

A co do szlifa to straty takie - delikatnie przerysowany tłumik od spodu, prawa kapa od silnika, pęknięta i porysowana owiewka (już się spawa), zgięta dźwignia hamulca nożnego. Nie jest najgorzej, ale wesoło się nie czuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-15 16:18:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Sprawdziłeś go? Czy od razu nowy zamówiłeś? :shock: Wiadomo,że takie rzeczy się przeżywa :wink: No niestety te rzeczy najbardziej lecą przy szlifie, ważne,że Ty cały, moto się wyklepie :D Na biegu koło ma kawałek ruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-16 18:32:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Sprawdzałem naciąg i wydawał się w miarę równy. Ale po zdjęciu łańcucha okazało się, że jedna połowa była 0,5 cm dłuższa niż druga... co znaczy że był nie równo naciągnięty. Na nowym chodzi lepiej i mniej szarpie, ale jednak przy jeździe bez gazu na jedynce/dwójce szarpie. Podobnie na centralce i zapiętym biegu. Czy to jest normalne czy mam dalej szukać usterki?

Z tego co pamiętam na kursie 125-tką można było robić 8 właśnie na dwójce bez gazu i nic nie szarpało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 20:35:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Na L-kach sa podciagniete wyzej obroty biegu jalowego aby dalo sie bez problemow tak jezdzic.

Czyszczenie i regulacja gaznikow pomoze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 20:46:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Nie no przecież takie motocykle jak np. Fazer nie są stworzone do powolnej jazdy przy niskich obrotach, pewnie każde tego typu moto poszarpuje gdy się kulasz wolno np. na dwójce. Gdy szarpie to redukujesz na jedynke i jest lepiej, pojeździsz troche to wykapujesz o co chodzi. Piszesz, że nie dawno kupiłeś motocykl więc domniemywam, że sporej praktyki nie masz. Pojeździsz troche to będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 21:50:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
lukasvip8 napisał(a):
Piszesz, że nie dawno kupiłeś motocykl więc domniemywam, że sporej praktyki nie masz. Pojeździsz troche to będzie ok.

No tak jak pisałem w powitalni, miałem wcześniej XJ600 3 lata (ok 12000tyś km) i z tego co pamiętam to nie było takiej nerwowości. Nawet w paradzie można było zapiąć 2 i jechać bez gazu. W moim fazerze jednak tak nie można. Ale może chodzi o inne zestrojenie silnika.
Dodatkowo może pomoże regulacja gaźników bo pewnie nie były dawno sprawdzane.

Niepokoją mnie tylko dość głośne stuki gdzieś ze środka przy takiej wolnej jeździe.

Tak czy inaczej dzięki wszystkim za zainteresowanie, zwłaszcza rada dot. łańcucha. Nie wyglądał na tak zużyty jak się okazał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 11:32:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-01 15:46:15
Posty: 66
Lokalizacja: Ustroń/piekary śl
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792407447
Obecne moto: FZS 600 98r
A stuka Ci "coś" w silniku na luzie? Moze to kosz sprzeglowy, wcisnij sprzęglo i zobacz czy stukanie nie ustało. Mi kosz sprzeglowy halasuje troche.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 16:50:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Fazer nie jest stworzony do tak powolnego kulania się na drugim biegu -to nie jest choper, zobacz czy tak samo się dzieje gdy jedziesz wolno na jedynce. Jeśli tylko na dwójce to pewnie szarpie z powodu niedostosowania obrotów silnika do prędkości a objawem tego są stuki łańcucha, który przecież nie może być napięty jak struna a gdy jedziesz wolno to słyszysz ten chałas bo nim szarpie. Tutaj kwestia zużycia łańcucha nie ma aż takiego znaczenia, no chyba że jest tak wyciągnięty że wisi jak torba z jajkami ;]
Gdybyś miał uszkodzony silnik to te stuki pewnie by były słyszalne na biegu jałowym. Zresztą w większości FZS, FZ6 i innych słychać kosz sprzęgłowy głośniej lub ciszej -nawet w R6 kumpli też tak samo słychać. Ja mam już takie "zboczenie" że zawsze słucham czy komuś tam kosz stuka czy cos i porównuje do swojego sprzętu.
Nie ma się co zbytnio schizować, gdy coś ma się rozjebać to jebnie w najbardziej niespodziewanym momęcie. Pilnuj wymiany płynów i czynności eksploatatacyjnych to wszystko będzie OK.

Możesz też sprawdzić czy chałasuje w taki sposób, że jadąc na dwójce wolno spróbuj wcisnąć lekko sprzęgło i jedź chwilę na półsprzęgle, gdy nie będzie nic stukać i szarpać to jest wszystko dobrze.
pzdr

PS: Jak mi nie wierzysz to spytaj Wojtasa, on wszystko wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 17:09:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
lukasvip8 no właśnie chciałem się dowiedzieć czy u innych jest podobnie czy mój jest jakiś walnięty.
Łańcuch (cały napęd) mam nowy, naciągnięty podręcznikowo 3,5cm
Na biegu jałowym chodzi cicho, troszeczkę słychać kosz sprzęgłowy, ale to założyłem że jest normalne.
Generalnie na dwójce na pół sprzęgle też jest w miarę ok.

Zrobię tylko synchronizację gaźników i nie będę się przejmował.
Najwyżej na zlocie (planuje dojechać) sprawdzę jak jest u innych, bo tak nie mam innego fazera znajomego.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 11:56:00 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-11-21 19:34:51
Posty: 280
Lokalizacja: Błonie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 - 2004r.
Sam zakuwales lancuch? Zakuwarka, czy na mlotki? (ze tak wtrace)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-19 12:44:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
desable napisał(a):
Sam zakuwales lancuch? Zakuwarka, czy na mlotki? (ze tak wtrace)

Punktak, kowadło (z kawałka szyny kolejowej :) ), młotek.
Stary zdejmowałem szlifierką kątową, za cholerę nie chciał inaczej puścić - zestaw był fabryczny, więc nawet nie było miejsca gdzie był zakuwany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org