Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-11-24 10:00:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-17 22:23:08
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa/Stż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: gsxr 1000
witam. W tym sezonie zakupiłem ten oto motocyk i przejeżdziłem im ok 8000 km nie wiem czy to dużo czy mało jak na pierwszy jakże udany sezon. Udało się przeżyć bez wiekszych ekscesów. Motocykl juz spi w garażu i właśnie teraz nasówa mi sie pytanie co sprawdzić i wymienić na wiosne.
Jasne jest, że oleje filtry oraz zalany wiatrak od chlodnicy ale czy coś wiecej ? :mrgreen: :drink: :drink: pomóżcie bedę mądrzejszy na przyszłość i na nastepny sezon :) a i dodam że jest to motocykl z 2008 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-24 10:00:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-11-25 00:13:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
suchy napisał(a):
zalany wiatrak od chlodnicy

co miałeś na myśli? :)

Na forum sporo masz informacji na temat zimowania. Ja polecam, jeśli temat jest Ci zupełnie obcy, obejrzeć sobie odcinek 9, 1 serii "Mechanik". Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-25 07:57:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-01-07 10:20:26
Posty: 133
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 fazer
Napisz jaki masz przebieg ogolny to mozna cos wiecej powiedziec. Jesli nie dostales do moto manuala( poradnik uzytkownika :geek: ) to sciagnij go z neta. Tam masz napisane co trzeba zrobic przy poszczegolnym przebiegu. Nie zapomnij o bateri :wink: Osobiscie sądze ze przy tak mlodym moto nie bedziesz mial wiele do poprawek na wiosne. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-25 08:18:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-17 22:23:08
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa/Stż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: gsxr 1000
JaGO napisał(a):
suchy napisał(a):
zalany wiatrak od chlodnicy

co miałeś na myśli? :)


Miałem małą przygodę z deszczem ok 150 km jechałem z chmurą i od tej przejażdżki wiatrak nie chodzi :(
Obserwuję forum i wiem, że na ten temat jest już strasznie dużo postów, chciałem jedynie zapytać czy z tym modelem i rocznikiem motocykla coś konkretniejszego trzeba będzie robić dlatego umieściłem ten wątek.
a jeśli chodzi o przebieg to 15967 z dokładnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-25 13:55:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Ja mam 27k przebiegu i sprawdzę sobie wszystko z książki obsługi co zalecają na 20k bo nie wiem co wcześniejszy właściciel robił a czego nie. Niby się znał, ale moto oddawał do serwisu i nic nie wiedział (z jednej strony podejrzane, ale po oględzinach moto - do przyjęcia). Poszukaj na forum kogoś z maszyną z tego samego roku to na pewno podzieli się literaturą :) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-25 22:38:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
suchy napisał(a):
JaGO napisał(a):
suchy napisał(a):
zalany wiatrak od chlodnicy

co miałeś na myśli? :)


a jeśli chodzi o przebieg to 15967 z dokładnością.


Jeśli to rzeczywisty przebieg to tylko olej i filtr oleju. Nic więcej.
I oczywiście ogarnij ten wiatrak bo latem może się przydać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-26 08:09:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-17 22:23:08
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa/Stż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: gsxr 1000
myślę, że to faktyczny przebieg wszystko udokumentowane w książce motocykla.
Wielkie dzięki za odzew !! Pomogliście a zarazem uspokoiliście mnie ;) jakbyście mieli jeszcze jakieś uwagi proszę nie krepujcie się walcie !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-28 00:20:30 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Kurde, koledzy czy Wy jak zimujecie moto to lejecie po łyżce oleju na tłoki? Jak czytam tą instrukcję to wydaje mi się, że próbują zrobić ze mnie debila. Dla nich dostanie się do świec równa się z poluzowaniem chłodnicy w dwóch miejscach, a ja po tym zabiegu ledwo jedną fajkę mogę wyciągnąć - reszty nawet nie pomacam :? Przy wymianie świec chyba będę musiał spuścić chłodziwo i zdemontować ustrojstwo kompletnie... bo jak inaczej? Pomocy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-28 02:43:11 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Ja oleju nie leje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-28 08:45:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-05 13:40:24
Posty: 56
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Olej poco lać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-28 14:54:47 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
yui napisał(a):
Olej poco lać?


doładnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-30 00:35:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-17 12:30:25
Posty: 6
Lokalizacja: Goleniów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 2006
Sens zalania olejem jest, ale jest to czasochłonne i dość trudne do wykonania. Sens jest taki, że jest to jakaś ochrona przed mikrowżerami jakie powstają w tulejach cylindrów, na pierścieniach i na powierzchni tłoków w czasie dłuższego postoju. Przy nowych moto nie ma to na początku wielkiego wpływu. Dopiero po kilku lub nastu latach widać efekty. Nieszczelności, które się nawarstwiają latami powodują coraz większe zużycie (branie) oleju. Sam podobny temat przerabiałem z poprzednim moto. Jest natomiast prostszy sposób od wskazanego wyżej (wlewanie oleju) dbania o w/w problem. Smarowanie można przeprowadzić poprzez:
A)uruchamianie co kilka tygodni w czasie postoju (ale aż do momentu bardzo mocnego zagrzania silnika aby woda z wnętrza wydechu i pozostałych bebechów wraz ze spalinami odparowała)-krótkie uruchomienie powoduje słabe rozgrzanie silnika i resztki niedopalonego paliwa wraz z osadami (sadza) oraz wodą powodują mieszankę, która straszliwie zżera układ wydechowy od wnętrza.
B) lub wrzucenie wyższego biegu i przetoczenie moto do momentu by tłoki pokonały pełny sów - wówczas nastąpi samoczynne przesmarowanie bez konieczności uruchamiania.
Ważne - wiadomo że moto garażowane w ciepełku nie cierpi tak jak w nieogrzewanym garażu przy bardzo dużych wahaniach temperatury zimą.
Dziękuje za uwagę. Mam nadzieję że powyższe pomogło wyjaśnić temat konieczności i sposobów smarowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-01 00:19:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
No dobra, odpalanie w grę nie wchodzi bo akumulator zimuje w domu :) Co do poruszenia tłokami to 6ty bieg i kręcenie owszem, ale czy film olejowy rzeczywiście powstanie? Olej powinien się zebrać u dołu silnika, nie ma ciśnienia - nie ma smarowania? Czy źle myślę? Wżery wżery, przy dzisiejszych syntetykach wciąż aktualne? :)

Ps. No i witam kolejnego golasa (jak sądzę po avatarze)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-01 09:49:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
To samo pytanie sensowne pytanie co JaGO mam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-02 13:09:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-17 12:30:25
Posty: 6
Lokalizacja: Goleniów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 2006
Owszem, zgadza się ale broniąc mojej teorii, można dodać że na powierzchni pierścieni pozostają resztki oleju, które po wykonaniu powyższych czynności (wymieniane powyżej) powinny wytworzyć warstwę ochronną. Nie jest to aż tak dobre jak uruchomienie maszyny. A co do zimowania aku to, w zeszłym roku przy TDM-ie nie wyjmowałem aku, a garaż również nie jest ogrzewany. Systematyczne uruchamianie co kilka tygodni (nawet przy znacznym mrozie) i nie było żadnego problemu. Moto kulało aż miło i zastanawiam się, czy w tym roku tak nie zrobię. Miło mi będzie przeczytać o Waszych opiniach na ten temat. Może się mylę, ale to tylko moje zdanie. Więc czekam na dalsze wypowiedzi.
PS: Oby do wiosny!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org