Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Dwa pytanka eksploatacyjne https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=9562 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | smithpl [ 2012-03-16 15:30:19 ] |
Tytuł: | Dwa pytanka eksploatacyjne |
Witam. Mam do Was pierwsze 2 pytanka eksploatacyjne w tym sezonie :-) Mogą się Wam wydawać błahe ale jako że to mój pierwszy bike to ja po prostu nie wiem :-) Od kilku dni regularnie już jeżdżę sobie tu i ówdzie i .... 1. Jakie obroty powinien mieć FZS600 na postoju na biegu jałowym? U mnie jak jest jeszcze chłodny ( ale bez ssania ) trzyma 1500obr/min. Jak chwile pojeżdżę to spada do 1400obr/min i tak stoi. Czy nie powinien mieć bliżej 1000obr? 2. Zauważyłem że jak mocniej wykręcę z postoju i przeciągam go na biegach ( ale i tak na pewno wolniej przyspieszam niż większoć z Was :-) to potrafi mi się na kilka sekund zapalić czerwona kontrolka po czym gaśnie i jest już OK. Czy tak ma być? Czy przy dynamicznym przyśpieszaniu może się zapalać ? Olej jest w połowie "oczka" |
Autor: | Nemmo [ 2012-03-16 16:15:27 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Po pierwsze to wszystko masz juz opisane na forum, wystarczy tylko poszukac. 1. Obroty biegu jalowego dokladnie podane sa w serwisowce. Powinno byc ok 1200-1300 obr wiec masz za wysokie. 2. Dolej oleju do gornej granicy oczka. Lampka sygnalizuje, ze masz za niski jego poziom. Tak na przyszlosc... nigdy w przypadku czerwonych kontrolek nie bedzie: "tak powinno byc" czy "ten typ tak ma" :roll: |
Autor: | smithpl [ 2012-03-16 23:03:49 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Super, dzięki za info. No nic jade na regulacje gaznikow wiec skoryguja obroty, co do oleju to musze wymienic bo nie wiem jaki byl. dzieki :-) |
Autor: | rhazz [ 2012-03-16 23:20:06 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Nemmo napisał(a): Dolej oleju do gornej granicy oczka Kolego nie do górnej granicy oczka, tylko do kropeczki która symbolizuje max i znajduje się mniej więcej w 2/3 tego oczka. Jak się przyjrzysz temu "okienkowi" to zobaczysz 2 kropki po prawej stronie. Dolna to min górna to max ;) |
Autor: | Nemmo [ 2012-03-16 23:52:48 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
W kocie jest tak: [ img ] Zasugerowalem sie takim samy korpusem silnika, jesli wprowadzilem kogos w blad to przepraszam. |
Autor: | Brodzins [ 2012-03-16 23:56:49 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
rhazz napisał(a): Kolego nie do górnej granicy oczka, tylko do kropeczki która symbolizuje max i znajduje się mniej więcej w 2/3 tego oczka. Jak się przyjrzysz temu "okienkowi" to zobaczysz 2 kropki po prawej stronie. Dolna to min górna to max To tam są jakieś kropki???? :lol: :lol: :lol: :lol: a tak serio, to za cholerę nie zauważyłem tam nic, a klęczałem tam z latarką jak się podniecałem jaki mam ładny nowy olej... :D |
Autor: | rhazz [ 2012-03-17 00:05:58 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
No są przynajmniej u mnie 2 kropki :) Czyli mamy kolejną różnicę między fzs a yzf. Jak Wam bardzo zależy to jutro zrobię Wam fotkę z tymi kropkami ;P |
Autor: | Yaco [ 2012-03-17 00:28:51 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
W fazerze bankowo są kropki dwie tak jak rhazz mówi, pamiętam :wink: A w kocie szczerze powiedziawszy nie zwróciłem uwagi :mrgreen: |
Autor: | dawid0203 [ 2012-03-17 00:32:36 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
smithpl napisał(a): Super, dzięki za info. No nic jade na regulacje gaznikow wiec skoryguja obroty, co do oleju to musze wymienic bo nie wiem jaki byl. dzieki :-) Nie musisz od razu jechać do serwisu. Spróbuj samemu wyregulować. W tym temacie: http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=4798 masz pokazaną śrubkę od regulacji. |
Autor: | mores [ 2012-03-17 10:45:16 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Co do kropeczek to faktycznie powinny tam być, tak jak mówi rhazz na dolnej granicy i w 2/3 okienka. Uzupełnij właśnie do tych 2/3 i powinno grac. Co do obrotów, zrób tak jak radzi dawid0203. Czyli, rozgrzej troszkę maszynkę, małą przejażdżką i właśnie tym pokrętłem ustaw obroty na ok. 1100 - 1300. Najpierw spróbuj sobie przekręcić w jedna, a potem w drugą stronę i zauważysz, w którą rosną a w którą maleją. Jak motorek zimny to i obroty większe, nagrzanie powoduje spadek, oczywiście do pewnej granicy, która ustawisz zgodnie z powyższymi radami forumowiczów :) powodzenia |
Autor: | rhazz [ 2012-03-17 14:21:28 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Tutaj macie te kropki, o których mówiliśmy. Oleju nie widać bo tyle co zgasiłem silnik i nie zdążył spłynąć :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8cc ... 85f8a.html |
Autor: | Brodzins [ 2012-03-17 16:20:04 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
aaa to TE kropki.. dobra ja szukałem gdzieś tam w okolicy szybki, czy na tle... :lol: :lol: :lol: facepalm się należy... :D |
Autor: | Nemmo [ 2012-03-17 19:25:16 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Szczerze to te kropki raczej nie odpowiadaja poziomowi oleju.... po kiego minimum zaznaczone tak nisko, ze tego nie zobaczysz? Przeciez tylko maly okrag u gory jest przejrzysty? Na moje jest tak jak w kocie czyli full okienko wskazuje stan full a minimum przy dolnej granicy przejrzystego oczka. |
Autor: | Łuki_79 [ 2012-03-17 20:04:46 ] |
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne |
Nemmo napisał(a): Szczerze to te kropki raczej nie odpowiadaja poziomowi oleju.... po kiego minimum zaznaczone tak nisko, ze tego nie zobaczysz? Niestety manual tak również "pokazuje" jak rhazz pisze [ img ] Nemmo napisał(a): Na moje jest tak jak w kocie czyli full okienko wskazuje stan full a minimum przy dolnej granicy przejrzystego oczka Ja również tak patrzę - poziom min u dołu ,max u góry przejrzystego oczka :D |
Autor: | marcys998 [ 2012-03-17 20:19:47 ] | ||
Tytuł: | Re: Dwa pytanka eksploatacyjne | ||
Łuki wyprzedziłeś mnie :D w moim manualu jest tak: No i właśnie jest kropka ale stan max pokazany jest linią na górnej granicy okna. Z drugiej strony jak wlejesz przy zmianie oleju dokładnie odmierzoną jego ilość to na bank będzie ponad kropkę/ ba będzie zakryte nawet całe okno. Całkiem możliwe więc, że częste biadolenie na wątkach że po odkręceniu kontrolka się zapala jest (to na pewno)spowodowane małym jego stanem, niektórzy piszą ze mieli "stan" właśnie przy kropce a i tak kontrolka się zapalała po dolaniu problem znikał... a naprawdę jak jest???? :wink:
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |