Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-07 12:00:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Redukuje sie biegi zawsze pojedynczo, skrzynia w moto jest niezsynchronizowana i klepanie kilka biegow w dol na wcisnietym sprzegle powoduje jej szybsze zuzycie. Dodatkowo powinno sie wyrownywac predkosci obrotowe trybow itp za pomoca miedzygazu przy redukcji.

Temat wielokrotnie poruszany na wszystkich forach motocyklowym i na tym rowniez. Proponuje poczytac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 12:00:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-06-07 16:28:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nemmo napisał(a):
Dodatkowo powinno sie wyrownywac predkosci obrotowe trybow itp za pomoca miedzygazu przy redukcji.


Ale nie da się wyrównać prędkości obrotowych trybów, w tym typie skrzyni są stałe przełożenia i nie masz na to żadnego wpływu :wink: to nie jest samochód gdzie zmieniasz biegi przez luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 18:16:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
W samochodzia masz synchronizatory a miedzygaz stosuje sie z innej przyczyny. W starym jelczu stosowalo sie miedzygaz bo trzeba bylo. W motocyklu stosuje sie przegazowke w zasadzie aby wyrownac predkosc obrotowa silnika do takiej wartosci jaka powinien miec przy zapietym nizszym biegu przy tej samej predkosci motocykla. Upraszczajac aby wyrownac predkosci obrotowa dwoch trybow w skrzyni ktore przy redukcji sie zazebia poprzez przesunieciu na wałku.

Dyskutowac na ten temat mi sie nie chce, mozna poszukac w necie.

Dodatkowo łatwo to sprawdzic, wbicie jedynki w kazdym motocyklu jest wyczuwalne mniej lub bardziej. Proponuje sprobowac wbic jedynke przy wiekszych obrotach silnika np 2-3 tyś (na wlasna odpowiedzialnosc) a pozniej turlajac sie na luzie mniej wiecej z taka predkoscia jakbysmy jechali na zapietym biegu bez gazu, wpiac jedynke.... wejdzie jak w maselko za kazdym razem :) Kwestia wyrownania wspomnianej wczesniej predkosci motocykla wzgledem obrotow silnika na danym biegu.

Moze i pi...le od rzecza, a moze i nie... ktoz to wie :lolno:

PS Miedzygaz przy redukcji ma tez sporo innych zalet zwlaszcza przy bardzo dynamicznej jezdzie i w trudnych warunkach atmosferycznych.... moze nie jest to tak widoczne w utemperowanej 600-tce ale i tutaj mozna sie zdziwic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 18:31:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Nemmo, wydaje mi się że Luterqowi chodzi o to, że tryby są ze sobą na stałe spięte. Natomiast możesz wyrównać prędkość trybu danego biegu do wałka na którym chodzi :) a nie trybów jak napisałeś :D

A tak na prawdę wszyscy wiedzą osohosi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 18:44:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nemmo napisał(a):
W motocyklu stosuje sie przegazowke w zasadzie aby wyrownac predkosc obrotowa silnika do takiej wartosci jaka powinien miec przy zapietym nizszym biegu przy tej samej predkosci motocykla.


Tylko jest ten problem, bo w necie można poczytać właśnie takie teksty jak powyżej, taki mit. Jesteś dość blisko prawdy, jednak nadal piszesz o wyrównywaniu prędkości zębatek... co jest niemożliwe.

Zmieniam bieg 2 na 3 lub z 3 na 2, kiedy dokładnie jest ten moment, że mam dodać lub ująć gazu aby wyrównać prędkości zębatek, jak jeszcze jest zapięta zębatka 2-ki czy jak już jest zapięta zębatka 3-ki ? stanów pośrednich raczej nie uświadczysz w motocyklach.

zróbmy quiz, może ktoś będzie znał odpowiedź, dlaczego luz łańcucha ma tak duży wpływ na żywotność skrzyni przy dynamicznej jeździe ?

p.s. Kudłaty, niestety pudło, prędkości wałków tym bardziej nie jesteś w stanie wyrównać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 19:08:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Widze, ze kolega chce byc precyzyjny i/lub wykazac sie w ten czy inny sposob wiedza ;)

Zdaje sobie sprawe, ze wpolpracujace ze soba tryby sa zazebione ze soba na stale a jedynie wybierana jest aktualnie wspolpracujaca para poprzez przesuwanie odpowiednich elementow ktore np z walkiem sa laczone przez np wieloklin a z poszczegolnym zestawem trybow poprzez wypustki, ktore wsuwaja sie w otwory w zebace. Ale komu sie chce zaglebiac.

Jesli chodzi o luzny lancuch - udarowe obciazenie skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 20:03:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nemmo napisał(a):
Widze, ze kolega chce byc precyzyjny i/lub wykazac sie w ten czy inny sposob wiedza


W żadnym razie, ja tylko mam dość powtarzania bajek o wyrównywaniu prędkości wałków, zebatek, wieloklinów itp. Skrzynia zawsze będzie dostawała wciery przy każdej zmianie biegu i nic nie możemy na to poradzić poza sprawnym sprzęgłem i odpowiednim luzie na łańcuchu oraz wbijaniu biegów szybko i brutalnie.

międzygaz stosujemy aby wyrównać prędkości tarcz sprzęgłowych i przekładek czyli prędkości między tylnym kołem a silnikiem a dokładnie skrzynią biegów, aby nie mieć uślizgu tylnego koła przy redukcji.
Czyli kolejność jest taka:
naciskamy na dźwignię
odpuszczamy gaz i wciskamy sprzęgło, kolejny bieg wskakuje. (czyli nasze trybki, wałki, kliny itp są na swojej pozycji, ich rola trwała ułamki sekundy i już się zakończyła)
i zależnie od tego czy zmieniamy w górę czy redukujemy - podnosimy obroty gazem lub czekamy aż trochę spadną i łagodnie odpuszczany sprzęgło.

luz na łańcuchu jest konieczny przy zmianie biegów bez sprzęgła, on wówczas przejmuje jego rolę, kompensując różnicę pomiędzy przełożeniami. Im większy luz, tym łagodniej biegi będą bez sprzęgła wskakiwały i wcześniej można będzie je zmieniać bez sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org