Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-07-11 13:21:58 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1726
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: XT1200Z
moim zdaniem zastosowanie wyświetlaczy które wymieniasz to błąd raz że widoczność ich w sensie odczytu jest dyskusyjna a dwa mówisz o zachowaniu estetyki i braku ingerencji w oryginalny stan a mi to one sie średnio podobają w tego typu zastosowaniu.
pytałem o sam układ dopasowujący impulsy a nie całość ale widzę ze transoptory chcesz użyć.
Wszystkie funkcje które wymieniłeś , mając do dyspozycji impulsy prędkości i obrotów to tylko kwestia wyliczeń więc da się je łatwo zaimplementować. Zegarek moim zdaniem to potrzebna funkcja mimo teoretycznie jej powszechności. ja u siebie mam to na dużych cyfrach i często zerkam w czasie jazdy.
temperatura to jeden ds , napięcie aku to 2 rezystory. zegarek jeden układ i podtrzymanie bateryjne.
taki układ nie będzie ci brał 100mA tylko sporo mniej , mowa oczywiście bez podświetlania. Ja mam tak że całość gaśnie wraz z zapłonem tylko bateryjka zegarek trzyma i tak dwa lata wszystko śmiga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-11 13:21:58 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-07-12 18:24:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Nie jestem w stanie znaleźć ani jednego "za" budową tego układu. Wszystko co chcesz zaimplementować albo już jest w oryginalnym liczniku, albo jest zupełnie niepotrzebne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-13 08:47:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Oczywiście lepiej może byłoby jakiś graficzny wyświetlacz wstawić ale technologia wyświetlania jest ta sama, więc widoczność podobna. Można odpowiednio dobrać kolorystykę znaków i kolorystykę tła że wskazania będą w 99%% widoczne nawet w słońcu. Drugie "za" takim wyświetlaczem to czysto subiektywna sprawa, mianowicie zmieniając licznik na bardziej czytelny, zamontowałem go wyżej na aluminiowych wspornikach, zostawiając pod nim miejsce na zamontowanie takiego właśnie urządzenia. Co do zegara robiąc to na zewnętrznym układzie RTC to "bakteria" w zupełności wystarczy, tylko tak jak luteckinapisał, zegarek w fz6 jest więc po co dublować. choć kusi zrobić płytkę z zaimplementowanym RTC, z czego w moto które mają zegarek nie trzeba by tego montować i odpowiednio spreparować program żeby tego nie dublować, np poprzez ustawianie zwory wybierać wersje oprogramowania, za pomocą przycisków ustawiać ilość impulsów na obrót koła oraz jego rozmiar, podobnie z impulsami wału, ręcznie wpisywany współczynnik obroty/prędkość, wówczas układ okazał by się całkowicie autonomiczny, i dopasowany do każdej maszyny z impulsami prędkości i obrotów.

Co do potrzebności, to każdy sam zdecyduje jakie funkcje będą mu potrzebne i takie sobie ustawi, bądź oleje całą sprawę jeżeli mu niepotrzebne. Jeżeli kolego luteckiodczuwasz niezbędność jakiegoś pomiaru to o tym napisz.

Ten układ nie będzie ani przymusowy, ani niezbędny do jazdy, ma po prostu rozszerzyć naszą świadomość poprzez więcej danych spływających z maszyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-13 09:00:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
"Ciekawe" dane to takie, których nie wprowadzisz - spalanie chwilowe, średnie, temperatura, obciążenie motocykla, ciśnienie w kołach. Nie jest to trudne do zrobienia, nie trzeba odkrywać koła od nowa - wszystko zostało już powiedziane i x razy zaprojektowane w czeluściach internetu.

Nie bardzo wiem po co i do czego komuś miała by się przydać wartość np. maksymalnych obrotów, prędkości itp. No ale jeśli masz taką potrzebę oraz wolny czas, to nie zniechęcam dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-14 14:17:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Tak jak już mówiłem, nie chodzi tutaj o kosztowne upchanie maszyny elektroniką, idąc tym tokiem myślenia po co jakiekolwiek wskaźniki, przecież wprawny motocyklista jest w stanie ocenić parametry jazdy na tzw "wyczucie". Można wpakować kilkaset złotych w czujniki, albo kilka tysięcy, odczytywać dosłownie wszystkie dane i wysyłać je bezpośrednio na serwer w internecie poprzez sieć GSM, rozebrać cały motocykl i w każdym miejsc wstawić czujnik, łącznie z wysokością nad poziomem morza ciśnieniem atmosferycznym, czy poziomem stresu kierowcy, jego tętna, czy porównywanie trajektorii jazdy z ruchem gałki ocznej. Można wstawić instalacje droższa od maszyny, tylko po co. Założenie jest takie aby było to maksymalnie proste w montażu,uniwersalne, tanie i wskazujące podstawowe funkcje, chociażby po to aby np czasami nie szukać siódmego biegu, czy sprawdzić jaką mamy prędkość średnią na danej trasie, prędkość średnią na danym zbiorniku paliwa. Nikt nie mówi o odkrywaniu koła od nowa. O wiele bardziej przydatna była by informacja o kolorach kabli, ilości impulsów na obrót itp, o które pytałem niż narzekanie że akurat tobie się to nie przyda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-14 21:57:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-11-27 19:12:05
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 naked black matt
Nie mówię, że mi się to nie przyda. Ja to po prostu już mam w oryginalnym liczniku. A skoro mam ja, to i inni również ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-15 18:55:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
lutecki napisał(a):
A skoro mam ja, to i inni również

a ja nie mam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org