Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-01-15 17:58:24 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
bartek-keks napisał(a):
Dobrze byłem w garażu i podniosłem amorek o 2 ząbki czyli teraz jest na 6 ząbku licząc od najmniejszego... Mam nadzieję że bedzie dobrze.
1 Fotka jak to wygląda
2 Pytanie czy u was też jest taki spaw na wahaczu? dodam że jest to profesjonalny spaw i nie widać tutaj żadnej ingerencji osób trzecich. Nie przyglądałem się do tej pory temu bo było to przykryte smarem z łańcucha ale wczoraj wszystko wyczyściłem benzyną i odkryłem takie coś....

Normalka, dobrze zrobiony spaw to jeden z najmocniejszych punktów całej konstrukcji :)
bartek-keks napisał(a):
3 fotka to klucz jakim podniosłem amorek :) taki ze standardowego zestawu kluczy jakie miałem w fazerze...

Mam taki sam.

A mówiłem, czytać instrukcję! :)
Klikając na 6 (z jakiej pozycji?) zwiększyłeś napięcie wstępne (ścisnąłeś sprężynę), skróciłeś SAG, czyli wg Twojej terminologii "opuściłeś amorek" :)
Jak chcesz zwiększyć SAG to klikaj w drugą stronę ..., najpierw jednak upewnij się, że rzeczywiście tego potrzebujesz, bo zwykle to co fabrycznie proponuje producent to taki "złoty środek" dla osób przeciętnej wagi (~80-85 kg) i nie ma potrzeby tego zmieniać.

To ustawienie można dość prosto pomierzyć:
[ img ]
Ogólnie to ugięcie pod ciężarem kierowcy powinno zawierać się w granicach 30-40 mm (czyli na tej ilustracji różnica pomiędzy free sag a rider sag).

Szkoda, że w Fazerku ustawienia są tak ubogie, no ale co zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 17:58:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-01-15 18:03:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
aha ok :) Słuchaj ale to jest wbrew logice to co piszą ... Im mniejsza przestrzeń miedzy dwoma ogranicznikami amortyzatora to sprężyna bardziej jest naprężona i powinna silniej odpychać ograniczniki czyli powinno się wszystko rozszerzyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 18:09:11 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
bartek-keks napisał(a):
ok w porządku :) nie ironizuję po prostu książka tylko wskazuję drogę i nie zawsze jest to jasno napisane...Np. tajemniczy skrót SAG -"wstępne naprężenie sprężyny amortyzatora" można to napisać w ten sposób a nie bez sensownie cytować książkę którą mają tak naprawdę nieliczni ...

He? Jaka znowu książka? Znaczy oczywiście są książki, całe tomy na temat ustawiania zawieszenia, bo zagadnienie jest dość rozbudowane, ale same podstawy to jest jedna strona i nie w książce tylko w Internecie :) Plus, napiszę to już chyba trzeci raz, instrukcja do Twojego motocykla :)
SAG to nie jest napięcie wstępne sprężyny, to też można szybko ustalić przy pomocy wujka google'a :)
Ogólnie mówiąc jest to różnica pomiędzy ugięciem zawieszenia motocykla bez żadnego ładunku i kierowcy (tylko pod własnym ciężarem motocykla) a ugięciem zawieszenia z kierowcą na tymże motocyklu. To jest SAG :)
Załączona wcześniej ilustracja chyba to jasno pokazuje. To jest w zasadzie mówiąc precyzyjnie SAG dynamiczny.
Ta różnica będzie się wahać w zależności od typu motocykla, ale zwykle jest to przedział (jak pisałem): 30 - 40 mm.
SAG statyczny to różnica pomiędzy całkowicie rozprężonym zawieszeniem (motocykl na podstawce, koło nie dotyka nawierzchni) a zawieszeniem ugiętym pod samym tylko ciężarem motocykla.
Zwykle SAG statyczny to: 5 - 10 mm.
Sprzęt podczas pomiaru musi stać pionowo, a nie na bocznej nóżce.

Tyle teorii, więcej nie piszę, bo Bartek i tak w nią nie wierzy ... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 18:13:38 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
bartek-keks napisał(a):
aha ok Słuchaj ale to jest wbrew logice to co piszą

Tylko pozornie. Ściskasz sprężynę, więc skracasz jej zakres pracy :)
Czyli zawieszenie tym samym też.
Czyli, jak piszesz, "opuszczasz amorek", a Tobie zdaję się chodziło o coś zgoła przeciwnego :)
I ilustracja, bo jak to się mówi jeden obrazek to 1000 słów:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 18:16:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
wierzę wierzę tylko nie raz jest ona dziwna do rozumienia :) thx za rozpisanie... Czyli jeżeli mam z tyłu trzy kufry załadowane na full plus swoją kobietę około 65 kilogramów to amorek muszę przestawić na ząbki górne czy też dolne ??? Chodzi mi o to żeby poprzez ustawienie tylnego amortyzatora dociążyć przód żeby był bardziej dociążony....Bo już się zakręciłem... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 18:48:36 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Policz ile masz stopni na tym pierścieniu. Niech najkrótszy (najmniejszy) z nich to będzie 1 (pierwszy "schodek").
Dla tego ustawienia SAG będzie najdłuższy, czyli "najbardziej podniesiony amorek" :) Im "wyżej" będziesz po tych schodkach wchodził tym SAG będzie się skracał.
Ciebie interesuje w tym momencie dłuższy SAG, czyli coś w granicach 1-4, zapewne, ale to trzeba by pomierzyć wg tego co pisałem powyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 19:04:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Bartek-ja jeżdżę tak jak ty-kufry i kobita(11 lat).Amor ściskam na maksa do góry bo inaczej"pływa" i żadne teorie nie dowiodą że mam zrobić inaczej :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 19:19:01 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
I dlatego ważne jest zrozumienie teorii i pomierzenie oraz sprawdzenie samemu, do czego zachęcałem od początku.
Nikt przez Internet mu tego nie ustawi :) jednak dobrze wiedzieć po co i dlaczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org