Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-23 11:28:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-23 11:21:30
Posty: 2
Lokalizacja: Piła Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Witam,
jestem nowy na forum więc wypada się przywitać:) Od ponad roku posiadam KiloFazę. Po przesiadce z FJR jestem zachwycony masą sprzętu, poręcznością i mocą oczywiście;) Mam jednak mały problem. w zasadzie nie przeszkadza to w jeździe ale ciekawi mnie to. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawiają się na chwilę wszystkie możliwe kontrolki (to jest normalne;)) odpalam na strzał, silnik pracuje elegancko włączam sobie światła mijania i również bez problemu. Po włączeniu świateł drogowych następuje dziwna rzecz-taka sama jak w momencie przekręcenia kluczyka- zapalają się wszystkie kontrolki (rezerwa, olej, przebieg wskakuje na 88888) i tak na sekundę i wszystko wraca do normy. Sprawdzałem i dzieje się to całkowicie losowo, nie ma wpływu na to ilość obrotów silnika, stan naładowania baterii itp. Czy ktoś z użytkowników spotkał się z takim problemem?
pozdrawiam
adamuh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-23 11:28:12 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-23 12:05:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-24 16:08:21
Posty: 99
Lokalizacja: Łazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS600 2000r
A czy podczas pojawienia się usterki po włączeniu świateł drogowych, przygasają Ci też światła? Jakieś problemy z aku ile go masz, był kiedyś nadmiernie rozładowany? ładowanie z moto ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-23 12:18:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-03-23 11:21:30
Posty: 2
Lokalizacja: Piła Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
powiem Ci, że nie wiem ile ma bo kupiłem go już z tym akusem. Ładowanie musi być dobre choć nie mierzyłem ale przez cały ubiegły rok ładowałem prostownikiem tylko raz jak zostawiłem na światłach na całą noc. teraz stał 3 miesiące nie ruszany w ogrzewanym garażu i odpalił od strzała więc chyba akus dobry jeszcze:) nie, światła nie przygasają ale zauważyłem, że trąbik jakby słabiej trąbi gdy są włączone długie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-23 12:42:30 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Myślę że jest to chwilowy spadek napięcia gdy włączasz światła drogowe (duży pobór prądu) i efekt masz taki jak opisałeś. Ja bym sprawdził miernikiem jaki masz prąd ładowania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach i przy włączonych światłach. Jak wiemy alternator daje napięcie teoretycznie takie same nie zależnie od prędkości obrotowej silnika natomiast jego wydajność prądowa rośnie wraz z obrotami. Dlatego przy obrotach jałowych może nastąpić chwilowy spadek napięcia pod obciążeniem (teoretycznie akumulator powinien to wyrównać). Może to być przyczyną takich kwiatków z zegarami przy włączaniu świateł drogowych. Jak mierzyłem swojego fazera z ciekawości to bez obciążenia światłami na wolnych miał ładne napięcie 13,8V a jak włączyłem światła to spadało tak do 12,5V dopiero jak dodałem gazu napięcie rosło do 13,5-13,8V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-03 19:52:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-07-22 23:07:03
Posty: 121
Lokalizacja: LWL, LU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs1000 kobalt 02
hejka
Doszedłeś może, co było przyczyną opisanej sytuacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-04 15:26:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Można tez sobie poczycić styki na przełączniku zespolonym przy kierownicy. U mnie dziwnie "pykało" jak naciskałem zmiane z mijania na długie. Przy przyciskaniu "Pykniecie" , zwłoka 3 sek i dopiero długie swieciły. Klawisz "PASS" w ogóle nie działał. Rozebrałem przeczyściłem styki zakonserwowałem jakimś tam sprayem elektrycznym i pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-05 12:40:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-07-22 23:07:03
Posty: 121
Lokalizacja: LWL, LU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs1000 kobalt 02
u mnie zegary na chwilę szaleją po włączeniu świateł mijania, i to tez nie jest regularne, raz migną, raz nie
cała elektryka była niby sprawdzana, trudno powiedzieć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-15 18:24:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-27 17:29:42
Posty: 21
Lokalizacja: Hereford
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 044 07717626770
Obecne moto: Fazer 2005
Często przyczyną nieregularnych spadków napięcia i dziwnych zachowań elektryki są zaśniedziałe kostki. Miałem kiedyś problem z długim światłem i okazało się że kostka i piny były zielone/zaśniedziałe. Ku mojemu zaskoczeniu napięcie i rezystancja w kostce były w porządku ale pod obciążeniem napięcie znikało. Wyczyszczenie kostki i zabezpieczenie przed korozją rozwiązało problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org