Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-20 19:50:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Pomierzyłem wszystko jeszcze raz na pożyczonym akumulatorze:
napięcie spoczynkowe 12,5 V.
Spadek przy rozruchu max. do ok. 10 V. Kręci na moje ucho zdecydowanie szybciej.
W ładowaniu nie ma zasadniczej różnicy. Na wolnych obrotach bez świateł 14,1 V, przy włączonej JEDNEJ lampie na wolnych 13,5, przy wyższych obrotach ok. 14 V.
Przy włączonych DWÓCH lampach (światła mijania) na wolnych 12,5 - 12,6 V, przy wyższych max 13,7 V.
Tak więc chyba zainwestuję w nowy akumulator. Co do ładowania to jest ok.? Wiem, że raczej większość fazerów ma zmostkowane lampy, do tego jeszcze zdarzają się jakieś podgrzewane manetki i inne historie także jakoś chyba te alternatory muszą dawać radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-20 19:50:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-20 20:48:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ogólnie trza zacząć od zakupu dobrego akumulatora.
A dodatkowo bym sprawdził uzwojenie , napięcie VAC na fazach i oporność między nimi na zimnym silniku.
Bo powinien uciągnąć dwie lampy bez aż takiego spadku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-20 20:55:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Ok, tylko czy jest gdzieś na forum jak się zabrać za to, gdzie kabelki od miernika włożyć? Przeglądałem serwisówkę, ale jakoś nie wpadło mi to w oko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 09:12:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
piter3105, odpal i zmierz napięcie pomiędzy akumulatorem i regulatorem.
Tj najpierw przykładasz jedną końcówkę miernika do wyjścia ujemnego regulatora, drugą do masy akumulatora, potem jedną do wyjścia dodatniego, a drugą do plusa akumulatora.
Jeżeli będziesz miał napięcie większe niż 0.2V to znak, że coś jest nie tak ze stykami i to prawdopodobnie zabiło Ci akumulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-25 20:30:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dzięki za wszelkie sugestie, ale dzisiaj założyłem nowy akumulator i rozrusznik kręci nieporównywalnie szybciej, naprawdę jest znaczna poprawa. Na bardzo rozgrzanym silniku odpalałem kilka razy i za każdym razem idealnie. Napięcie spoczynkowe po 4 godzinach od skończenia jazdy 12,87 V, przy rozruchu nie spada poniżej 11 V. Ładowanie nie uległo zasadniczej zmianie (bez obciążenia na wolnych i wyższych 14,00 V, z włączonymi obiema lampami na wolnych 13 V, przy wyższych 13,7 V i więcej nie chce). Po jeździe napięcie jest ok, także ładuje. Posprawdzam jeszcze przez jakiś czas, ale jeśli nic nie będzie się działo to chyba nie będę się doszukiwać więcej problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org