Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-23 19:34:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 308
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Witam wszystkich!
Może będzie mi ktoś w stanie wspomóc wiedzą na temat prawidłowej wartości ciśnienia oleju w rozgrzanym do normalnej temperatury pracy silniku przy obrotach biegu jałowego, tj. około 1300obr/min.
Serwisówka podaje tylko sprawdzenie jednego punktu na charakterystyce ciśnieniowo-obrotowej - jest to ciśnienie 2,4 bara przy 6600 obr/min i temperaturze cieczy około 90-95 stopni Celsjusza.
Pytam dlatego, iż od kilku miesięcy, to jest od września zeszłego roku trapi mnie problem z dźwiękiem wydobywającym się z prawej strony z okolic dekla sprzęgła, niezależnie czy sprzęgło wciśnięte czy też nie. Dźwięk w postaci cichego terkotania wydobywa się dopiero po dobrym nagrzaniu silnika oraz w okolicach 4-6 tys obrotów, a także przy hamowaniu silnikiem w podobnym zakresie obrotów, jest słyszalny przy mniejszych prędkościach i po podniesieniu szybki kasku. Byłem z tym tematem jeszcze jesienią w ASO Yamaha w Zielonej Górze, mechanik najpierw zdiagnozował uszkodzony napinacz rozrządu (przy przebiegu 9800 km), który został wymieniony jeszcze gwarancyjnie, potem była następna wizyta i kontrola całego zespołu sprzęgła, która wykazała, że wszystko z nim jest w porządku, nawet się zdziwił, że nie ma najmniejszych śladów współpracy koła zębatego wału z kołem zębatym kosza. Jedyne, co poprawił, to zebrał odrobinę materiału z kosza zewnętrznego z rowków, gdzie jest styk z tarczami, bo było widać w dwóch miejscach, że tarcze się zbyt mocno odcisnęły na koszu. Po tej wizycie zostałem odesłany z informacją, żebym się tym nie przejmował i spokojnie jeździł, że wszytko jest w porządku. Sugerowałem wielokrotnie mechanikowi, że to może klękła któraś panewka główna albo korbowa, ale on stanowczo zaprzeczył i stwierdził, że już nie jeden silnik z uszkodzonymi panewkami słyszał i że na 1000% to nie panewka. Generalnie nie wiem już co mam myśleć, motocykl ma teraz 10500 km, przebieg pewny, ponieważ kupiłem go w salonie jako nowy, ze stukami przejeździłem już około 1000 km i nic jak na razie się nie nasila. Motocykl jest przeze mnie użytkowany w miarę spokojnie, nigdy nie kręcony powyżej 4-5 tys obr przy zimnym silniku, żadnego palenia gumy, jazdy na kole, jazdy po torze, kręcenia do odcinki na postoju czy też podczas jazdy, tylko dynamiczna jazda użytkowo-rekreacyjna, nie na emeryta, ale też bez jakiś szaleństw. Olej (Yamalube Full syntetyk 15W50) wymieniony przy 1000 km po okresie docierania, później przy 6000km i przy 10000km. Przy ostatniej wymianie oleju, był czysty, nie było w nim podejrzanych opiłków.
W sobotę wykonałem pomiar ciśnienia oleju i wartość jest wręcz książkowa, czyli 2,4-2,5 bara przy 6-7 tys obr/min, natomiast ciśnienie gorącego oleju przy obrotach jałowych, to około 0,4 bara - czy to nie za mało?
Czujnik ciśnienia zakupiłem ze średniej półki, do tego sprawdziłem poprawność jego działania wykorzystując profesjonalny zadajnik ciśnienia z manometrem wzorcowym wykorzystywany w kalibrowaniu czujników w przemyśle.
Czy to jest możliwe, że w przypadku uszkodzonej choćby jednej panewki ciśnienie oleju przy obrotach 6600 było by nadal prawidłowe?
Trochę się rozpisałem, ale mam nadziej, że znajdzie się ktoś, komu będzie się chciało przeczytać cały tekst i będzie w stanie coś doradzić na odległość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-03-23 19:34:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-03-23 21:18:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
0,4 bara na jałowych to bardzo mało
Ogólnie ja bym zaczął od wymiany pompy oleju
i sprawdzenia łańcuszka napędu pompy pod sprzęgłem
Przy okazji olej powinien być 10W40, polecam olej motul 7100 10W40 spełniający normę ma2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-18 01:02:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-08-12 16:58:37
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726405833
witaj.
Czytając Twojego posta nie chce mi się wierzyć w jakieś problemy przy tym przebiegu. Mam XJ 600 przy przebiegu Twoim razy 13 czyli około 140 kkm i ciśnienie przy 1.4 tys obr mam 0,4. Do tego niewiadomo ile góra była bez ciśnienia oleju ktoś spartaczył robotę i zatkało kanały do rozrządu. Ogólnie kosz sprzęgłowy słychać ale palisz i jedziesz staruszka sarpnie jeszcze mnie. Przecież przebieg 10 kkm wytrzymują chińczyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org