Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-09-04 20:46:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-27 16:52:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ER5 i FZS1000
Witam wszystkich.
problemem jest niskie podciśnienie podczas synchronizacji na carbtunie wychodzi tylko 14 nie pamietam co to za skala a według serwisówki powinno być 22,5
gaźniki czyszczone a przebieg 10kkm wiec nie ruszałem zaworów.
Do tego kompresja na zimnym silniku wynosi 12 na drugim cylindrze i 8 na czwartym reszta jest ok. jutro sprawdzę na ciepłym silniku i z olejem i zobaczymy gdzie jest problem tylko dlaczego podciśnienie jest równe dla wszystkich gaźników?
Dodam jeszcze ze jeśli zmniejszę obroty to podciśnienie troszkę rośnie ale silnik gaśnie z góry dziękuje za pomoc w odnalezieniu podciśnienia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-04 20:46:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-09-04 20:54:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Przejedz się z 10 km, wykręć świece jak będzie czysta to uboga mieszanka, zresztą po części potwierdza to wakuometr.
Zrób próbę olejową 5ml na cylinder wystarczy. Pomiar na sucho i pomiar z 5ml oleju po rozprowadzeniu. Wszystko powie o stanie silnika.
Z mojego doświadczenia kończy się dół układ tłok/pierścienie/cylinder, niestety dość normalne w FZS1000, długoterminowo ten piec zdycha i tyle.
Ustawienie gaźników / a niskie podciśnienie na wszystkich to tylko problem w gaźnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-06 00:25:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
Silnik się kończy przy przebiegu 10 000 km? :) Ja bym mimo wszystko zajrzał do zaworów, obstawiam, że to będzie to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-06 14:58:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-27 16:52:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ER5 i FZS1000
wiec tak na ciepłym silniku kompresja jest wszędzie po 13,1 bez oleju wiec chyba jest ok ale podciśnienie tylko 140 wiec za mało a gaźniki czyszczone i wyregulowane na serwisówke komin i filtr oryginalne wiec nie wiem co jej jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-06 15:08:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Rosa94 napisał(a):
Silnik się kończy przy przebiegu 10 000 km? :) Ja bym mimo wszystko zajrzał do zaworów, obstawiam, że to będzie to.

FZS1000 produkowali do 2005 roku, później zastąpił go model FZ1, jeżeli ktoś wierzy, że minimum 10-cio letni sprzęt ma 10.000 km na blacie, to musi być na prawdę optymistą na skalę uniwersum ;).

macieksib napisał(a):
wiec tak na ciepłym silniku kompresja jest wszędzie po 13,1 bez oleju wiec chyba jest ok ale podciśnienie tylko 140 wiec za mało a gaźniki czyszczone i wyregulowane na serwisówke komin i filtr oryginalne wiec nie wiem co jej jest

Jest wiele opinii na temat, jak mierzyć ciśnienie sprężania, ale wg. różnych książek, ostatnio znajomy mechanik pokazywał mi serwisówkę od mercedesa, jest jasno napisane, że silnik w czasie pomiaru ma mieć temperaturę roboczą. Z doświadczenia mówił też, że czasami różnice na zimno i na ciepło dochodzą nawet do 3-4 bar. Mówił, że silnik mierzy się na ciepło, ze względu na rozszerzalność cieplną materiałów, tłoków, pierścieni, które chcąc nie chcąc dociera się na ciepłym silniku i dopiero na ciepłym silniku wszystko się uszczelnia. A stan silnika ocenia się robiąc próbę olejową a nie pomiar ciśnienia.
Jest kilka szczegółów, które mają znaczenie podczas pomiaru:
-silnik ma być ciepły
-najlepiej wykręcić wszystkie świece, żeby ułatwić kręcenie rozrusznikowi
-układ zapłonowy ma być odłączony
-przepustnica musi być w 100% otwarta
-po zmierzeniu ostatniego cylindra, mierzymy jeszcze raz pierwszy i porównujemy pomiar, po to, żeby sprawdzić stan akumulatora, bo ten ma ogromny wpływ na uzyskane wyniki.

Nie wiem ile w tym prawdy, dla mnie, na zimno też sprężanie nie powinno kuleć, bo wtedy będzie problem z rozruchem, ale też z drugiej strony, nie ma mieć nie wiem jakich wartości, bo na zimno tłok i pierścienie będą miały luzy...nie wiem, żaden ze mnie mechanik ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-07 08:08:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-27 16:52:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ER5 i FZS1000
Witam wiec żeby rozwiać watpliwości to motocykl od nowości zrobił 5 tys mil do 2008 potem stał do 2013 i zrobił do tego 1800 mil licznik nie kręcony sprawdzane po testach m.o.t. angielskie przeglądy stan motocykla idealny prawie poza tym problemem co go teraz boli i myśle ze dla tego stał tyle czasu. Co do sprawdzenia kompresji to jest napisane w serwisowce: rozgrzać silnik kilka minut i potem sprawdzać jeśli za małe to olej ale nie tego dotyczy temat jak mierzyć a dlaczego motocykl nie działa poprawnie a wczoraj odkryłem ze problem leży raczej po stronie przeniesienia napędu chyba :) ponieważ na włączonym silniku na stopce włączyłem jedynkę i po puszczeniu sprzęgła stuka szoruje i szarpie łańcuchem wiec zdjąłem pokrywę od sprzęgła i tarcze przekładki i sprężyny ok ale ten większy kosz ma luzy na boki i szarpiąc do siebie i od siebie ma luz i stuka ale nie mam do środy klucza do trzymania sprzęgła wiec może ktoś podpowie czy taki luz i stuki mogą być od sprzęgła a raczej od tego co jest pod koszem czy to normalne i czy może to być przyczyną kanguzenia podczas jazdy na niskich obrotach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-09 15:35:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
Kosze sprzęgłowe w tych modelach są wadliwe a szarpanie może być od słabo napiętego łańcucha ale kosz sprzęgłowy to będzie do wymiany i wtedy zobaczysz czy dalej szarpie. A co do ciśnienia to przy takim przebiegu powinno być jak w książce ale jak jest takie słabe to sprawdź zawory mogą być nieszczelne.

-- 9 wrz 2015, o 14:35 --

Kosze sprzęgłowe w tych modelach są wadliwe a szarpanie może być od słabo napiętego łańcucha ale kosz sprzęgłowy to będzie do wymiany i wtedy zobaczysz czy dalej szarpie. A co do ciśnienia to przy takim przebiegu powinno być jak w książce ale jak jest takie słabe to sprawdź zawory mogą być nieszczelne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-09 19:40:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
guli-86 napisał(a):
Kosze sprzęgłowe w tych modelach są wadliwe a szarpanie może być od słabo napiętego łańcucha ale kosz sprzęgłowy to będzie do wymiany i wtedy zobaczysz czy dalej szarpie. A co do ciśnienia to przy takim przebiegu powinno być jak w książce ale jak jest takie słabe to sprawdź zawory mogą być nieszczelne.


Luźny kosz będzie przyczyną "żabkowania" na wolnych obrotach? Poważnie pytam, bo mój tłucze jak cholera a to poszarpywanie coraz bardziej mnie irytuje :).
Swoją drogą, jeździ w ogóle jakaś Yamaha sprzed 2004 roku, która nie ma problemów z koszem? O skrzynie nie pytam, bo to z tym się chyba jeszcze do dzisiaj nie uporali :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-10 20:47:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-27 16:52:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ER5 i FZS1000
Witam wszystkich. problem nie rozwiązany ale nowe doświadczenia są :)
Kosz sprzęgłowy halasuje ponieważ sprężyny sie zgniatają i są luźne i to jest przyczyna hałasu jako zamiennik nie występują można dorobić sprężyny i wymienić bo kosz kosztuje 2400 w serwisie yamahy wiec trochę dużo.
Łańcuch dobrze napiety i nasmarowane wiec to nie to u mnie jest problemem, na każdym biegu przy obrotach do 4 tys szarpie motocyklem wiec łańcuch odpada ale dla spokojności rozbiorę i sprawdzę ogniwo po ogniwie i wyreguluje jeszcze raz sprawdzę zębatki, zabierak i wszystkie łożyska a jeśli tam nic nie znajdę to już nie wiem gdzie szukać przyczyny tego kanguzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-11 15:14:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-26 12:03:38
Posty: 48
Płeć: Mężczyzna
No jeszcze tps byłby tutaj istotny. W starej kawie er-5 bo regulacji tpsu przestał mi szarpać na wolnych obrotach. Może pomoże...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-09-11 19:16:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-27 16:52:29
Posty: 9
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: ER5 i FZS1000
Wiec tak stan na teraz.
Zdjęty łańcuch i odpalamy motocykl, silnik pali od strzała trzyma obroty i płynnie reaguje na gaz po zapięciu jakiego kolwiek biegu z silnika wydobywa sie nierytmiczne stukanie i widać czasem delikatnie szarpnięcia silnikiem. na luzie silnik pracuje ok problemy zaczynaja sie po włączeniu biegu co by wskazywało na skrzynie lub sprzęgło ale w sprzęgle wszystko wydaje sie ok wszystkie wymiary w normie tarcze ani przekładki nie popalone tylko te sprężyny od kosza sprzeglowego troszkę za luźne i słychać je ale sprzęgło słychać w wielu fazerkach a jeżdżą dobrze wiec pozostaje problem ze skrzynia. dodam jeszcze ze przed zdjęciem koła podczas jazdy testowej moto przy ruszaniu szarpał łańcuchem i skakał przy niskich obrotach na drugim biegu to samo dopiero po przyspieszeniu do wyższych obrotów moto pracuje dobrze. Zdjąłem koło i łańcuch żeby nikt nie zarzucił złej pracy łańcucha czy zabieraka. chyba ze takie stuki są naturalne ale nie wydaje mi sie żeby tak było. miał ktoś podobne doświadczenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org