Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-06-10 13:32:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Dzięki za rady. Jednak sam się tego nie podejmę bo nigdy tego nie robiłem.
Warunki mam (garaż, narzędzia) ale "nabijaka" nie mam i trochę się boję, że nie odkręcę śrub. Co innego zmienić świece, olej w silniku czy klocki.
Oddaje do warsztatu ale wole ich dopilnować dlatego pytałem.

Aha jeszcze pytanie olej to 10W np. M....L FORK OIL EXPERT 10W???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 13:32:54 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-06-10 14:07:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
mlac napisał(a):
Dzięki za rady. Jednak sam się tego nie podejmę bo nigdy tego nie robiłem.
Warunki mam (garaż, narzędzia) ale "nabijaka" nie mam i trochę się boję, że nie odkręcę śrub. Co innego zmienić świece, olej w silniku czy klocki.
Oddaje do warsztatu ale wole ich dopilnować dlatego pytałem.


spokojnie mozna to zrobić w FZ6 samemu bez narzędzi - wiem bo robiłem. nie trzeba rozkręcać lag, więc nie ma potrzeby cpecjalnych narzędzi. nowe uszczelniacze wbijasz z użyciem starych, więc ich też nie zepsujesz. Ja wyszedłem z załozenia że zestaw uszczelniaczy nie jest drogi, więc wymieniałem sam w celach szkoleniowych, a jak by coś sie zje...ło to bym oddał do serwisu, ale nie trzeba było :)

troszkę odwagi!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 14:12:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
misiakw napisał(a):

troszkę odwagi!



Kurde nie kuś...

Ale przecież muszę odkręcić dolne śruby żeby wymienić olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 14:25:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
w FZ6 nie. zlewasz olej przez górne kapsle. mozesz mieć troszkę problem z wyjęciem starych uszczelniaczy, ale mi się udało bez, a stare możesz porysować bo i tak wywalasz.

ganaralnie podnosisz przód moto, zdejmujesz koło i błotnik, odkręcasz zaciski hamulcowe i podwieszasz je pod chłodnice na linkach - o ile nie będziesz naciskał klamek nie zapowietrzysz ich tak. potem "luzujesz" kapsle górne lag (gdy masz je jeszcze zamocowane w półkach), ale nie odkręcasz ich całkowicie. dopiero po poluzowaniu wyjmujesz lagę, odkręcasz kapsel i z spręzynami i ze wszystkim mierzysz ile mm od górnej granicy lagi masz olej. wylewasz stary (możesz go troche rozruszać żeby syf z dołu ruszyć), jak wyliczysz że zostanie co zapas oleju, to możesz nim "przepłukać" lagi. jak to zrobisz wyjmujesz spręzyny i wszystko, czyścisz, suszysz. potem zciągasz uszczelniacz pyłowy (zejdzie bez problemu z użyciem srubokręta), pod nim masz z drugika pierścien zenera blokujacy uszczelniacz olejowy - ten też zdejmiesz normalnymi narzędziami. nie masz co sioę bać o porywoswanie lagi, chrom jest twardy, o ile nie zaczniesz anprawdę mocno szorować albo zapierać się śrubokrętem o niego, to ewentualne stuknięcia przetrwa bez problemu. teraz zoastaje ci najtrudniejsze zadanie - wyjąc stare uszczelniacze olejowe - ja wziąlem stary śrubokręt plaski, lekko go zagiąłem i nim wydłubałem. przez ten czas laga cała jest poskręcania, i górna i dolna część. to czego nie zrobisz, to nie cobaczysz tak jak wyglądają panewki - ale jeśli nie masz ruchu na lagach, to a 80% z nimi jest ok.

teraz zostaje ci wymienić uszczelniaczye i skręcić calość. tak jak pisałem, nakładasz nowy uszczelniacz na lagę (od góry), a "na niego" nakładasz stary, dzięki czemu twarda część uszczelniacza nowego styka się z twardą częścią uszczelniacza starego, a gumowe wargi są "luźne" i oddalone od niebezpieczeństw. ja wziąłem 10cm kawałek pręta większy niż szczelina między lagą a uszczelniaczem, owinałem go tasma izolacyjną żeby nie porysować lagi, i nim po kolei waląc delikatnie młotkiem w 4-5 miejscach na obwodzie powoli, symetrycznie wbijałem uszczelniacz olejoowy. patent był taki - ja tłukłem w pręt, pręt opierałem o stary uszczelniacz, a on się zapierał o nowy. coś jak patent z wbijaniem nowych łożycj z użyciem bieżni starych. po wbiciu składasz całość do kupy, wkładasz spręzyny ponownie w kolejnosci jak były, zalewasz nowym olejem do tej samej wysokości, skręcasz kapsel reką, mocujesz go w lagach i tam dokręcasz pod moment jak z serwisówki. ważne jest też żeby lagi do pólek dokręcać momentem jak w serwisówce - półki to aluminium i jak za mocno skręcisz może pęknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 14:36:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-09-18 09:20:16
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 ABS
Woww!!!

Dzięki za szczegółowy opis. Muszę się zastanowić ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org