Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-04-23 11:20:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-17 22:38:16
Posty: 20
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721088176
Obecne moto: fzs 600
Witam
Przymierzam się do wymiany kabli i fajek w FZS600 z 2001. Chciałbym się poradzić jak najlepiej się do tego zabrać i ile kabli i jakie fajki kupić. Wyczytałem różne opinie że kable bywają zalepione klejem w cewce itp. W serwisie zrobili mi wszystko oprócz wymiany świec i kabli.... Gaźniki regulowali cały komplet i widać różnice bo ssanie tylko przy odpalaniu potrzebne i od razu można wyłączyć ale po umyciu moto idzie na 1 i 4 gar srodkowe są zimne a i na wyższych biegach, predkościach potrafi iść na 3 gary.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-23 11:20:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-04-23 20:33:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
dgumola napisał(a):
Wyczytałem różne opinie że kable bywają zalepione klejem w cewce itp.

Nie bywają tylko są, chyba że ktoś je wcześniej wymieniał. Najprostsza opcja to spryskać wodą kable i fajki na pracującym silniku- najlepiej w ciemnym miejscu żeby dobrze było widać iskry, będziesz wtedy wiedział jako-tako gdzie są przebicia, jeśli są. Jak na fajkach to wymiana fajek zajmie chwile, jak przewody to albo drugie cewki z przewodami albo rzeźbienie z wymianą kabli (da się zrobić, ale jest czaso i nerwochłonne).

A, no i sprawdź też czy fajki są dobrze wkręcone w kable, bo jak masz luźne połączenie to też może gubić iskrę tam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-24 09:49:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-17 22:38:16
Posty: 20
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721088176
Obecne moto: fzs 600
ok :) dzięki za konkretne info. swoja drogą mógł mechanik dobrze regulować gaźniki jeśli moto nie chodzi idealnie równo i obroty lekko skaczą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-24 23:10:58 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Przyczyn nierównej pracy może być sporo, ale po mojemu motocykl po serwisie gaźników powinien zostać oddany właścicielowi dopiero jak chodzi naprawdę dobrze i równo... No, chyba że klient zdaje sobie sprawe że coś jeszcze jest nie tak i świadomie nie chce tego naprawiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-25 16:21:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
Zagladałeś do fajek czy aby nie jest tam zielono ? Jeśli jest wyczyść środkiem do styków ,w mojej fz6 po umyciu tez tak było winne były zaśniedziałe fajki wyczyściłem i po problemie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-25 17:48:31 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
dgumola napisał(a):
swoja drogą mógł mechanik dobrze regulować gaźniki jeśli moto nie chodzi idealnie równo i obroty lekko skaczą?

Mógł, a nawet pewnie też tak zrobił, zależy w jakim stopniu obroty falują.
wojtek_lbn napisał(a):
po mojemu motocykl po serwisie gaźników powinien zostać oddany właścicielowi dopiero jak chodzi naprawdę dobrze i równo

W FZS-ie to praktycznie niewykonalne i nawet po najlepiej wykonanym serwisie silnik nie pracuje idealnie równo, to taka sama przypadłość jak stukający kosz sprzęgłowy. FZS-y po prostu tak mają :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-26 10:17:00 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Da się wyregulować tak że będzie chodził równo ale tylko z seryjnym kominem. Na przelocie obroty będą falować. Silnik jest zrobiony pod seryjny wydech który stawia opór dla spalin. Mechanik bardzo fajnie mi to zobrazował jak odbierałem po regulacji fazera. Na przelocie obroty falowały ale wystarczyło zrobić sztucznie ten opór dla spalin np. lekko przytkać ręką wydech żeby silnik momentalnie się uspokoił i chodził równiutko jak stół :D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-28 10:12:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-17 22:38:16
Posty: 20
Lokalizacja: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721088176
Obecne moto: fzs 600
dzisiaj bądź jutro przyjdą fajki :) zmienie i napisze czy się poprawiło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-07-26 14:54:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Może ktoś opisać jak wymienić te kable, szukam info i nie wiem jak to zrobić. Kupiłem nową cewkę a starą rozebrałem z ciekawości aby zobaczyć jak dać nowe (czerwone) kable WN ale kurde nie dość, że bardzo ciężko wyszły to są zalepione klejem i dociśnięte jakimś dociskiem, który skruszył się przy demontażu. Teraz zastanawiam się czy jest sens ruszać "nową" jak przyjdzie aby jej nie uszkodzić. Może ktoś z was ma jakiś patent?
po przeczytaniu kolejnych tematów z wymianą kabli odpuszczam, czekam na nową cewkę z kablami FABRYCZNIE zarobionymi,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-01 20:41:21 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 286
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
J@ck napisał(a):
Może ktoś opisać jak wymienić te kable... Może ktoś z was ma jakiś patent?

I jak sobie poradziłeś?
Odświeżam temat, bo też bym chciał wymienić kable WN.
Po nocce w deszczu jak i po myciu karcherem jest problem z pracą silnika.
Ktoś coś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-02 00:38:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2525
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie wymieniałem kabli w fajkocewkach żeby coś sensownego podpowiedzieć ale przy problemach z podmakaniem układu wysokiego napięcia warto sprawdzić i ewentualnie udrożnić kanaliki odprowadzające wodę z gniazd świec, może to pomóc z redukcją wilgoci i utratą iskry.

https://foc-u.co.uk/mybb/archive/index. ... 80325.html

To te otworki między żeberkami na bokach głowicy

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-05 14:16:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 286
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
sfazowany napisał(a):
To te otworki między żeberkami na bokach głowicy

Zajrzę do otworków. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org