Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-06-14 13:08:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-20 21:47:50
Posty: 37
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000 2004
Czy moze ktos sie orientuje jakie tu sa lozyska? - symbol, rozmiar, jakis parametr zebym mogl kupic przed demontazem kola. W piatek jadac do domu tak zaczelo mi chrupac i zgrzytac ze az mi szkliwo na zebach popekalo :?
I pytanie: czy jestem w stanie sam wymienic takie lozyska majac garaz, podstawowe narzedzia i nie majac dwoch lewych rak? Czy bez warsztatu sie nie obejdzie?

Pozdrawiam
PabloX


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-14 13:08:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-06-17 09:40:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-20 21:47:50
Posty: 37
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000 2004
Widze ze we wspomnianym temacie panuje pelna niewiedza na forum :wink: ... no to moze ja rzuce troche swiatla na ta niesamowicie problematyczna historie - dla przyszlych pokolen.

Rzeczywiscie okazalo sie ze padly mi lozyska piasty. Lozysko w zebatce bylo ok. Uwazam ze naprawy mozna dokonac samemu majac troche narzedzi (ciezki mlotek, wybijak, łychę) oraz odpowiednie smary (do lozysk i miedziowy do ośki koła).

Parametry łożysk:
1) kulkowe (od strony tarczy hamulcowej) - symbol: 60/28 RS, wymiary (wewn x zewn x szer): 28x52x12 (65zł)
2) igiełkowe bez bieżni wewnętrznej z uszczelniaczem RS (od strony zębatki), wymiary: 25x42x20 (20zł) .... nie podam symbolu bo ktos zjadł opakowanie :mrgreen:

Wewnatrz sa jeszcze dwie tuleje:
1) dystansowa wewnetrzna
2) tuleja bedaca bieznia lozyska igielkowego

Pozdrawiam
PabloX


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-19 22:22:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Nie będę zakładał nowego tematu mam pytanie do autora ale i nie tylko do niego. Jakiej firmy łożyska polecacie. Bo mam chyb ten sam problem co Kolega. Strzela zgrzyta puka w tylnym kole. Cichłem kupić jakieś dobre łożyska co by potem nie wymieniać za 10tyś n allegro jest komplet za 190zl chyba lekka przesada. Ale jeżeli ktoś mi poleci jakieś dobre i sprawdzone łożyska to mogę i zapłacić więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-19 22:39:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Koyo, Natchi, kryte gumą czyli RS i tyle w tym temacie. Oczywiście bez luzu.

W tech-łożu są dostępne na 6 sierpnia albo na Przybyszewskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-19 22:54:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-11-05 23:16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Dziękuje za szybką odpowiedź. A uszczelniacze też tam dostane czy muszę szukać oryginałów w ogóle to są tam jakieś z simeringi. Czy ten smar miedziowy do ośki to może być miedź w sprayu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 13:20:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
Oczywiście bez luzu

Wojt@s co masz na myśli bez luzu? chodzi o luz roboczy oznaczony C1 - C5 jaki powinien być w kołach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 16:29:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Chodzi mi o luz promieniowy łożyskowy, w motocyklach C3 się nie sprawdza, im większy luz tym szybciej łożysko zdechnie w kole, dlatego wsadzamy bez luzu ale nie C2.

Nigdy smaru miedziowego na ośki, tylko smar stały, bez dodatków.

Uszczelniacze trafisz na ul. Włokienniczej w Uszczelce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 20:19:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Ok...czyli bez luzu.. ale nie c2 i nie c3 czyli po środku ? tak ? bo powiem kolesiowi że chce takie łożyska, a i tak "ciul" mi da takie jakie ma. jak rozpoznać ? doradź ? a dlaczego nie dawać smaru miedziowego? jakieś doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 21:31:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Bez luzu nie ma oznaczeń, jest to pomiędzy C2 a c3, c2 i c3,4,5,6 .... będą miały oznaczenia na łożysko np 6203 C2 2RS( czyli lozysko 6203 z luzem promieniowym C2 kryte gumą obustronnie ) a bez luzu będzie miało 6203 2RS, z luzem C3 ->6203 C3 2RS , chyba w miarę jasno wytłumaczyłem :mrgreen:

Co do miedzi, nie będę opisywał różnych głupot jakie widziałem, ale ja używam jej do połączeń gwintowanych bo gwarantuje nie zapieczenie się śrub nawet w obcowaniu z wysoką temperaturą. Na elementy ruchome używam smaru stałego w miarę markowego, bo po niektórych tańszych to czasem śladu nie ma przy kolejnej zmianie koła etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 22:02:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
a bez luzu będzie miało 6203 2RS,

Ok wodzu, jak będę zmieniał gumy zerknę na łożyska , dam znać co jest tam naharatane, ale co do symboli C ...nie widziałem, natomiast gdzieś na obwodzie wybite były 4 kropki,( co to mogło oznaczać) jak się uda zrobię fotki, narazie dzięki

edit:04.04.
dołączam zdjęcie


Załączniki:
łozysko skf.jpg [40.77 KiB]
Pobrane 330 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org