Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-04-25 09:21:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Na początek chcialbym wszystkich przywitać gdyż jestem nowy na forum.
I już chcę prosić o pomoc:)

problem jest nastepujący zacząłem sezon motocyklowy powymieniałem olej, filtry posprawdzałem stan klocków i płynów....W niedziele wybrałem się na dłuższą trasę...silnik sie zagrzał po przyjechaniu do domu słyszę bulgotanie pod siedzeniem. Tak jakby płyn zagotowało..
wiatrak sie nie właczył..
Na drugi dzień zaczelismy szukać wiatrak gdy zepniemy na krotko dziala..zmienilismy płyn gdzy mialem petrygo a petrygo podobno wrze już w 105 stopniach.. spuscilismy płyn bylo go malo gdzies niecałe 1,5 litra. nalalismy dynagera weszlo okolo 2 litrów...palimy motor i dalej sie dzieje ze gdy temperatura na liczniku dojdzie do 100 stopni to w zbiorniczku wyrównawczym przybywa płynu i slychac bulgotanie...
Motor nie kopci siwym dymem nie ma tez sladu oleju w płynie i na odwrót...dalej ma swoją moc tylko gdy sie zagrzeje to dzieje sie tak jak wyzej opisalem..

Proszę o pomoc i z góry dziekuje.
A motor to
Yamaha YZF600R Thundercat
Rok prod: 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 09:21:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2012-04-25 09:31:07 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
piotrek-tcad napisał(a):
Na początek chcialbym wszystkich przywitać gdyż jestem nowy na forum.
I już chcę prosić o pomoc:)

problem jest nastepujący zacząłem sezon motocyklowy powymieniałem olej, filtry posprawdzałem stan klocków i płynów....W niedziele wybrałem się na dłuższą trasę...silnik sie zagrzał po przyjechaniu do domu słyszę bulgotanie pod siedzeniem. Tak jakby płyn zagotowało..
wiatrak sie nie właczył..
Na drugi dzień zaczelismy szukać wiatrak gdy zepniemy na krotko dziala..zmienilismy płyn gdzy mialem petrygo a petrygo podobno wrze już w 105 stopniach.. spuscilismy płyn bylo go malo gdzies niecałe 1,5 litra. nalalismy dynagera weszlo okolo 2 litrów...palimy motor i dalej sie dzieje ze gdy temperatura na liczniku dojdzie do 100 stopni to w zbiorniczku wyrównawczym przybywa płynu i slychac bulgotanie...
Motor nie kopci siwym dymem nie ma tez sladu oleju w płynie i na odwrót...dalej ma swoją moc tylko gdy sie zagrzeje to dzieje sie tak jak wyzej opisalem..

Proszę o pomoc i z góry dziekuje.
A motor to
Yamaha YZF600R Thundercat
Rok prod: 2000


ja bym obstawial chyba uszczelke pod glowica


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 09:43:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Jest taka mozliwosć niestety...ale innych objawów padnientej uszczelki nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 10:14:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
-pomiar Co2 w płynie
- wlać coś sprawdzonego typu castrol czy motul - motocool
- sprawdzić wiatrak / włącznik
- wymienić termostat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 10:45:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
czym sprawdzic poziom CO2??
zalalem go teraz dynager to tez dobry płyn z duza temperaturą wrzenia i niska zamarzania..
wentylator sie wlacza.
termostata tak jak pisałem otwiera sie...

Dodam jeszcze ze jak zaczyna bulgotać zalączę wiatrak przez zwarcie wtyków...no i temperatura spada i przestaje bulgotać...podejrzewam, ze moze byc to któryś czujnik(temperatury, wentylatora) co o tym myslicei??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 13:54:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
piotrek-tcad napisał(a):
Dodam jeszcze ze jak zaczyna bulgotać zalączę wiatrak przez zwarcie wtyków...no i temperatura spada i przestaje bulgotać...podejrzewam, ze moze byc to któryś czujnik(temperatury, wentylatora) co o tym myslicei??


nieważne czym zalejesz, tam jest zbyt duża temperatura.
Skoro wentylator włącza się tylko na krótko, to na 100% czujnik temperatury płynu. Tam nie ma dużej filozofii, gdyż jest wentylator==> czujnik ==> bezpiecznik (2 ostatnie odpadają, bo działa wiatrak).

Płynu nie ubywa, nie kopci, więc też odpada.
Termostat na pewno się włącza? sprawdź, czy przewody gumowe z płynem się nagrzewają przy wyższej temperaturze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 14:13:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Nagrzewają sie i to bardzo...tez mi sie wydaje ze to czujnik ale to musialy by byc walniete oba te czujnik jeden od temperatury co pokazuje bo pokazuje 100stopni i juz gotouje a drugi od wlaczania wiatraka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 14:13:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Nagrzewają sie i to bardzo...tez mi sie wydaje ze to czujnik ale to musialy by byc walniete oba te czujnik jeden od temperatury co pokazuje bo pokazuje 100stopni i juz gotouje a drugi od wlaczania wiatraka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 16:00:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
piotrek-tcad napisał(a):
Nagrzewają sie i to bardzo...tez mi sie wydaje ze to czujnik ale to musialy by byc walniete oba te czujnik jeden od temperatury co pokazuje bo pokazuje 100stopni i juz gotouje a drugi od wlaczania wiatraka...


dlaczego od temperatury też miałby być walnięty? przecież działa, w samochodzie masz to samo, dochodzi do 100 i już wybija płyn. Płyn tutaj nie ma dużego znaczenia, więc tym się nie sugeruj. Wymieniaj czujnik albo jeśli chcesz zaoszczędzić, to zepnij na krótko wiatrak i niech ciągle działa ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 16:19:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
yaro666
wiatrak spiety na stałe = zbyt niska temp pracy silnika co ez nie jest dobre

U mnie wywalało płyn jak układ był do du..py odpowietrzony przy wyższysz temp powietrze sie rozszerzało i wywalało płyn - do tego było słychac własnie owo bulgotanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 16:26:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Dlatego oba bo jezeli pokazuje mi temperature 100*C i jeszcze sie wiatrak nie właczył bo niby ma sie wlaczac gdzies w okolicach 105*C-110*C...a juz płyn sie gotuje znakiem tego jest wyzsza temperatura niż 100*C...płyn ma temperature wrzenia 130*C...i wlasnie dlatego sie mi wydaje ze oba albo faktycznie zle odpowietrzony??

yaro666 jak go odpowietrzyles?? z tego co mi wiadomo sam ma sie odpowiedzyc??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-25 20:31:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ja w swoim psie mam włącznik wentylatora na przycisk
działa świetnie a że pies szybko się męczy to u mnie działa non stop:)

a co do fazerka to rzadko kiedy włącza się wentylator więc nie wiem ile kosztuje termostat ale myślę że chłodzenie na krótko na przycisk też dało by rade


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 07:28:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-04-25 08:54:39
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600R
Witam
Wczoraj sprawdzalem czujniki...ten od wiatraka nie wlaczą sie wogole(gotowalismy płyn chlodniczy) czujnik od temperatury sprawny gdyż opornosć przy 100*C wychodzi taka jak piszą ze ma być tylko problem jest z licznikiem bo gdy czujnik ma opór 33omy to ma byc wlasnie 100*C a na liczniku pokazuje 80*C. i dlatego tak sie dzialo ze gotowal płyn poniewaz my patrzylismy ze jest 100*C a tu juz bylo ze 130*C pewnie a czujnik od wiatraka sie nie wlaczal i gotowalo...Zamówilem czujnik ale mysle ze znalaslismy rozwiazanie...
A nie wie ktos czemu zle pokazuje temperature na liczniku???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 09:58:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
może wskaźnik temperatury ma tak słabą klasę dokładności?

nie odpowietrzałem jeszcze w fzs układu, ale skoro był tam płyn i było wszystko ok, to nie wiem, czemu miałby być zapowietrzony.

tak na marginesie to wentylator włączył mi się ostatnio pierwszy raz, jak stałem 15 min w korku. przez 6k km nie słyszałem ani razu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-26 15:28:50 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Bo go nie słychać mi często i szybko się włącza w fz6, i szybko też się grzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org