Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-01-05 16:58:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
witam, mam problem z moim fazerem 98r. mianowicie padał mi akumulator co parę dni, podładowywałem go i jakoś dawało radę. Tego feralnego dnia nie chciał odpalić, a był to dzień w którym było zakończenie sezonu w Czeszowie (woj. dolnośląskie) i nie mogłem pozwolić sobie by mnie tam nie było, tym bardziej, że moto kupione było niedawno i chciałem poznać klimat zlotu. W przypływie bezsilności podpiąłem prostownik do aku i odpaliłem go w ten sposób, odpalił, ale jak się okazało później było to tragiczne w skutkach... :moto: Podczas jazdy najpierw obrotomierz zaczął wariować, następnie prędkościomierz. Przełączając przełączniki od świateł na chwilę pokazywał prędkość i obroty. Ale fazer dalej jeździł, a pogoda jak na jesienne warunki była jako tako, nie mogłem odpuścić... Gdy wybrałem się na ostatnią przejażdżkę parę dni po moto zgasł po wbiciu luzu na skrzyżowaniu. Zauważyłem, że mogę go odpalić starterem jedynie przy odpowiednim ustawieniu przełącznika świateł oraz trybu świateł ?! chore ale zadziałało. Na kolejnym skrzyżowaniu moto zgasł i udało się go odpalić na pych (jeszcze świeciła kontrolka neutralu po przekręceniu stacyjki ale tak słabo kręcił, że nie dało rady odpalić) po wjeździe do garazu moto odmowił posłuszeństwa kompletnie- zero reakcji na prądzie, po naładowaniu aku dalej nic, po podłączeniu aku samochodowego z kabli pod klemy dalej nic. Kupiłem regulator napięcia, i nie działa. Czy myślicie, że niesprawny przekaźnik świateł (jeśli to to) powodował by brak całkowity brak prądu, brak odpowiedzi na stacyjkę nawet gdy wyłączone światła. RATUJCIE!!!
Chcę rozpocząć przeróbkę mojego Fazera na styl cafe racer, rozebrać w drobny mak i pomalować ramę w mat, ale jak pomyślę, że po złożeniu nie odpalę go od razu to mnie trafia. Zaznaczam, że zdaję sobie sprawę, że moje poczynania obsługowe były nieodpowiedzialne, ale tłumaczę to kociokwikiem na jazdę :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 16:58:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-01-05 19:39:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Zacznij od wsadzenia innego aku ;) U mnie było podobnie - cuda się działy, a silnik chciał wyskoczyć z ramy tak się męczył. Po wymianie aku na nówkę sztukę problem całkowicie zniknął!

Co do przeróbki fazera na cafe racera...hmmm dziwna sprawa ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 20:10:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
tj pisałem próbowałem już na akumulatorze samochodowym i dalej nic

Odnośnie przeróbki to mam już w głowie cały "projekt" taki cafe w nowoczesnym wydaniu na ledach coś jak ten
http://zupimages.net/up/0/1502944663.jpg
http://zupimages.net/up/0/1105405201.jpg
sporo na kierownicy i zadupki można go obniżyć, a że jestem niski, to będę leżał na baku :P
mam dostęp do narzędzi ślusarkich, chciałbym wypuścić dwa stożki po bokach symetrycznie po 2 gaźniki na każdy, i założyć wydech jeden tj na zdjęciach powyżej.

ale bez prądu to ja nic nie ruszę :P POMOCY ;)
Pomierzyłem co mogłem i wygląda to tak na wyjściu z przekaźnika zapłonu na tych dwóch czerwonych kabelkach 12v, na bezpiecznikach po 12v, poza BACK UP na którym 8v ?!. na kostce do stacyjki tej dwużyłowej przejście masy jest ale czerwony nie dochodzi?!- może to to. ale nie znam drogi czerwonego z aku na kostke stacyjki pod bakiem.
Czy ma ktoś serwisówkę i schemat el. do fazera?
znalazłem na necie jedynie do fzr600


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 22:09:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
michalmvl napisał(a):
tj pisałem próbowałem już na akumulatorze samochodowym i dalej nic

Akumulator samochodowy możesz sobie w sadzić w d... nos :D Nawet jeżeli na samochodowym odpalisz to nic więcej się nie stanie. Jak masz zdechłe aku i robi się zwarcie w nim to są objawy dokładnie takie jak opisałeś: obrotomierz wariuje, prędkościomierz pokazuje max, chodzi na 2 gary, kontrolki się nie świecą itp. przynajmniej ja tak miałem ;)

Weź aku motocyklowe od jakiegoś kumpla, wsadź i sprawdź -> podejrzewam że tam jest problem bo sam to przechodziłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 22:21:53 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-11-20 22:30:54
Posty: 304
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507754004
Obecne moto: FZS 600 2000r
tak jak wyżej rhazz napisał jak cele szlak trafił to nic Ci nie da kombinowanie z naładowaniem...posprawdzaj od razu bezpieczniki i przekażniki bo przy niskim prądzie lubią padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 23:41:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Jak koledzy wyzej napisali, wymien akumulator na nowy i lataj. Wystarczyloby poszperac na forum i bys sie nieco o cudach w fazerkach przy padnietym aku naczytal ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-06 09:53:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Ok aku i prostownik do moto i tak muszę kupić prędzej czy później.
Sęk w tym, że sprawdzałem pod aku samochodowym, z odłączonym motocyklowym i dalej zero reakcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-06 10:14:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
W jaki sposób sprawdzać przekaźniki miernikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-06 15:54:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Hmm..lepsze mierniki maja tak, że jak połączysz ze sobą dwa bieguny to usłyszysz charakterystyczne pstryknięcie w mierniku...

czyli jeśli pomiędzy bieguny miernika włożysz przekaźnik to też powinno się coś dziać, jeśli słyszalne będzie pstryknięcie to znaczy, że jest oki.

Następne, podłącz przekaźnik do odpowiedniego źródła prądu i zobacz reakcję, jeśli pstryka jest oki.

Są na tym forum lepsi elektronicy i znawcy tematu więc niech oni poprawią lub wypowiedzą się bardziej fachowo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-06 18:36:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Ok, jutro jadę po aku i prostownik- będę walczył z miernikiem obym nie miał powodu. Liczę, że stanie się cud nad Odrą, choć do niej prawie 30 km, ale jak cud to cud.
Tak z innej beczki ale w temacie moto.
Parę lat temu poznałem człowieka który niegdyś pracował w PZM i opowiadał mi o preparacie do regeneracji silników spalinowych i jego niesamowitych właściwościach. Regeneracja polega na metaloceramizacji par trącego metalu co powoduję zmniejszenie wsp. tarcia i przywrócenie gładkości powierzchni. Preparat w tej chwili produkowany jest pod nazwą Panter P52 Sport. Z uwagi, że ten człowiek jest dla mnie autorytetem motoryzacyjnym, kupiłem preparat do samochodu w którym od instalacji LPG zacząłem mieć problem ze szczelnością silnika i nie dość, że przestał brać olej, popychacze przestały dzwonić to zaczął zapier....c, aż miło go się słucha. Polecam dla zainteresowanych http://www.p52.com.pl/Zastosowanie.html, zobaczcie referencje!
Jak uda mi sie odpalić motor to na dniach i jemu zalewam Pantera w olej czekam ponad godzinę na jałowym bo tak wymaga instrukcja i rozbieram moto na części pod malowanie :D (mam tylko nadzieję, że gniazda zaworowe są szczelne, bo tam niestety olej nie dochodzi i nic nie wskóra...), a moto kupione niedawno i niesprawdzane ciśnienia na garach.
BTW. Co myślicie o przeróbce na CAFE FAZERA? 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-23 15:00:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
niestety po wymianie akumulatora dalej brak napięcia, jakieś miejsca newralgiczne do sprawdzenia? mi już skończyły się pomysły...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-23 15:47:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-01-05 14:26:10
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
napięcie nie dochodzi do stacyjki, natomiast za przekaźnikiem rozrusznika jest, co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-23 16:23:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
dziury w kablach, zaśniedziałe styki.... leć wzdłuż kabla dalej i zerkaj gdzie się "kończy". wtedy tej ostatniej wiązce przyjrzyj się dokładnie, oczyść, psiknij jakimś posikaczem do styków (np isol). jak się naprawi, to leć dalej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-24 09:11:01 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
michalmvl cześć, sorki że dopiero dziś ale problemy, problemy, problemy.

Co do bezpieczników to skoro sprawdziłeś wszystkie, łącznie z tymi dwoma 30A, to pozostaje abyś posprawdzał połączenia w czarnej skrzynce pod bakiem po lewej stronie. Tam są połączenia w kostkach całej wiązki. Załączam zdjęcie.
Tu taj bym poszukał w następnym kroku skoro mówisz ze z przekaźników napięcie wychodzi. Może tam jest nie kontakt, albo się jakieś kable ponadrywały. Jak nie to, to musisz lecieć dalej po kablach. Nie ma więcej ani przekaźników ani innych bezpieczników.


Załączniki:
IMG_20130123_184626.jpg [211.81 KiB]
Pobrane 337 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-24 11:45:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
michalmvl
może to banalne, ale jak staramy się z kumplem usunąć usterki w motocyklach to okazuje się, że słabe aku, albo jakaś dziurka w przewodzie, albo masy brak...szukamy, drążymy, rozbieramy pół motocykla a okazuje się, że broiła pierdoła :)

Co do Twego przypadku, aku nowe podłączyłeś, wiec prąd jest oki...bezpieczniki - zielone 30 sprawdzałeś, więc też to wyeliminowaliśmy, z Twojego opisu wnioskuję również, że rozrusznik jest oki.

Ciekawe co ze stacyjką? Ale jeśli prąd do niej nie dochodzi to idź za radą przedmówców, od rozrusznika, po kabelkach w stronę stacyjki...
będziem radzić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org