Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-04-27 21:15:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Cześć,
Gdy moje moto stoi dość długo (powiedzmy przez noc) to gdy już jestem gotów do jazdy, moto zdjęte z centralki, boczna zwinięta, to przy wrzucaniu jedynki gaśnie niemal za każdym kazem. Kolejne odpalenie i wrzucenie jedynki załatwia problem na dobre, i tego dnia problem już sie nie pojawia, by powrócić kolejnego dnia. Myślicie, że to czujnik położenia nóżki? To pierwsze co mi przyszło do głowy, ale może ktoś wpadnie na inną przyczynę?
Jeśli okaże się to czujnik stopki, to ile kosztuje wymiana?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-27 21:15:18 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-04-27 21:58:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Jeśli stoi na centralce a kosa jest złożona to czujnik nie jest przycisniety. Tylko rozłożona kosa aktywuje czujnik. Więc jeśli nocujesz moto na centralce i rano gaśnie to nie obwinial bym czujnika. Nie zaszkodzi też przesmarowac trzpienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-27 22:12:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Stoi na centralce, ale kosa jest rozłożona. Stawiam na centralkę z kosy i tak już zostawiam na rozłożonych obu. Następnego dnia zdejmuję z centralki a później zwijam boczną. I zawsze ta sama historia.
Trzpienia, tzn której części? Jestem początkującym riderem i w tamtych rejonach jeszcze nie miałem okazji się ubabrać ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-27 22:17:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Trzpień tego czujnika. Ten czujnik to jest w zasadzie zwykła krańcowka. Stopka boczna wciska swego rodzaju trzpień który jest elementem czujnika.

A spróbuj pewnego dnia nie rozkładać kosy i zobaczysz jaki będzie efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-27 22:31:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Tak też zrobię. Dzięki za pomoc, jak coś to temat odkopię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 09:21:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sprawdź czy jak złożysz boczną stópkę stojąc wciąż na centralce (tylne koło w powietrzu) odpalisz pieca i wbijesz jedynkę tak to też zgaśnie, czy koło się zacznie kręcić. jak zgaśnie - to masz sprawę z czujnikiem. jak nie - to bardziej trzeba poszukać czy to nie coś ze sprzęgłem (klei lub nie wysprzęgla do końca)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 12:19:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Może faktycznie sprzęgło bo całemu procederowi towarzyszy delikatne szarpnięcie napędu.
Sprzęgło ma wymienione sprężyny i linkę. Tarcze, przekładki, kosz są w bardzo dobrym stanie (prawie idealnym). Co będzie do roboty jeśli okaże się, że to sprzęgło? Całe do wymiany? Jak się z tym walczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 14:18:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jak wymieniałeś linkę to może po prostu źle ją ustawiłeś. w znaczeniu że nieznacznie za późno rozsprzęgla. na tyle późno że na zimnym silniku coś trzyma/klei a na ciepłym już działa dobrze. sprawdź najpierw na stopce czy to czasem nie czujnik i wtedy będziemy kombinowali co dalej. u mnie przy wbijaniu jedynki też jest leciutkie szarpnięcie więc niekoniecznie to musi być to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 17:58:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Zatem badanie przeprowadzone i wygląda na to, że mieliście racje. To najprawdopodobniej sprzęgło bo gdy motocykl stał na centralce to po wrzuceniu jedynki nie zgasł:
https://www.youtube.com/watch?v=ibbrq6yMNdA
Na filmie uruchomiony 20 sekund przed nagraniem i wyraźnie tylne koło dostało kopa po wrzuceniu jedynki. W miarę jak silnik się nagrzewał (a ja bawiłem się linką sprzęgła naciągając ją kółkiem przy klamce) efekt malał, ale nie zniknął. Gdy silnik się nagrzał (jedna kreska a wskaźnik przestał mijać) efekt występował ale w bardzo małyms topniu. Koło robiło jedwie obrót i było napędzone tylko malutkim szarpnięciem przy wrzucaniu biegu.
Co mnie teraz czeka? Regulacja linki średnio coś dala wiec zabawa ze sprzęgłem w serwisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 20:27:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
hm... wiesz co, to ze się lekko kręci na centralce to chyba norma, wszystkie moto które znam tak mają. Nie tak mocno jak u ciebie na starcie po wrzuceniu biegu, ale tak ze na "luźno", lekko się kręci, ale jak np butem dotkniesz to bez większych problemów zatrzymasz. kumpel miał kiedyś problem z tym że mu sprzęgło na dłuższym postoju "sklejało" i też zawsze przy pierwszym ruszeniu albo mu gasł, albo mocno szarpał. on przez pół sezonu przed odpaleniem wbijał jedynkę i lekko "bujał" sprzętem do przodu (na biegu, bez sprzęgła) żeby to rozdzielić i dopiero odpalał ale czy to był dobry zabieg czy wręcz odwrotnie nie wiem. na początku kolejnego sezonu zmieniał linkę sprzęgła, klamki i olej u mechanika i po tym problemu nie było (ale przed pojechaniem do mechanika wciąż był). niestety nie powiem ci co cię czeka bo mechanicznie dopiero zapoznaję się z tematem serwisowania samemu tak więc cieszę się że udało mi się pomóc zacieśnić obszar poszukiwań ale niestety dalej nie podejmuje się rzucania pomysłów bo się po prostu nie znam (ty jesteś elektronikiem a ja informatykiem więc wiedzę mamy podobną).

pewnie na część z pytań nie odpowiesz bo jeśli dobrze kojarzę dopiero co kupiłeś sprzęta. Ale ja ci się uda to powiedz jaki masz olej i kiedy zmieniany, może to komuś pomoże coś zdiagnozować. tak samo linka sprzęgła - zmieniałeś na podstawi doświadczenia/czuja czy zgodnie z serwisówką? jakiejś wielkiej tragedii na pewno nie masz bo na rozgrzanym działa dobrze, więc to pewnie jakaś wnerwiająca duperela.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 20:38:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Olej to Millers 10W40 półsyntetyk zmieniany w marcu (przejechał 1300 km)
Linkę zmieniał poprzedni właściciel. Tak jak sprężyny w sprzęgle. Dlaczego? Nie wiem. Pewnie już wtedy zaczęło się robić coś nieciekawego. Mam na to paragony, i widziałem stare sprężyny i linkę. Robotę robił sam, a mechanikiem nie był.

Dzięki wielkie za pomoc :). Piwko się należy jak się patrzy
Jeśli ktoś ma pomysł co to może być - zapraszam do dyskusji ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 20:48:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Linkę i sprężyny mógł zmieniać bo ciężko mu chodziło sprzęgło i miał nadzieje na poprawę. Ale to raczej jego (byłego właściciela) należałoby spytać czemu to zrobił.

Co do problemu to czytam i może to zmęczenie ale nie zrozumiałem. Czy próbowałeś nie rozkładać na jedną noc bocznej? Czy próbowałeś przeczyścić ten czujnik, ewentualnie wpiąć wypiąć bo jak to jego wina to może pomoże.
Spróbuj niewiele te zabieg Cie będą kosztować a rozjaśnią sytuację


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 21:48:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-04-27 20:29:34
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2005
Faktycznie zmęczenie ;).
Ze stopką jest ok. To co brałem za czujnik rozłożenia stopki okazało się problemem ze sprzęgłem, które chciało kręcić kołem co prowadziło do zgaszenia motocykla przez zdławienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 22:36:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jarzombek, poleciłem mu odpalić na centralce. jak moto nie stało na kołach to nie zgasł - za to jak widać na filmiku koło wyrwało dość gwałtownie do przodu. czyli ewidentnie pomimo luzu silnik "na zimno" przekazuje napęd na koło, i dla tego jak moto stało na kołach to gasło, jak jest na centralce to koło się kręci. tak więc elektryka wykluczona, jedziemy z tematem mechanicznym czemu pomimo luzu po postoju przekazuje moc na koło zamiast być "na luzie"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-29 10:27:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Panowie... czujnik stopki jest czujniliem stopki ale BOCZNEJ! wiec jeśli kolega wrzucił na centralną i miał boczną złożoną to jest zupełnie normalne że moto nie zgasło. Nie za bardzo wiem co ten eksperyment miał udowodnić. Koło wcale jakoś gwałtownie nie wyrwało!

Bez paniki panowie bo za moment bez przeczyny silnik rozbierzecie.

Proponuje się schylić zobaczyć jak ten czujnik działa, wcisnąć go paluchem i sprawdzić czy płynnie się porusza. Nie sądzę żeby sprzęgło trzeba było rpzbebeszać na tą okoliczność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org