Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-25 12:08:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-10 20:19:04
Posty: 39
Lokalizacja: Jordanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer
Czy wszyscy właściciele FZ1 mają problem z twardą reakcję na gaz w tym motocyklu? Chodzi mi o reakcję w czasie jazdy np przy wchodzeniu w zakręt kiedy pierwsze zamykamy całkowicie gaz a następnie go otwieramy. Czy ktoś ma jakiś sposób na tą dolegliwość?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-25 12:08:54 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-25 12:54:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Co masz na myśli... twardą reakcję?
Chodzi ci o szarpnięcie?

Tak jest w każdym moto przy luźnym łańcuchu. Prawidłowy naciąg + delikatne odkręcenie na początku. W każdym bądź razie ja nie zauważyłem takiego problemu. No i proponuje już zaczynać dodawać gaz podczas puszczania klamki hamulca, przed złożeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-25 15:16:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
Chodzi mi o reakcję w czasie jazdy np przy wchodzeniu w zakręt kiedy pierwsze zamykamy całkowicie gaz a następnie go otwieramy.

Proponuję nie robić takich rzezy w zakręcie dlaczego odsyłam do knigi Lee Parks Pełna Kontrola
Wyjaśniając dodawanie i odejmowanie gazu powinno odbywać się płynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-25 18:45:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kolego nie masz 100 kucy pod tyłkiem, tylko dużo więcej, sam miałem na początku w moim pociągu podobny problem, książki Ci nie pomogą, zwiększ luz na lince od gazu naciągającej, małymi krokami powoli znajdziesz ustawienie na którym nie musisz robić "łychy" by moto jechało ani w winklu przy zmianie pozycji wystrzeliwało niepotrzebnie do przodu, przeważnie u mnie w tym tkwił problem a i gazu w moto nie zamyka się jak napisali przed winklem. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-25 23:07:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
Ja też uważam że Fz1 ma twarda reakcje na gaz. A czy ktoś z was zauważył zmiany po wymianie wydechu? Ja mam wydech Sebring i niema tej klapy we wydechu,u mnie najbardziej ta twarda reakcja na gaz jest miedzy 6000-9000 obrotów i trochę z opóźnieniem na ten gaz reaguje to mi bardziej chyba przeszkadza. Oprócz tego jest okej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 12:16:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Między 6, a 9 jest już kaaawał momentu obrotowego, to nie dziwne że tak reaguje.
Na niższych obrotach i prędkościach, powodem może być jeszcze dłuuuuuuuga 1. Czyli gazem trzeba bardzo precyzyjnie. Na szczęście rolgaz chodzi ciężko (w porównaniu do FZS)

Jedyne opóźnienie i niekontrolowane oddanie mocy o jakich ludzie pisali,
to w pierwszych modelach po całkowitym odpuszczeniu gazu i powolnym dodawaniu. W 2007 to poprawili

Tu jest to opisane:
http://www.thebikergene.com/naked-bikes ... maha-fz-1/

A jeżeli FZ1 ma "twardą" reakcje, to co dopiero jakaś większa Vka??
Ale ja tam dopiero się wjeżdżam w ten dyliżans z zacięciem sporta :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 22:58:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
Żuku napisał(a):
Między 6, a 9 jest już kaaawał momentu obrotowego, to nie dziwne że tak reaguje.
Na niższych obrotach i prędkościach, powodem może być jeszcze dłuuuuuuuga 1. Czyli gazem trzeba bardzo precyzyjnie. Na szczęście rolgaz chodzi ciężko (w porównaniu do FZS)

Jedyne opóźnienie i niekontrolowane oddanie mocy o jakich ludzie pisali,
to w pierwszych modelach po całkowitym odpuszczeniu gazu i powolnym dodawaniu. W 2007 to poprawili

Tu jest to opisane:
http://www.thebikergene.com/naked-bikmożees/how-to-fix-the-snatchy-throttle-response-on-your-yamaha-fz-1/

A jeżeli FZ1 ma "twardą" reakcje, to co dopiero jakaś większa Vka??
Ale ja tam dopiero się wjeżdżam w ten dyliżans z zacięciem sporta :) :)


Ja jak narazi też Fz1 poznaje,na pewne drobiazgi już znalazłem rozwiązanie,a we Vce było podobnie,wiem że serwis Yamaha ma możliwość sprawdzenia programu we ECU może tam będzie szło co poprawić. :D Zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-27 20:49:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-10 20:19:04
Posty: 39
Lokalizacja: Jordanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer
Żuku napisał(a):

Ja jak narazi też Fz1 poznaje,na pewne drobiazgi już znalazłem rozwiązanie,a we Vce było podobnie,wiem że serwis Yamaha ma możliwość sprawdzenia programu we ECU może tam będzie szło co poprawić. :D Zobaczymy.
[/quote]

Tzn że serwis Yamahy może wgrać do Fz1 z 2006 nowsze oprogramowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-27 23:14:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
[/quote]Tzn że serwis Yamahy może wgrać do Fz1 z 2006 nowsze oprogramowanie?[/quote]

No na 100% nie wiem (ale się dowiem), ale zakłam że tak, no chyba że będzie jakieś inne ECU. Zobaczymy. W Suzuki SV miałem poprawione ECU(po wymianie wydechu braku kat.-zmienili dawkę paliwa itd.), było w tedy widać różnice motor lepiej się zbierał,mniej szarpał -chodź to V2 .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-28 21:07:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-10 20:19:04
Posty: 39
Lokalizacja: Jordanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer
Bugi2010 dowiedz się proszę co i jak z tą zmianą oprogramowania. Jeśli można by wgrać soft z nowszego modelu byłoby świetnie. Wiem że już w 2007 zmienił się soft i właśnie poprawioną reakcję na gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-28 22:58:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
Zobaczymy ale to na pewno ze dwa tygodnie potrwa (urlop i szkolenie mam),jak coś się dowiem dam znać. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-06 22:00:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
Dzisiaj udało mi się odwiedzić serwis Yamahy,niestety nic nie da się ze sterownikiem w tym modelu zrobić ten model tak podobno ma. :( .Poradzili mi żebym wymieni zębatkę z przodu na 16 zębów,zamówiłem( nie drogi wydatek)podobno mniej szarpie wtedy,zobaczymy co z tego wyniknie.Jak narazi coraz bardziej się do tego przyzwyczaj,zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 10:37:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Ewentualnie poprawiać fabrykę takimi wynalazkami.

http://www.ivansperformanceproducts.com/2006fz1.htm

http://www.baysideperformance.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1285_2857&products_id=17651&zenid=60924d406bbf49aa8bb874aed04e7f64


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-07 22:34:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-13 23:00:07
Posty: 20
Lokalizacja: München
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 Fazer
Żuku napisał(a):


Coś podobnego znalazłem na niemieckim forum (FFCE Modul),czekam na odpowiedź gościa co taki graty sprzedaje-koszty itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-08 15:43:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-10 20:19:04
Posty: 39
Lokalizacja: Jordanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 Fazer
Tak się składa że zębatkę 16 już mam. Założyłem ją bo bardziej zależało mi na poprawie elastyczności niż na prędkości maksymalnej. Jeśli chodzi o szarpanie raczej nic to nie dało. Ja osobiście przesmarowałem rolgaz smarem oraz linki odpowiednim sprayem. Poprawia to precyzje pracy rolgazu, jednak powyżej 5-6 tys obr chociaż nie wiem jak delikatnie otwierałbyś przepustnice to i tak silnik szarpnie. Zobaczymy co Ci odpisze ten gościu do którego napisałeś, ale pewnie cena będzie podobna do tych z linków.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org