Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Zablokowany motocykl https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=3697 |
Strona 8 z 10 |
Autor: | Żuku [ 2015-03-25 14:37:48 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Nie ma kabla. Jak dobrze pamiętam to jest taka tyci zatyczka. (widać je na zdjęciach takie białe) W Japonii chyba są jeszcze blokowane :D Jak chcecie być idealistami, to możecie takie piny nawet poszukać. O innych rodzajach blokowania na forum nikt się nie rozpisywał. |
Autor: | Gajda1 [ 2015-04-09 21:26:49 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Witam wszystkich i chciałbym bardzo podziękować za wszelkie info . Jestem po zabiegu odblokowania mojego FZ1. Zabieg zakonczony powodzeniem. Dzięki i pozdrawiam. |
Autor: | Dreslak [ 2015-05-25 20:09:59 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Witam, Wszystko zrobione wg instrukcji i chyba nic z tego. Kontrolka miga, kabelek z pinu 19 wprost do masy akumulatora. Lecz... podczas starcia z CBR 600RR idzie łeb w łeb. Więc chyba zabieg zakończony niepowodzeniem. |
Autor: | Żuku [ 2015-05-26 00:52:21 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
... ciekawe porównanie. :) Na czym polega to starcie? FZ1 po odblokowaniu powinna nabrać wiatru w garnkach ale dopiero po 7.5tyś obr. Czyli do 80km/h może być słabo. Poza tym porównujesz sportową lekką i wściekłą pszczołę z innymi przełożeniami do lekko spasionej, popsutej R1, z dłuuugą jedynką. :P :twisted: :whistle: |
Autor: | kamin [ 2015-05-26 09:01:36 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Jak ''idzie'' łeb w łeb z hondą to jest super :) 600rr to lekka sportowa wścieklizna, wystarczy porównać parametry na papierze obydwu motocykli, w niektórych opisach rr przebija przyspieszeniem fz1. FZ1 to nie Rłan :) |
Autor: | Dreslak [ 2015-05-26 19:04:03 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Idzie równo tj od lotnego startu 50km/h do oporu. Lecz końcówka należy do 600rr. Do 3 biegu jest ok. Przy zmianie na 4 bieg 200 na budziku. Dalej powoli z bólem do 240 się rozbuja. Nic wiecej. Przy dość ostrej jeździe wciągneła tylko 8l paliwa Na 100km. Sam nie wie co o tym myśleć. Może się odblokowała a może nie. Mam odczucia jakoby jechała lekko żwawiej niz fz6. Pozdrawiam. |
Autor: | kamin [ 2015-05-26 21:13:39 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
No nie - jeżeli 240 nie przekracza to cofam to co napisałem wcześniej :D Powinna spokojnie 270 pojechać, kolega miał FZ1 z 2006 roku, czasem się zamienialiśmy, najwięcej licznik wyświetlił 274 :wink: do 250 na 5 biegu szybkość rosła z marszu, na resztę na 6tce trzeba było trochę czekać. |
Autor: | t1studiospl [ 2015-05-28 12:15:18 ] | ||
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl | ||
Dołączę się do wątku, posiadam FZ1-S z 2006r. i wg dokumentacji i dowodu jest to wersja 150KM lecz odnoszę wrażenie, że podobnie jak pisał kolega Dreslak nie zbiera się ten motocykl tak jak wydaje mi się, że powinien. Faktycznie do 200km/h nie ma co narzekać, lecz powyżej jest już dosyć ospale (obecny v-max to 240, 6. bieg). Niestety nie mam porównania z innymi sprzętami tej klasy. Zaczynam się zastanawiać czy moje gabaryty (2m/120kg) oraz dosyć pokaźna szyba turystyczna z deflektorem nie powodują tej zadyszki dla Kilofazy. Poglądowe foto jak ta szyba wygląda w skali motocykla. Dorzucam tez filmik próby prędkości na 4. biegu: http://pl.tinypic.com/r/2lbouqf/8 Co o tym sądzicie?
|
Autor: | cartman23 [ 2015-05-28 12:25:50 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Potwierdzam mialem w fz1s gt 274. 182cm/93kg ;) |
Autor: | t1studiospl [ 2015-05-28 12:28:35 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Czyli mam 106KM/104Nm? |
Autor: | kamin [ 2015-05-28 23:08:42 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Całkiem możliwe, na czwartym biegu powinna szybko dochodzić wskazówka do 12 tys. obr. na filmiku tak to wygląda jak by motocykl coś trzymało. |
Autor: | t1studiospl [ 2015-06-08 17:53:30 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Faktycznie, sprzęt był zablokowany. :wink: Cała procedura zdjęcia kagańca zajęła godzinkę: demontaż elementów, usunięcie zaślepki na pinie 19, dorobienie kabla z pinem (pamiętajcie, pin musi mieć około 3cm dlugości, aby zapewnić styk we wtyczce, zrobiłem go z przewodu 0.75mm2, podłączenie "oczkiem" do minusa akumulatora). Następnie znana kombinacja klawiszy i przestawienie na mapę przy migającym Check Engine poprzez wyłączenie zapłonu. Co do zmian w charakterystyce, jest faktycznie niezły "młot" powyżej 7000rpm. Ale odczuwalny dopiero powyzej 200km/h. Jest też znacznie lepsza reakcja na odwijanie manetki, nie ma już tych oporów powyżej 8.5-9k rpm kiedy to obroty zwiększały się zdecydowanie zbyt ospale. I najbardziej zaskakująca zmiana to ewidentnie niższe spalanie. Po odblokowaniu (przy zachowaniu umiarkowanego szaleństwa :wink:) spalanie spadło mi o 0.7-1.3 L/100km w trybie umiarkowanie mieszanym miasto/trasa. Starałem się zachowywać podobną dynamikę jazdy jak przed odblokowaniem (no ale jak tu nie zaglądać na czerwone pole :wink:). Dodatkowo, Fazer przeszedł hamownie: 144KM/96Nm na wale, przy wszystkim w standardzie. Trochę mało momentu ale nie ma na co narzekać. Być może jakieś regulacje na EXUPie należałoby wykonać... No i na koniec o v-max i przyspieszeniach. Stety/niestety szyba turystyczna z deflektorem i moje gabaryty jako kierownika ograniczają osiągi Fazera. Licznikowy v-max (na hamowni) to 284km/h. Ze mną na pokładzie 250km/h (oczywiście idzie powyżej ale z tempem 1km/h na 2 sekundy, co daje 140m trasy na zwiekszenie predkosci o 1kmph). Do 230km/h jest żwawo (końcówka 4. biegu), ale na 5. i 6. jest już zbyt dłuuugo jeżeli chodzi o przełożenia i zwiększanie prędkości jest powolne. Podsumowując, zabieg zakończony powodzeniem. No i jednak rozmiar ma znaczenie :wink: |
Autor: | kamin [ 2015-06-08 20:11:31 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
t1studiospl napisał(a): No i jednak rozmiar ma znaczenie Załóż przednią zębatkę o jeden ząb mniej - 16 :wink: Może faktycznie ma za ciężko się wkręcać :) |
Autor: | t1studiospl [ 2015-06-09 21:40:28 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Rozważę taką zmianę jak przyjdzie pora na wymianę napędu. Do standardowego latania wystarczy to co jest ;) |
Autor: | Żuku [ 2015-06-09 22:26:38 ] |
Tytuł: | Re: Zablokowany motocykl |
Mnie irytowało, że obciążony plecakiem i kufrem litrowe moto zbierało się jak Żuk. Zębatka dobre rozwiązanie ale ma jeden denerwujący minus, który po zmianach w prawie drogowym można uznać za plus :) Znaczne zawyżanie prędkości. Jedziesz 80 na liczniku, a to tak naprawdę 60. Zawsze można później fotkę strzelić, że się leciało pod 300 paczki :D |
Strona 8 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |