Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-01 14:33:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Przy pierwszym deszczu albo po myciu masz zalaną świecę wodą. Musisz ją dokładnie osadzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 14:33:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-01 15:02:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-11-08 16:54:21
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Problem rozwiązany, uszczelka się zawinęła i dlatego nie dochodziło ;)

Dziękuje za pomoc i temat do zamknięcia :whistle:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-02 16:14:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-11-08 16:54:21
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Moja radość nie trwała długo, dziś znów próbowałem odpalić moto i niestety ten sam problem, eh :( Jak myślicie co może być przyczyną? Ja bym w ciemno spróbował wymienić świece na nowe? Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-02 19:35:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Na początek świece wymień najprawdopodobniej mają przebicie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 10:57:03 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Może świece może cewki ale zacznij od wykręcenia świec po jednej, włóż w fajkę świecę i oprzyj gwintem na masie najlepiej w lekko zaciemnionym miejscu co by iskrę widzieć zakręć rozrusznikiem i popatrz czy jest iskra na świecy i czy jak jest to pojawia się z regularną częstotliwością (czy nie zanika) jak na jednej nie masz iskry to przełóż ja w inną fajkę tam gdzie inna świeca miała iskrę i sprawdź tam czy będzie jak nie to świeca out jak będzie to coś z fajka przewodem albo cewką. Próbuj sprawdzaj powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 12:33:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
samo odpalanie w zime nic nie daje
chcecie przepalać to sobie jeszcze kawałek się przejedźcie bo wg mnie takie przepalanie to bez sensu jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 14:40:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
A właśnie, czy nie jest tak, że konstrukcja silnika motocykla jako maszyny stricte sezonowej, (tj. raczej tylko jednostki używają go w minusowych temperaturach) nie jest przeznaczona do działania <0st ? Chodzi mi o wytrzymałość jakichś tam uszczelek, przewodów, itp itd
I uruchamiając zmarznięte wnętrzności silnika motocyklowego narażamy go na gwałtowne przejście z zamrożenia na wysokie temperatury a co za tym idzie na jakieś mikro uszkodzenia?

ps. tak tylko sobie dywaguje. Ja nie odpalam motocykla w zimie. No chyba, że kilka dni była średnia dobowa +5 a w dniu w którym wyjeżdżam jest sucho i ok. +10st


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 15:04:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
michal.m napisał(a):
A właśnie, czy nie jest tak, że konstrukcja silnika motocykla jako maszyny stricte sezonowej, (tj. raczej tylko jednostki używają go w minusowych temperaturach) nie jest przeznaczona do działania <0st ? Chodzi mi o wytrzymałość jakichś tam uszczelek, przewodów, itp itd
I uruchamiając zmarznięte wnętrzności silnika motocyklowego narażamy go na gwałtowne przejście z zamrożenia na wysokie temperatury a co za tym idzie na jakieś mikro uszkodzenia?

ps. tak tylko sobie dywaguje. Ja nie odpalam motocykla w zimie. No chyba, że kilka dni była średnia dobowa +5 a w dniu w którym wyjeżdżam jest sucho i ok. +10st

Witam
nie wiem czy mając za oknem od 5 dni +6 stopni masz coś zamarznięte :) ale skoro tak - to chyba najważniejsze żeby po odpaleniu poczekać aż się podgrzeje wszystko i dopiero jazda. Oczywiście że jazda a nie stanie i zgaszenie. Odpala się żeby jeździć oczywiście :)
Moto jest na cały rok i jeśli tylko płyny masz odpowiednie i smary dobrej jakości to nic się nie stanie. Oczywiście jak plastiki zmarzną to jak będziesz z nimi walczył podczas mrozu mogą popękać. Ale jakoś nie widzę potrzeby żeby na mrozie moto rozbierać. Jakiś czas temu skutera przestawiałem przy -8 i musiałem nim pojechać chyba z 15 km, to rzeczywiście rześko było ale nic się nie działo :). Jedynie kufer ciężko się otwierał - zamek. Tak więc jeśli aku sprawne, ma siłę zakręcić to reszta jak działała to będzie działać :). A jak nie to opcja koce i farelka ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 16:06:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Pożyczone ze Ścigacz.pl

Zimowe przepalanie

To ostatnie z zagadnień, które chcielibyśmy poruszyć. Wielu, czy to z tęsknoty za cieplejszymi dniami, czy to z przywiązania do swojego pupila lubi zimą przepalić swój motocykl. Samo w sobie jest to dobre, ponieważ długotrwały brak pracy szkodzi silnikom bardziej, niż normalna eksploatacja. Pamiętać należy jednak o dwóch ważnych kwestiach.

Uruchomienie motocykla zimą może doprowadzić do znacznego spadku poziomu naładowania akumulatora, a w czasie przepalenia nie zdąży się on doładować. Warto zatem wszelkie zimowe rozruchy wykonywać w asyście prostownika, najlepiej na w pełni naładowanej baterii. W innym wypadku kolejną próbę rozruchu motocykla może skwitować jedynie cichy jęk dobiegający z okolic rozrusznika.

Ważniejszą jednak sprawą jest porządne zagrzanie uruchomionego motocykla, aż do włączenia się wentylatora w układzie chłodzenia. Dlaczego? Dopiero po całkowitym rozgrzaniu silnika zaczyna on spalać paliwo w sposób całkowity, swoją rolę zaczyna też w 100% wypełniać katalizator do którego poprawnej pracy konieczna jest wysoka temperatura. W czasie pracy niedogrzanego silnika powstają toksyczne i agresywne dla metalu związki pochodzące z procesu spalania paliwa, które bez dogrzania jednostki napędowej pozostaną wewnątrz układu wydechowego i doprowadzą do jego szybkiej korozji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 22:39:46 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Dokładnie tak daltego dziś odpaliłem zagrzałem i się przejechałem :) ach... to zdecydowanie narkotyk
No ale Andre co tam z twoim moto bo odbiegamy od tematu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-04 11:46:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Siojek napisał(a):
Dokładnie tak daltego dziś odpaliłem zagrzałem i się przejechałem

Wez nie draznij ludzi :)
Ja przed garazem mam takie sniegi (jak nie sniegi to bloto) ze pojezdzic to sobie moge po garazu :P

P.S Ale bym pojezdzil ......

Jesli chodzi o temat przepalania - co 2 tyg wbijam do garazu. Moto pali od strzalu :) i grzejemy az wentylator sie wlaczy, pochodzi i sie wylaczy.

Pytanie: czy moto szkodzi jak chodzi dluzej na bocznej stopce ? Chodzi mi o olej czy sie rownomiernie rozprowadza itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-04 12:51:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
lelek napisał(a):
Pytanie: czy moto szkodzi jak chodzi dluzej na bocznej stopce ? Chodzi mi o olej czy sie rownomiernie rozprowadza itd.

Nie szkodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-04 20:03:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-11-08 16:54:21
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Widzę, że przeciwnicy odpalania w zimę się gdzieś schowali :P

Co z moim moto? Zamówiłem świece denso, w weekend jak wrócę do domu to zabieram się za wymianę :) Zastanawiam się tylko czy próbować samemu je dokręcać (znajomy polecił mi, że gdy poczuje opór to dokręcić jeszcze pół obrotu klucza) czy udać się do mechanika, który posiada klucz dynamometryczny i niech to zrobi profesjonalnie? Jakie macie doświadczenia w tej materii?

Pozdrawiam, wiosna coraz bliżej :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-04 20:23:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
ja jestem przeciwnikiem i wcale się nie schowałem
testowałem już na tym samym moto żeby nie było nie dotykanie go przez zimę i odpalanie co jakiś czas
wybrałem nie dotykanie i dopóki mi będzie odpalał po zimie nie będę go przepalał i tyle


co do wiosna coraz bliżej
wczoraj o 17-18 widziałem goscia na fzs1000 niedaleko marymontu baaaardzo ostrożnie jechał
a dzisaj już widziałem dobrze jadącą szlifierę
a ja sobie poczekam aż ten syf z dróg zniknie i może jak troszkę je połatają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-04 23:55:57 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Ja dziś na mokotowie jakiegoś nakeda z daleka widziałem a wczoraj mi się świetnie latało w tym słoneczku :D .
Andre ja tam na wyczucie zawsze dokręcam :) a jak sie boisz to leć do kolesia tylko przeczytaj z jakim momentem tym dynamometrykiem dociągnąć w twoim moto (jak już robić to książkowo :) ). I jak trochę pojeździsz to będzie trzeba sprawdzić - dokręcić z tym samym momentem bo się te uszczelki metalowe ułożą tylko wszystko najlepiej nie na gorącym moto rób tylko takim ledwo ciepłym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org