Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-15 23:27:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
U mnie z tego co pamiętam kable są tak jak u ciebie,są obok siebie.Ale i tak jest dziwne to ze nie ma wogóle ppołączenia między pinami w tym przekaźniku.Jutro zrobię test z tą żarówką.Może coś się rozjaśni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-15 23:27:53 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-15 23:39:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Sprawdziłem jeszcze raz schemat:
-wrzuć luz
-wciśnij sprzęgło
-schowaj boczną stopkę
wtedy ta dioda nie ma żadnego znaczenia. Tam są 3 diody - zadziała jeśli choć jedna jest sprawna, czyli na 99% ;)
Jak się rozjaśni to już jesteśmy w domu, wtedy do sprawdzenia tylko cewki i kable WN ;)
Analizując schemat znalazłem jeszcze jeden case:
Kable przy stacyjce: w pozycji ON niebiesko-żółty powinien być połączony z czarnym. Nie rozbierałem tego nigdy, więc nie wiem jakie tam jest dojście, ale to może być to.
Najczęściej w takich instalacjach jakiś styk śniedzieje, luzuje się styk itp
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 09:58:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Witam ponownie.Dziś sprawdziłem ta metodą z żarówką.podłączyłem najpierw żarówkę pod akumulator by sprawdzić na których pinach zaczyna świecić.Później podpiąłem tak jak mówiłeś czyli czerwono-czarny do jednego pina i pomarańczowy (szary) do drugiego pinu.Po przekręceniu stacyjki zero reakcji.Przy próbie uruchomienia silnika tez zero reakcji.Żarówka nie świeci.Zauważyłem dziś że na tych kablach(pomarańczowy i szary) nie ma dziś 12V a ostatnio się pojawiało.Druga rzecz to w ogóle zastanawiam się nad podłączeniem tez żarówki.Jeśli podepnę pod te dwa kable to jak ona ma świecić jeśli nie ma masy?? Na jednym i na drugim kablu jest przecież 12V.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 11:50:53 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No bo masa jest wtedy kiedy powinna być iskra (pisałem już o tym!). Są to szybkie przebiegi (występujące tylko wtedy kiedy silnik działa lub startuje), a zatem nie da się ich zmierzyć woltomierzem (trzeba mieć oscyloskop), natomiast bezwładność włókna żarówki powinna pozwolić na obserwacje (dlatego musi być zwykła samochodowa żarówka).
Sprawdź jeszcze te kable przy stacyjce, potem na spokojnie sprawdź jeszcze raz wszystko nie zakładając nic z poprzednich prób. Do sezonu spokojnie zdążysz ;) Podejrzewam, że to jakaś pierdoła skoro przy kupnie odpalił, tam za bardzo nie ma się co popsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 13:59:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Hej.Dziś znów wziąłem serwisówkę do ręki i sprawdzałem wszytko po kolei.Czyli tak:
Bezpieczniki - wszystkie ok
Akumulator - ok
Świece - ok
Kapturki świec -nie sprawdzałem
Cewki - ok 2,9 ohm,prąd do cewek dochodzi 12V na czerwono-czarnym kablu (po wpięciu żarówki nie świeci)
Kable od stacyjki - mają przejście Czerwony i brązowo niebieski oraz niebiesko-czarny i niebiesko-żółty
Przełącznik awaryjny - sprawdzony,kable mają przejście czerwono-biały z czerwono-czarnym
Czujnik (neutral swith - nie wiem od czego jest) - jest przejście miedzy kablem jasno niebieskim a uziemieniem
Czujnik podnóżki - jest przejście na kablach, czarny - czarny ,po złożeniu podnóżki
Kable przy przekaźniku (starting circuit cut-off relay) jest przejście miedzy kablami czerwono-czarny a jasno zielony oraz na kablach niebiesko-żółty a jasno zielony po podaniu 12V (po przekręceniu stacyjki)
Czujnik położenia wału - zmierzony,opór 200ohm (ma być między 189 a 231)
Sprawdzone wszystkie wtyczki,wszytko psiknięte kontaktorem.
Nie mam już żadnych pomysłów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 15:09:48 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Neutral Switch jest do sygnalizowania wrzucenia luzu.
Sprawdziłeś czy jest iskra?
Może to wszystko po prostu działa ;)
Jak nie to wypadało by podmienić moduł zapłonowy na sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 15:47:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Jak posprawdzałem wszystkie połączenia i wszystkie czujniki itd sprawdziłem na koniec czy jest świeca i niestety nie było.Najprawdopodobniej winny jest moduł gdyż tylko on pozostał do sprawdzenia a po drugie tylko on stoi na drodze przed cewkami.A jeśli ten test z żarówka nic nie dał to znaczy że na cewki nie dochodzi taki sygnał jak powinien... Teraz pozostaje mi tylko znaleźć kogoś z takim motorem, podjechać do niego i sprawdzić ten moduł.Napisze na forum może ktoś się znajdzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 18:23:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
A powiedz mi do czego służy ten cały impulsator bo znalazłem w necie że on też może powodować rożne jaja...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 19:31:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Impulsator to czujnik położenia wału, dzięki niemu moduł zapłonowy wie w którym momencie wyzwolić impulsy sterujące cewką zapłonową.
Fizycznie jest to cewka, którą pobudza magnes znajdujący się wale korbowym. To jest proste jak konstrukcja cepa, tam nie ma za bardzo co się zepsuć. Kiedyś w moim samochodzie po 20 latach ze starości sparciała izolacja na przewodach i to jedyna usterka jaka przychodzi mi do głowy (jest wykrywalna poprzez pomiar oporu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 19:46:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Opór jest ok więc to nie to.Także szukam modułu :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-16 20:35:31 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
Możesz szukać modułu ale zanim kupisz sprawdź (miałem identyczną sytuację - normalnie palił, schowany do garażu aby w następny weekend nie odpalić w ogóle, kręcił, brak iskry, nawet nowe świece kupiłem) a okazało się, że jedna ze złączek kabli pod bakiem nie łączyła dobrze więc Tobie też radzę sprawdź kostki, kable i ich łączenia, przeczyść aby dobrze stykało wszystko bo jak tu ktoś napisał to raczej błahostka. Z opisów widzę, że sprawdziłeś wszystko, ale o kostkach nic nie pisałeś, a Tcat nowym moto nie jest i styki mogą być temu winne..
Powodzenia i pisz czy udało Ci się go odpalić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-18 19:04:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Dziś wszystkie wtyczki przeczyściłem jeszcze raz i dupa.No nic pozostaje kupić moduł gdyż tylko on został.Znalazłem na allegro za 70zł używkę więc nie aż tak wielkie pieniądze.Co do tych kabli co idą do cewek to ten pomarańczowy i szary wychodzą właśnie z modułu więc możliwe że coś się tam przepaliło.
Aha zapomniałem wspomnieć o nowym fakcie.Okazało się że jak akumulator był podłączony pod prostownik to siostrzeniec podszedł i chciał odpalić bez odpinania prostownika.Wtedy jak twierdzi coś strzeliło przy akumulatorze a właśnie tam obok niego jest moduł.Od tej pory zaczęły się problemy.Może jakieś zbyt duże napięcie poszło i coś przepaliło chodź nie powinno tak się stać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-18 19:21:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Co to za prostownik (transformatorowy czy coś z elektroniką)?
Sprawdź czy on przypadkiem też nie poleciał.
Prawdopodobne, że moduł od tego poleciał, oby tylko on.
Jakbyś nie miał co zrobić ze starym niesprawnym modułem to ja się mogę nim zaopiekować, mam szatański plan ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-18 19:34:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Prostownik samoczynny firmy Elsin 12V 6A.Prostownik jest sprawny,motor nie.Kurcze trochę to by było dziwne bo przecież prostownik nie może dać większego napięcia tym bardziej że nic mu się nie stało.Chyba jakiś bezpiecznik powinien w nim być.Ale najprawdopodobniej cała ta sytuacja z prostownikiem ma związek z tym problemem który opisuję gdyż nie ma iskry od tego momentu.Co do innych podzespołów jak je sprawdzałem (opór cewek,czujników itd) to wyglądają na sprawne więc chyba tylko moduł się przepalił...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-18 23:24:42 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
to o istotnym elemencie problemu zapomniałeś... :D no moim zdaniem mogło to się przyczynić to śmierci modułu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org