Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-10 11:18:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-20 20:50:13
Posty: 121
Lokalizacja: Krapkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 08
Może po prostu niech ktoś sprawdzi stan oleju na centralce i dla porównania później trzymając w ręce ? Się okaże czy jest w ogóle różnica :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 11:18:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-05-10 11:27:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Moim skromnym zdaniem jeśli motocykl ma centralkę to poziom oleju powinno sprawdzać się na centralce (Hayabusa nie ma, więc trzeba trzymać na kołach).
Wg mojej oryginalnej instrukcji z UK (motocykl 2002 - może też wersja instrukcji inna) mam tak samo jak CzaroAro i MarcinN.

Sam zalewam olejem do poziomu max i tyle, czy będzie moto stało na kołach, czy na centralce, czy na zimnym czy ciepłym to poziom będzie w normie (no może ciut więcej, ale to nie powinno zaszkodzić).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 13:39:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
tylko na centralce chyba że ktoś chce mieć głupią mine po tym jak upuścił moto przy sprawdzaniu poziomu oleju :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 13:59:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
A teraz dorzuce kilka groszy od siebie aby zaostrzyc dyskusje :twisted: :mrgreen:
A co z FZ6 w wersji N, która nie ma centralki.
Albo z TCatem, który mimo wielu roznic w silniku, jego korpus ma taki sam jak FZS600?

W nich trzeba wjechać na jakąs deseczke jednym kołem aby ustawic go w podobnej pozycji jak na centralce i wtedy poprawnie sprawdzić stan oleju? :lol: Jezdzimy na kolach czy na centralce? :)

Na moje skosnoocy zwazaja na ludzka inwencje tworcza i jej wplyw uwzglednili i w konstrukcji :)

To moje zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 14:40:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Nie sądzę, żeby poziom oleju różnił się bardzo przy sprawdzaniu na centralce i kołach. To na pewno nie są duże różnice i w pełni akceptowalne. Nie przesadzajmy! Wiadomo, samemu (bez pomocy) lepiej postawić na centralce i sprawdzić, jeżeli jest mniej niż więcej, dolać i jazzda... Nie róbmy ze sprawdzenia oleju (myślałem, że to najprostsza czynnosć serwisowa - looknąć w okienko ;-)) takiego problemu!

Natomiast łańcuch to inna sprawa. Z tego co zebrałem:
1> sprawdzenie naciągu łańcucha - najlepiej na postawionym do pionu motocyklu bez obciążenia (czyli stawiamy moto na kołach) - wg serwisowki 2002r.;

2> luz sprawdzamy w najbardziej napiętym miejscu łańcucha, mniej więcej na środku łańcucha. Wiadomo, przetaczamy moto do przodu i co kilka cm sprawdzamy naciąg (zawsze w tym samym miejscu) - wg serwisówki;

3> luz powinien, wg serwisówki 2002r., w najbardziej napiętym miejscu wynosić 3-4,5 cm pomiędzy dolną i górną pozycją łańcucha (czyli podciągamy łańcuch do góry i zaznaczamy, gdzie znajduje się dolna krawędź, potem łańcuch w dół i zaznaczamy, gdzie znajduje się górna krawędź i mierzymy odległość pomiędzy krawędziami - max ma być 4,5cm) - wg serwisówki 2002r.;

4> teraz kwestia tego, czy regulować na kołach czy na centralce (przyznam, że nigdy nie slyszałem, żeby to robić na stopce bocznej). Wg mnie, jezeli mamy pomoc, można to zrobić stawiając moto w pionie na kołach - łańcuch się wtedy trochę napina i możemy dać ok 3-3,5cm luzu. Jeżeli na centralce, 4cm luzu powinno być ok. Natomiast wydaje mi się, że oba sposoby są prawidłowe. Serwisówka nie podaje czy regulacja naciągu ma byc na kołach czy na centralce. W zależności od tego czy mamy pomoc czy nie, sami decydujemy.

5> Jest jednak jedna kwestia w serwisówce dot. regulacji naciągu łańcucha, której do końca nie rozumiem. "To loosen the drive chain turn the adjusting nut at each end of the swingarm in direction "b", and then push the rear wheel forward"

Czyli w skrócie"aby poluzować łańcuch należy pokręcić śrubką w kierunku "b" i potem "pchnąć tylne koło do przodu". Czyli wychodzi na to, że moto powinno być na centralce, bo jak inaczej pchnąć tylne koło... Jak moto stoi na kołach to co najwyzej można moto przesunąć do przodu (a to nie jest napisane), a nie pchnąć koło do przodu

Tyle zdołałem zebrać i poukładać. Mam nadzieję, że napisałem prawdę i tylko prawdę, jak coś jest nie tak to proszę o korektę ;-)

Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 2011-05-13 11:47:53 przez ryto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 15:08:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-04-02 23:33:03
Posty: 98
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
ryto napisał(a):
... czyli podciągamy łańcuch do góry i zaznaczamy, gdzie znajduje się dolna krawędź, potem łańcuch w dół i zaznaczamy, gdzie znajduje się górna krawędź i mierzymy odległość pomiędzy krawędziami - max ma być 3cm...


Coś mi się nie zgadza - w taki sposób jak to opisałeś to mamy luz: zmierzone 3cm - (minus) grubość łańcucha, czyli ok 2 cm.

Wg mnie powinno się podciągnąć łańcuch do góry i odłożyć np górną krawędź na miarce następnie na dół i znów odłożyć górną krawędź na miarce i wtedy mamy zmierzony luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 16:27:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-05 09:15:04
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Właśnie chyba odwrotnie. Wydaje mi się, że podałęm sposób właśnie na zmierzenie luzu wyłączając grubość łańcucha.
Od dolnej krawędzi podniesionego łańcucha do górnej krawędzi opuszczonego lańcucha (pomiędzy) masz wlaśnie ten luz (max 3cm). Ale moze rzeczywiście coś tu namieszałem ;-) Nie mam niestety teraz "wizualizacji", ale wydaje mi się, że jak weźmiesz obie górne krawędzie to właśnie włączasz grubosć lańcucha...
Zresztą mozna wziąć neutralnie środek łańcucha na górze i na dole i ustawić luz... Będzie dobrze...
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-10 19:34:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wracając do oleju, z tego co pamiętam w FZS600 jak moto stoi na kołach miska jest równolegle do podłoża, wlewając przewidzianą przez service manual ilość oleju na kołach mam max , na centralce nie mam prawie nic w okienku. I co najważniejsze, czujnik ilość oleju w misce się nie zapala podczas jazdy, więc mniemam ,że ilość oleju jest zgodna z prawdą i pomiar na kołach w FZS600 jest słuszny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-03 14:44:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-08-06 15:17:24
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 600
Witam :o
Sorry, że pytam o takie błahostki, ale świeżak jestem :)
A więc czy ta metoda sprawdzania, naciągu łańcucha jest metodą prawidłową http://a.imageshack.us/img697/5720/chainslack.jpg
Po drugie czy dla tej metody luz ma się mieścić w przedziale od 4 do 5 cm? - posiadam fazera600' 99r, bo gdzieś tez wyczytałem, że ma być pomiędzy 2-3cm :? ale to chyba jakiś inny sposób pomiaru :)
Pytam bo w sieci znalazłem zbieżne informacje, a nie chce czegoś spartolić :)


widać że świeżak bo opcji szukaj nie widział !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-04 21:48:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
nie czyta sie gdzies tylko w servisowce, a tam jest napisane ze miedzy 3 a 4.5 jak dobrze pamietam. (moge sie mylic)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-09 13:13:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-01-04 22:30:28
Posty: 190
Lokalizacja: Bielsko-Biala, Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 696191335
Obecne moto: FZ6 Fazer 04
Jak oddasz moto do serwisu np. do wymiany opony to nie chce mi się wieżyć, że mechanik lata i sprawdza to z linijką wydaje mi się, że to widać jak łańcuch jest poluzowany wtedy zwisa a jak zabardzo napiety to wystarczy butem go troche poruszać i wtedy czuć. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 16:09:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-09-20 15:57:28
Posty: 46
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600sprzedany
i ja dołączę się do tematu otóż w serwisówce jest napisane, że poziom oleju ma być między maksimum, a minimum tyle, że jakoś nie mogę znaleźć tych kropeczek które by te poziomy wyznaczały :? (czy może mam traktowac górną krawędź oczka jako max, a dolną jako minimum?). Dodam, że w moim fazerze'99 jest oleju troche więcej niż połowa, czy to prawidłowy stan?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 16:36:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-18 21:10:47
Posty: 81
Lokalizacja: Żabia Wola, Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 691-931-328
Obecne moto: 2 x fzs600
yamaluba napisał(a):
Dodam, że w moim fazerze'99 jest oleju troche więcej niż połowa, czy to prawidłowy stan?


prawidłowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 21:17:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
yamaluba napisał(a):
w serwisówce jest napisane

Rowniez w serwisowce pokazane jest minimum i maximum na zdjeciu (mozliwe, ze na przykladzie tcata jak dobrze pamietam).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-21 08:25:20 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
w fsz-ach są dwie kropeczki dolna minimum, górna max. a jeszcze jedno lej oleju do maxa a nie na pół stanu unikniesz zapalania się kontrolki od oleju przy wiekszym dodawaniu gazu.


Załączniki:
Komentarz: poziom oleju
poziom.JPG [91.69 KiB]
Pobrane 521 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org