Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-08-03 20:42:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Mineralny olej stosuje się tylko do silników prosto z fabryki przy docieraniu, albo do wiekowych maszyn. Zmiana oleju już nic nie pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 20:42:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-08-03 22:00:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Wyciąganie silnika, jego rozpoławianie i remont to bardzo kosztowne zabiegi, a po czymś takim silnik już nigdy nie będzie taki jak z fabryki.
nie będzie chodził nigdy jak nowy tak jak go kitajce poskładali, ale czasami jest to lepsza metoda niż zakup kota w worku. Robienie dołu nigdy nie ma tak naprawdę sensu, jedyna opcja używany wał / z półpanewkami i karterami i skrzynią czyli cały dół żeby to miało rację bytu

200zł szlif wału - niby pod co szlifowali wał?? mieli nadwymiarowe panewki ?? panewki zdechli bo założyli zapewne od auta, na wymiar są takie które podejdą bo kiedyś rozebrałem taki silnik, artysta przeciął samochodową na pół a że promień się zgadzał to poskładali

200zł planowanie głowicy - planowanie głowicy płacę 70zł-80zł, robię w jednym z lepszych warsztatów zajmującą się obróbką elementów silników , od lat 40tych istnieją w naszym kraju a podobno są jedni z droższych ...

30zł x16 szlifowanie gniazd zaworowych + regulacja - cena normalna tylko co daje szlifowanie gniazd jak zawory są stare, rozumiem nie nadpalone, nie przegrzane ale to jest rzeźba. Jeden zawór ok 70-100zł w zależności czy ssący czy wydech

500zł panewki - poproś o wgląd

150zł tarcze sprzęgła - to chyba za tyle NHC założyli

Opiłki które masz w oleju to nic innego jak panewy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 22:09:49 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
Jeden zawór ok 70-100zł w zależności czy ssący czy wydech

z ciekawości- do czego i gdzie? Bo jak do kota pytałem to OEMy w ASO Yamahy kosztują chyba 150 ssący i 170 wydechowy... za sztuke oczywiście. Zamienników brak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 22:19:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
z ciekawości- do czego i gdzie? Bo jak do kota pytałem to OEMy w ASO Yamahy kosztują chyba 150 ssący i 170 wydechowy... za sztuke oczywiście. Zamienników brak

Z ciekawości odpowiem: z ASO , a cena to kwestia rabatu i miejsca zakupu :mrgreen: 150 i 170 to cena w detalu bez zniżek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-03 23:39:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Jakby ktoś posprawdzał jakimi motocyklami się zajmuje to wiedziałby, ze to stare sprzęty z lat 80-ych. Znam mnóstwo ludzi, którzy nie zamienią ich na nic nowego prosto z salonu, ale znam tylko jednego, który zrobił generalny remont silnika własnymi rękami. Cała reszta po prostu cieszy się tym co ma i w takim stanie, w jakim jest i nikt nie myśli od poprawianiu fabryki. I wszyscy dojeżdżają do celu. Zawsze.
Japońskie sprzęty mają to do siebie, że są tanie (oczywiście nie zaraz, że złe) i producenci nawet nie wyobrażają sobie że po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ktoś w ogóle będzie robił remont generalny silnika przekraczający wartość samego motocykla. To, że są dostępne części zamienne, to po prostu wymóg rynku.
Możesz się sądzić z mechanikami zawsze jest szansa na wygraną, ale następnym razem weź na oględziny kupowanego motocykla kogoś, kto wie na co zwrócić uwagę, nawet jeżeli będzie trzeba zapłać takiej osobie. Do mechanika, jeżeli nie jest on twoim dobrym przyjacielem również zabierz kogoś, kto ma większe pojęcie o mechanice niż ty, doradzi ci, czy warto pchać się w jakikolwiek remont. Lepiej wydać czasami trochę więcej niż potem dużo więcej utopić.
Może nie powinienem tego pisać, ale niestety muszę ponieważ to już drugi przypadek (z tych, o których czytałem) osoby poszkodowanej przez warsztat na tym forum: mechanicy też potrafią naciągać na kasę. Oczywiście nie osądzam nikogo, bo każdy jest człowiekiem i każdy z nas coś w życiu popsuł zanim się nauczył naprawiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 02:04:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Wojt@s napisał(a):
500zł panewki - poproś o wgląd

150zł tarcze sprzęgła - to chyba za tyle NHC założyli

Opiłki które masz w oleju to nic innego jak panewy.


Panewki kupowałem sam takie jak mi powiedzieli. A więc nominalne w Yamache po kolorze panewki dobrane. Cena czemu 500zł ? 12 głównych pół panewek + 8 korbowych (tak się pisze?)

Tak dokłądnie takie sprzęgło. Również zapewne jestem łosiem i kupiłem za słabe jeśli dobrze wyczuwam ironię :) Również sam kupowałem.

Ok czyli po silniku można powiedzieć :P

Aha. Co do szlifowania wału. Podobno został tylko starty "brud" ze starych panewek. Nie był podrapany. Wszystko co mówię to tylko to co oni mi mówili...
A bardziej "znajomi" warsztatowi... Ale zostawcie to bez komentarza. Tak wiem jestem "głupi" i naiwny.



To teraz mam dla Was pytanie jeszcze inne.
Kupując silnik na co mam zwrócić uwagę? Oczywiśćie ktoś może napisać że przebieg silnika ma 10.000km ;) ale już w takie rzeczy nie uwierzę. Bo mój moto miał mieć 30.000 km ;) a chyba ma 130.000 :P

Jestem w stanie sam zmienić silnik. Lewych rąk nie mam. A razem z mojego kolegi ojcem mechanikiem powinno się udać. Tylko tak jak mówię na co patrzeć ?
Czy silnik nie był rozkładany czy co ? :)
Bo rozumiem, że np do takiego silnika co kupię swoje "tarcze sprzęgła" można np przełożyć? (zależy w jakim stanie tam będą).

Pozdrawiam i proszę o rady. Bo w takim stanie nie sprzedam go... a jeśli już coś zrobić teraz to kurfa na poważnie :/ a nie pierdzielić się miesiącami...

Oraz gdzie najlepiej szukać silników? Macie jakieś swoje źródła? Bo allegro to chyba nie to :P P.S jestem z Warszawy jak coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 11:09:16 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Facet jak Ty chcesz komuś sprzedać gówno to sory :( ale myślałem że jesteś poważny!!!
Do sądu z warsztatem!
Ja nie miałem takiej możliwości :( więc sprzedałem swój za 3500zł

pamiętaj nie rób bliźniemu co tobie nie miłe!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 15:05:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Nie chcę już sprzedawać... poniosły mnie emocje i tyle ;) Dlatego piszę teraz o silniku... Gdzie najlepiej szukać. Na co najlepiej patrzeć. Nie chcę kupić bubla kolejnego i po ptakach. Teraz nie opłaca mi się już go sprzedawać. Lepiej wsadzić 1500-2000zł silnik i jezdzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 15:19:29 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
macbuj1990
najpierw to TY odzyskaj kase od majstrow za zla naprawe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 15:42:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-06-20 09:39:24
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: CB 500 XA
Ja tam się zastanawiam (a wiedzę mechaniczną mam znikomą) dlaczego po kupnie przez ciebie panewek zalecanych przez Yamahę wytrzymały tylko 150 km. No chyba, że ty tylko im kupiłeś, co nie znaczy, że je zamontowali :).

Wydaj też ze 100-150 pln i pójdź z tym od razu do prawnika, im szybciej tym lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 16:22:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Ja tam się zastanawiam (a wiedzę mechaniczną mam znikomą) dlaczego po kupnie przez ciebie panewek zalecanych przez Yamahę wytrzymały tylko 150 km. No chyba, że ty tylko im kupiłeś, co nie znaczy, że je zamontowali :).


Jest wiele czynników, złożone na sucho, złym momentem dokręcone stopy korbowodu, nad wymiarowe panewki ale szlifierz mógł nie uwzględnić książkowego pasowania, tylko zrobił jego "widzimi się", crossująca się korba .... przyczyn może być multum.

Powiem tak , za goły silnik bez osprzętu i dekli 700-900zł z gwarancją można już kupić. Np. mbikers z pomorza.

Odzyskaj kasę od tych mechaników za części/naprawę plus rekompensatę za silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 18:43:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
No tak prawda. Nie widziałem czy były wsadzone panewki.
Silnik już podobno był wcześniej reperowany przed moim kupnem. Tego się dowiedziałem. Że była jedna korba wymieniana z tłokiem :o Może zbyt krótka była do niego?

Teraz powiedzieli, że wezmę jego i wstawią cały dół silnika... (tzn co zrobić mają? dół silnika to jest razem z karterami czy tylko wał z półpanewkami i korbami?)

Będę się starał odzyskać kasę... nie chcę zaprowadzać do nich znów moto... bo to bez sensu :/

Już sam nie wiem, co dosłownie robić... Po ewentualnym odzyskaniu pieniedzy. Naprawiać ten piec czy szukać nowego, czy jednak jak powiedzieli założą mi dół silnika... No i oczywiście czy po założeniu dołu silnika nadal tak będzie że się rozsypie czy nie? Bo wypadku to nie chcę mieć jakby silnik się zatrzymał i zablokował koło... przy tym jak staje silnik wciśnięcie sprzęgła odblokowuje koło czy nie ?

Ciutek chociaż może wiedzy od Was poznam... :) Pozdrawiam :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 19:58:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
macbuj1990 napisał(a):
Bo wypadku to nie chcę mieć jakby silnik się zatrzymał i zablokował koło... przy tym jak staje silnik wciśnięcie sprzęgła odblokowuje koło czy nie ?


daj sobie już spokój z tym silnikiem i tymi mechanikami. Metody z Jawy i MZT-ki nie sprawdzają się w silnikach z obrotami >13 tyś i mocy koło 100KM... Panewki to jest dla silnika wyrok, koniec kropka. Prawidłowa i trwała naprawa tego kosztowałaby tyle co dwa twoje motocykle i to powinni powiedzieć ci mechanicy.

To czy się koło zablokuje zależy od tego jak i przy jakiej prędkości pier***nie, ale raczej się nie blokuje, jeśli tak sprzęgło odblokuje. Za to skrzynia jak dobrze się posypie to blokuje i sprzęgło raczej nie pomoże. Ale raczej nie będziesz miał czasu wykorzystać tej wiedzy jak już ci się zablokuje, szczególnie jeśli to się stanie nawet w niewielkim zakręcie. A przy odblokowaniu koła masz duże szanse na highside więc to jeszcze przemyśl, bo możesz wpaść z deszczu pod rynnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 21:45:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Jeżeli chcesz kupić silnik to kupuj go z rozbitego motocykla, bo będzie wiadomo, ze do końca jeździł. Ryzykowne jest kupowanie silnika wyjętego z rzekomo działajacego motocykla. Ja, sprzedając silnik z FJ-y po wypadku, zanim rozebrałem motocykl na części nagrałem film i wrzuciłem go na Youtube. Kupujący miał dowód, że silnik na prawdę działał i słyszał odgłosy pracy itd. Nagrałem nawet wszelkie uszkodzenia motocykla po wypadku, zeby nikt nie miał wątpliwości, że silnik nie ucierpiał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-04 22:54:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-02 14:57:47
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
no i ok o taką odpowiedź michodziło ;)
A więc szukam silnika w takim wypadku...
Najlepiej chyba goły? Zaoszczędzić można na kosztach troszkę a jak mówiłem sprzęgło mam nowe w sumie (tarcze). Alternator chyba daje radę, bo ładuje normalnie i wszystko działa. czego jeszcze nie ma w gołym silniku ?
To głównie cały słupek tak ?
Skrzynia, wał z panewkami, korbowodami, tłoki, cylindry i góra silnika tak?
Te trybiki rozrusznika są w czymś takim np?

Dziękuję za fachowe rady. W sumie żałuję bardzo że od początku tutaj nie napisałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org