Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-18 23:40:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
O tym istotnym elemencie zapomniał mój siostrzeniec który mnie dopiero dziś o tym poinformował.Moduł zamówiłem (70zł) jak przyjdzie to będzie wszystko jasne.Dziś jeszcze wziąłem miernik w rękę i przeleciałem wszystkie połączenia kabli które idą do modułu.Na wszystkich jest przejście,masa ok,prąd ok.No cóż teraz muszę czekać na inny moduł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-18 23:40:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-20 08:55:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Trochę duży ten prostownik jak na akumulator motocyklowy. To co się przepaliło jest trochę jak wróżenie z fusów, ale wszystko wskazuje na moduł zapłonowy.
Daj znać jak sprawdzisz nowy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-20 17:22:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Wiem że wróżenie ale te rzeczy które sprawdziłem są ok więc zostaje moduł.Stary jak będziesz chciał to ci sprezentuję :wink: A jaki do takiego aku powinien być prostownik??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-20 20:39:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No jak moduł okaże się trefny to myślę że się dogadamy.
Powinno się ładować prądem o wartości 10% pojemności, czyli np dla akumulatora 12Ah prąd powinnien wynosić 1,2A.
Teoretycznie można więcej, (zazwyczaj nie powinno się przekroczyć prądu 100% pojemności - czyli w przykładzie 12A) ale to nie jest zbyt zdrowe dla akumulatora. Ważne żeby ładować do 14,4V (nie powinno się przekroczyć tej wartości). Ja używam ładowarki automatycznej z lidla, wystarczy popdpiąć i kliknąć jeden klawisz. Może nie jest jakaś super, ale daje radę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-22 15:25:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Podmieniłem dziś moduł.Na "nowym" również brak iskry.Zgłupiałem.Już nie wiem co może być uwalone.Zastanawiam sie jeszcze nad przekaźnikiem który jest pod siedzeniem.Od modułu do niego idą chyba 3 lub 4 kable.W manualu jest napisane jak sprawdzić te kable.Jest na nich przejście.Ale czy da się sprawdzić sam przekaźnik lub czy da się go obejść??Macie jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak??Na dole przedstawiam zdjęcie z manuala tego przekaźnika i opis jak go sprawdzić.Ja sprawdziłem przejście na kablach Niebiesko-żółty i jasno zielony.po przekręceniu stacyjki jest przejście.


Załączniki:
2.jpg [109.31 KiB]
Pobrane 494 razy
1.jpg [85.5 KiB]
Pobrane 474 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-22 19:29:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Powinno się testować moduł, odłączony od wiązki. Nie wiem czym testujesz przejście, ale omomierz powinnien mieć zaznaczoną biegunowść i testuje się głównie diody w tym "pudełeczku". Jak dotrę wieczorem do domu to napiszę Ci jak to obejść, bo raczej się da ;)
Tak myślę, że warto byłoby sprawdzić samą wiązkę czy jest na nich przejście, tj czy na złączu modułu są sygnały/napięcia które tam powinny być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-22 20:04:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Wiązkę sprawdzałem ostatnio.Każdy kabel który jest przy wtyczkach przy module sprawdzałem z "drugiej strony" tego kabla i na każdym jest przejście.Moduł niestety nie sprawdzę bo nie wiem jak a w serwisie powiedzieli że potrzebują cały motor by w ogóle coś sprawdzić.A co do tego przekaźnika który chce obejść to jest ten przekaźnik który pokazałem na screenach wyżej.Wiem że na 100% steruje on pompką paliwową bo pstryka podczas załączania i wyłączania pompki oraz po wyjęciu tego przekaźnika w ogóle nie kręci rozrusznik (w ogóle nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka). Właśnie ten przekaźnik chciałbym obejść by sprawdzić czy to jest on winny.Dzwoniłem dziś też do elektromechanika który naprawia motocykle i cytuję "kur.. chyba sam bym tyle nie sprawdził rzeczy ile ty sprawdziłeś" Także jestem w kropce...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 00:53:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No tak było by najłatwiej, mieć drugi sprawny i przekładać części do sprawdzenia, a potem w drugą stronę.

Wracając do tematu to obejście "obwodu startowego" jest dość proste. Trzeba zrealizować 3 rzeczy:
1)obejść przekaźnik rozrusznika
2)obejść przekaźnik pompy paliwa
3)obejść zabezpieczenie bezpieczeństwa (tak żeby nie ruszyć ze stopką albo nie odpalać na biegu)

Ponieważ nie mam schematu do instalacji nie podam Ci konkretnych kolorów przewodów. Ale znowu tu jest taka sytuacja, że za bardzo nie ma co się popsuć.
Z przekaźnikami nie ma problemów wystarczy zewrzeć na stałe i będzie śmigać, ale jeżeli rozrusznik kręci i słychać pompkę to bym tego nie ruszał, bo znaczy, że działa.
Natomiast zabezpieczenie to nie innego jak zmasowanie dwóch przewodów przy module zapłonowym.
U mnie na schemacie mają one oznaczenie N i SS kolory kabli to Light Green i Black (u mnie są dwa, ale oba mają być połączone z masą). Sprawdź jeszcze to dla pewności w serwisówce kolory. Zewrzyj te dwa konkretne przewody do masy i próbuj, powinno działać, bo naprawdę wszystko już sprawdzone.
Teraz wodząc palcem po schemacie znalazłem łącznik: "Wire Lead". To dwu-przewodowa wtyczka upewnij się, że przewodzi, bo brak tego połączenia powoduje wiszenie jednego z tych przewodów w powietrzu i to po stronie modułu, także pasuje do objawów (Wykonanie procedury, powyżej ją obchodzi, ale chyba lepiej od niej zacząć).
Ciekawy przypadek, mogło by się już wyjaśnić ;)
Powodzenia, myślę że nie długo się uda, a satysfakcja będzie wielka ;P
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 11:15:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Schemat instalacji mam tutaj: http://www.yzf600r-usa.com/maintenance/ ... iagram.jpg wyżej pokazałem ci screen z tym przekaźnikiem.Trochę mnie dziw to że należy sprawdzić te dwa kable Niebiesko-żółty i jasno zielony które we wtyczce są obok siebie.Ale co oznacza to 1 i 2 pokazane w przekaźniku?? W tym miejscu nie mam żadnego przejścia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 19:16:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No to chyba to, zobacz że z modułu do stacyjki idzie kabel niebiesko-czarny tam zmienia kolor na niebiesko-żółty i przez tą diodę jest zwierany do masy. To jest to o czym pisałem w poprzednim poście, przy czym w fazerze wygląda to trochę inaczej.
Jeżeli ta dioda nie działa to moduł też nie działa. Proponuje zmasować niebiesko-czarny kabel przy module zapłonowym i wtedy powinno śmigać ;)
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 19:47:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Niestety zmasowanie nic nie dało nadal brak iskry.Ale jest światełko w tunelu.Zgadałem się na forum z gościem który mieszka 15km ode mnie i akurat ma motor rozebrany.Także w tym tygodniu podjadę do niego i podmienię kilka rzeczy by je sprawdzić.Co proponujesz bym zabrał?? Na pewno moduł i ten przekaźnik.Ale czy coś jeszcze??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 20:37:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Dokładnie tak jak napisałeś. Nie pamiętam dokładnie jaka tam jest wtyczka, ale najlepiej jakoś wcisnąć swój kabel od tyłu lub wsadzić w gniazdo i docisnąć wtyczką. Najlepiej odkręć klemę z akumulatora przed całą operacją. A no i zorganizuj sobie kabelek, najlepiej typu plecionka (dużo małych miedzianych drucików w osłonie), bo łatwo je wcisnąć w złącza. Drugi koniec możesz podłączyć gdziekolwiek byle do masy, najlepiej chyba do masy w tej samej wtyczce (czarny przewód na schemacie).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 21:22:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Niestety zmasowanie nic nie dało nadal brak iskry.Ale jest światełko w tunelu.Zgadałem się na forum z gościem który mieszka 15km ode mnie i akurat ma motor rozebrany.Także w tym tygodniu podjadę do niego i podmienię kilka rzeczy by je sprawdzić.Co proponujesz bym zabrał?? Na pewno moduł i ten przekaźnik.Ale czy coś jeszcze??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 21:47:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ja bym zabrał jeszcze cewki zapłonowe, są na wierzchu, to sprawdzisz sobie wszystko kompleksowo.
Jestem w lekkim szoku, bo naprawdę już wszystko posprawdzane jest i powinno zagadać.
Boję się tylko, że to nadal może być jakaś pierdoła. Na 100% nie masz alarmu? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-23 22:24:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Nie mam alarmu ani immo.Dzwoniłem wczoraj do gościa który sprzedał mi ten motor i twierdzi że przez rok jak go miał nic z nim się nie działo.Nie zakładał żadnych zabezpieczeń ani nic w tym stylu.Wezmę jeszcze te cewki chodź wątpię by coś z nimi było nie tak.Ale jest tak jak piszesz wszystko sprawdzone i to nie raz a motor jak nie palił tak nie pali.Dziś był u mnie jakiś magik z polecenia i też grzebał ze 2 godziny i stwierdził że albo moduł albo ten przekaźnik bo reszta jest ok.Powiedz mi jeszcze jedno.Na tym 2 screenie gdzie jest pokazany przekaźnik i wtyczka do niego we wtyczce należy sprawdzić przejście między tymi dwoma kablami - przejście jest.Ale co należy sprawdzić w tym przekaźniku gdzie są zaznaczone 1 i 2 te dwa piny??Jakoś nie mogę tego zrozumieć o co im chodzi.Przejścia nie ma miedzy tymi pinami oraz między żadnymi pinami w tym przekaźniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org