Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-26 08:34:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-17 15:26:48
Posty: 145
Lokalizacja: Lubin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52
Obecne moto: FZ6 N 06 BLACK
ravlos napisał(a):
Proponuję czytać ze zrozumieniem ja się wypowiedziałem odnośnie plastików które są montowane na szczęki montażownicy (bez których można bez problemu zmienić oponę motocyklową) , sam posiadam przystawkę HAWEKA do wyważania kół motocyklowych która jest niezbędna
Pozdrawiam :D

I zaś nie potrzeby spór :D Przeczytałem sobie nawet dwa razy i uświadomiłem, że niedokładnie sprecyzowałeś odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 08:34:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-26 16:38:08 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Powiedzcie mi jak z pompowaniem koł w moto azotem???

oczywiscie jesli nic nie ucieka bo w innym przypadku to nie ma sensu, stosujecie ma to jakiś wpływ na zmiane ciśnien zaleznie od temp. powietrza i drogi???

Jakies konstruktywne info mile widziane


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 17:08:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-01 23:16:09
Posty: 58
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Szczerze? Odpuść sobie, a jeżeli chcesz konstruktywne podparcie dowodami to jako wystarczy, że popatrzysz w tablice fizyczne i zobaczysz, że nie ma praktycznie żadnej różnicy w rozszerzalności temperaturowej azotu i powietrza.

Przepiszę ze swoich tablic:





Substancja - β [10^-4/K]

Gaz doskonały - 36,61
Hel - 36,6
Wodór - 36,6
Tlen - 36,7
Powietrze - 36,70
Azot - 36,73
Argon - 36,8
Acetylen - 37,39
Para wodna (25oC) - 41,87
Para wodna (100oC) - 26,8



Źródło: Tablice fizyczno-astronomiczne, wyd Adamantan, Warszawa 2005


Zawsze mogę to na laboratoriach jeszcze sprawdzić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 18:56:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-17 15:26:48
Posty: 145
Lokalizacja: Lubin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52
Obecne moto: FZ6 N 06 BLACK
Zgadza się to pompowanie azotem to żaden szał.
jeśli chodzi o logiczne myślenie to proszę sobie przemyśleć jaki jest skład naszego powietrza atmosferycznego ?! Dla wyjaśnienia podam znane mi dane
- azot ok. 78 %
- tlen ok. 21 %
- gazy szlachetne (hel, neon, argon, krypton, ksenon), wodór, metan i chyba coś jeszcze ok. 1 %
Rzadko, który z oponiarzy nabija azotem z butli to tylko chwyt marketingowy.
Tak więc jeśli napompowane masz z kompresora to z czystym sumieniem możesz sobie powiedzieć, że w 78% masz już nabite azotem.
Sprawa druga to, że w ciągu sezonu często trzeba zmieniać ciśnienie w oponach: trasa, tor, bagaż, kobieta więc jeśli coś trzeba dopłacać za tą usługę to można sobie podarować. (Chyba, że GRATIS :D)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 11:56:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Od jednego z kolegów z forum kupiłem sobie drugą tylną felgę i nudząc się w garażu, sam zmieniłem sobie oponę. nie jest to wcale takie trudne, tylko trochę ciężej niż w rowerze ale zasada taka sama.

teraz będę miał jedną felgę z oponą pilot road 2ct na wycieczki i drugą z pilot power 2ct na tor :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 16:12:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
Luterq napisał(a):
Od jednego z kolegów z forum kupiłem sobie drugą tylną felgę i nudząc się w garażu, sam zmieniłem sobie oponę. nie jest to wcale takie trudne, tylko trochę ciężej niż w rowerze ale zasada taka sama.

teraz będę miał jedną felgę z oponą pilot road 2ct na wycieczki i drugą z pilot power 2ct na tor :D

Wyważyłeś też sam? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 20:17:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Luterq napisał(a):
Od jednego z kolegów z forum kupiłem sobie drugą tylną felgę i nudząc się w garażu, sam zmieniłem sobie oponę. nie jest to wcale takie trudne, tylko trochę ciężej niż w rowerze ale zasada taka sama.

teraz będę miał jedną felgę z oponą pilot road 2ct na wycieczki i drugą z pilot power 2ct na tor :D


Oczywiście sam wymienisz tylko nie radziłbym rozwijać większych prędkości nie daj boże abyś taką wymianą uszkodził konstrukcję opony bo wtedy ??? czy warto? zaoszczędzone 10-20zł a stres nie współmierny

NA PRAWDĘ NIE POLECAM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 21:31:55 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
:mrgreen: Luterq to teraz po torze 60/ no góra 75 km/h - pamiętaj bo nie daj boże... 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 23:59:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-09-17 15:26:48
Posty: 145
Lokalizacja: Lubin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52
Obecne moto: FZ6 N 06 BLACK
Z tą oponą nic strasznego bez wyważenia nie będzie się dziać. To nie jest PAPIER jedyny mankament to mogą być lekkie wibracje i oczywiście szybsze zużywanie się gumy. Jeździć się śmiało da, Warto jednak dla tych kilku złotych mieć czyste sumienie by potem nie zadręczać się tą myślą....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 08:53:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
marcys998 napisał(a):
:mrgreen: Luterq to teraz po torze 60/ no góra 75 km/h - pamiętaj bo nie daj boże... 8)


Niech Ci strzeli przy 80km/h zobaczymy jak się byś śmiał z oszczędzonych 10zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 12:10:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 239
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
witam, wroce do rownego ustawienia kola. chodzi mi o te ząbki przy naciagaczach, o ile dobrze rozumie to musi ich widac po tyle samo z obu stron? I w ktorym miejscu na wachaczu dokladnie zmierzyc sufmiarką odleglosc felgi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 13:03:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
zybyzy napisał(a):
Wyważyłeś też sam? :)


instrukcja wyważania jest w książce serwisowej, nic trudnego. Wyważarkę statyczną robisz sobie z kompletu łożysk do łyżworolek.. stare ciężarki i taśma dwustronnie klejąca to też nie problem...

a państwu "szkoda ryzykować życia" polecam zobaczyć co z oponą robi maszyna wulkanizatora przy jej wymianie. To jak porównać boks do masażu relaksacyjnego... :D Lepiej się pochwalcie ile km temu wymienialiście łożyska w kołach, łożysko w tarczy zębatki napędowej, bo felga którą kupiłem pochodziła z kota w którym pękła bieżnia łożyska co mogło zablokować lub zablokowało koło.

spradox napisał(a):
witam, wroce do rownego ustawienia kola. chodzi mi o te ząbki przy naciagaczach, o ile dobrze rozumie to musi ich widac po tyle samo z obu stron? I w ktorym miejscu na wachaczu dokladnie zmierzyc sufmiarką odleglosc felgi?


u mnie to jest niedokładne , największą dokładność uzyskałem najpierw ustawiając tylne koło laserem do przedniego koła i potwierdzając to testem drogowym, potem mierzysz suwmiarką wystający z wahacza gwint i z jego pomocą później ustawiasz koło i naciągasz.


Ostatnio edytowano 2012-02-28 13:23:35 przez Luterq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 18:07:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
instrukcja wyważania jest w książce serwisowej, nic trudnego. Wyważarkę statyczną robisz sobie z kompletu łożysk do łyżworolek.. stare ciężarki i taśma dwustronnie klejąca to też nie problem...

nie chciałem pisać wcześniej nic, bo uważałem że niektórych nie można wyprowadzić z toku rozumowania. Przód wyważa się statycznie, tył z racji gabarytu dynamicznie lub statycznie z uwzględnieniem trudności w wyważeniu ( chociaż przy oponie 160/60 da się radę ). efekt wyważenia taki samy, na motogp tylko statycznie wyważają gumy i wszystko śmiga.
Wyważarki samochodowe z dostawkami mogą być nieodczuwalnie mniej dokładne, z jakiej racji?? a kiedy miały kalibracje przez serwis robioną?? i tu się temat zamyka:) tak samo jak optymalizacja, gdzie większość serwisów auto/moto o tym nie słyszeli. pzdr :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 18:34:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Wojt@s

Co do kalibracji to my robimy co 6-8 miesięcy i wcale nie musi wykonywać tego serwis (przynajmniej w tej co my posiadamy .po prostu jest taka funkcja ).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-02 13:32:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 239
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
witam. zajechalem do jednego warsztatu z oponami i krzykneli 100zl za komplet jednego kola;/ ale rowniez znalazlem w PUŁAWACH zaraz z rondem jak sie wyjezdza z pulaw do lbn po prawej stronie warsztat gdzie za komplet tzn zdjecia kola z motoru wymiana gumy i wywazenie zaplace 40zl :D :) nietrudno sie domyslec gdzie pojade na zmiane gumek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org