Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-24 02:22:49 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-06-19 15:08:48
Posty: 55
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ogólnie naszło mi na myśl, że może być ścięty klinek na kole magnesowym, ale iskra powinna być tylko nie wtedy kiedy powinna. Więc dam tylko radę aby sprawdzić ten klinek ale nie koniecznie musi to być on. Warto sprawdzić nawet taką duperele.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-24 02:22:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-24 15:06:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Chodzi o to żeby w tym przekaźniku sprawdzić diody są one wrysowane na schemacie. Dioda przewodzi tylko w jedną stronę, więc trzeba zwrócić na to uwagę przy pomiarze. Czym/jak to sprawdzasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-24 15:10:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Na razie nie sprawdzałem tego przekaźnika bo nie wiem jak.Sprawdzałem tylko przejście na tych kablach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-24 16:03:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Na kablach nic nie sprawdzisz, musisz sprawdzić "przekaźnik". Multimetr w dłoń i sprawdź te diody ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-24 16:25:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Ale jak.Jak patrzyłem na przejścia miedzy pinami w przekaźniku to nie było na żadnym pinie sygnału.Ale to nie znaczy że jest zły bo może trzeba podać na któryś pin napięcie by było przejście.Niestety elektronik ze mnie żaden.Gdyby coś się posypało z mechaniki to już by było zrobione :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-24 21:16:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-02-18 15:16:03
Posty: 41
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6
Śledzę ten temat i sam jestem ciekawy rozwiązania, kiedyś w quadzie miałem też upierdliwy problem którego nikt nie mógł wyczaić, a okazało się, że był to banał taki, że szok

U Ciebie pewnie też będzie to jakaś pierdoła, nic, czekam na wyjaśnienie zagadki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 17:33:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Panowie dziś pewien facet mi powiedział że na iskrę ma także wpływ czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor) Nie wiem czy ma racje czy nie ale tez go dziś sprawdziłem.Idą od niego 3 kable: żółty,niebieski i czarny.Na żółtym i czarnym jest opór 875 ohm.Na żadnej innej kombinacji nie ma oporu ani przejścia.po odłączeniu tego czujnika na obrotomierzu wyskakuje 3tys obrotów a po ponownym wpięciu wskazówka jest na 0... Co o tym sadzicie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 17:55:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-06-19 15:08:48
Posty: 55
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Na obrotomierzu wartość powinna wynosić 5tys, jednak iskra by była i by spokojnie odpalił bez tpsa, już to przerabiałem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 18:09:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Ale jest jeszcze jedna sprawa.Znajomy powiedział mi że w stacyjce jest jakiś opornik który zmienia 12V na mniejsze prąd i puszcza na moduł by go wzbudzić.Nie wiem ale chyba tym kablem którym powinien iść ten sygnał jest kabel niebiesko czarny bo to on idzie od stacyjki do modułu.Jak sprawdzić ten opornik bo jak przykładam miernik do minusa i do tego kabla przy stacyjce nie ma żadnego napięcia.Podaje schemat do wglądu.Gdzieś necie znalazłem temat gdzie koleś ale przy innym motorze zgubił iskrę a winny był właśnie ten opornik...


Załączniki:
wiringdiagram.jpg [326.04 KiB]
Pobrane 377 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 19:29:55 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Obejrzyj dokładnie stacyjkę - czy przypadkiem kabel Ci się nie oberwał w stacyjce...
Dwa razy już rozprułem motocykl a przyczyną był kabelek / od tego teraz zaczynam oględziny :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 19:33:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
A co z tym opornikiem?? Czytam już któryś z kolei temat na necie i wiele osób nie tylko w tym motorze miało z tym problem.Jak w ogóle wyjąć stacyjkę bo bym ja tez podmienił pod ten sprawny motor.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 21:08:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-01 23:23:37
Posty: 29
Lokalizacja: Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: 2002 Thundercat
Z tego co kojarzę to najlepiej dla sprawdzenia będzie podmienić całe półki bo odkręcenie stacyjki przykręconymi oryginalnymi śrubami to nie taka prosta sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 21:49:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Faktycznie lepiej jest ściągnąć cała półkę.Wystarczy odkręcić 3 śruby i powinno zejść.A co z tym opornikiem.Da się go jakoś sprawdzić gdy stacyjka jest zamontowana,bez jej rozkręcania?? Gdzie jest sasza7 gdy jest potrzebny :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 23:13:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Sorry siedziałem nad instalacją w mojej kuchni ;)
Prawdę mówiąc pierwsze słyszę o opornikach w stacyjce, na schemacie go nie ma.
Bez rozkręcania stacyjki możesz sprawdzić, czy są odpowiednie napięcia w różnych położeniach kluczyka, jeżeli będzie tam jakiś uszkodzony opornik to go wykryjesz (tak samo jak inne uszkodzenia).
Co do ściągania półki to zmierz położenie amortyzatorów żeby to później tak samo złożyć.
A i jeszcze jedno jest do sprawdzenia, ten czerwony przycisk w prawej manetce ;)
W sumie to znowu stanęło na niczym, kiedy sprawdzasz te moduły, może coś się wyjaśni w końcu, bo ciekawość mnie zżera ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-25 23:59:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
O tym oporniku mi znajomy powiedział a na necie znalazłem tematy gdzie był właśnie taki problem jak mój i winna była stacyjka.A co do kontroli to sprawdzałem te kable ktore idą ze stacyjki,zwłaszcza ten idący do modułu (niebiesko czarny) i nie ma na nim żadnego napięcia czy to na włączonej czy wyłączonej stacyjce.Zresztą na pozostałych kablach też nie ma
napięcia.Może to jest jakiś trop.Na podmiankę części jade w środe.Wezme moduły,przekaźnik i stacyjkę.Myśle że wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org