Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Wymiana napędu FZ6 S2 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=18418 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | excop [ 2018-12-12 10:02:47 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Ja jeżdżę niewiele i to raczej w trybie "na emeryta" więc następna wymiana napędu mi nie grozi. Pewne też opony będę wymieniał kiedyś raczej z powodu wieku a nie zużycia bieżnika :D :D Pozdrawiam |
Autor: | simoncom [ 2018-12-12 10:36:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
No właśnie tak jak wspomnieliście problem z odkręcającą się nakrętką...mnie też dotyczy ( a niby poprawiona w S2) . Odkręciła się po ponad 1,5 roku od wymiany napędu, może mój błąd (użyłem tę samą i dokręciłem bez klucza dynamometrycznego), teraz wydatek 200zł( orginalna nakrętka+podkładka-160zł+klej lactotite 40zł). Ale to najmniejszy problem , najgorsze że zębatka spadła i zjechała trochę gwintu, ale mam nadzieję że to będzie trzymać. |
Autor: | Danielek. [ 2018-12-12 16:00:16 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Zaklepałeś zabezpieczenie nakrętki? Bo dziwne że się odkrecila. |
Autor: | pawcio81 [ 2018-12-13 08:25:36 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Nie ma takiej opcji by nakrętka zaklepywana w wersji S2 się odkręciła sama, wszelkie takie przypadki wynikają z niewłaściwego sposobu jej przykręcania (właściwy moment, odrobina kleju do gwintu na 2-3 zwoje i właściwe zaklepanie w zagłębieniu). Ja już trzy razy ją zakręcałem i odkręcałem, przejechałem łącznie około 30 tys km i nawet nie drgnie. |
Autor: | simoncom [ 2018-12-14 10:30:03 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
niestety nie zaklepałem, teraz już wiem,że trzeba...a tak na marginesie przejechałem ok 10tys km po wymianie napędu, także nieźle się trzymała. |
Autor: | Simfan [ 2018-12-15 00:54:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Panowie być może jest proste i tanie rozwiązanie problemu odkręcających się nakrętek a mianowicie podkładka nord-lock. Co prawda osobiście tego przy zębatce nie stosowałem, ponieważ tak jak Danielek mam oryginalną nakrętkę z zaklepanym kołnierzem. Nie odkręcałem, więc nie wiem czy gwint jest prawy, bo przy lewym teoretycznie mógłby być problem. A czy można taką podkładkę zastosować w przypadku zębatki zdawczej niech się wypowie najlepiej jakiś mechanik lub ktoś kto to już zastosował. Jeśli tak to koszt wynosi kilka zeta. Co wy na to ? |
Autor: | wosio [ 2018-12-16 21:07:24 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Chociaż ja zawsze jestem za stosowaniem fabrycznych rozwiązań, to uważam, że to akurat może być dobry pomysł. W firmie gdzie pracuje używamy nord-locków do zabezpieczania połączeń śrubowych w najbardziej wymagających aplikacjach w taborze kolejowym - wszędzie tam gdzie dane połączenie ma krytyczny wpływ na bezpieczeństwo. Czyli głównie cały układ napędowy. Zresztą nord-lock został opracowany głównie dla kolejówki, gdzie normy są surowe a bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Tutaj macie filmik demonstrujący jak różne sposoby zabezpieczania połączeń śrubowych działają (a raczej nie działają) pod wpływem drgań. https://www.youtube.com/watch?v=IKwWu2w1gGk Tylko z tego co kojarzę taka podkładka o dużym rozmiarze już kosztuje trochę więcej niż klika złotych :) |
Autor: | ahamay [ 2018-12-17 12:20:59 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
Może wystarczy tylko zaklepać podkładkę? I co 4 zmianę napędu czyli jakieś 200 tys. km (czyli nigdy) zmienić podkładkę na nową. |
Autor: | wosio [ 2018-12-17 16:24:51 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana napędu FZ6 S2 |
ahamay napisał(a): Może wystarczy tylko zaklepać podkładkę? I co 4 zmianę napędu czyli jakieś 200 tys. km (czyli nigdy) zmienić podkładkę na nową. Wlasnie, dlaczego w ogole rozwodzimy sie nad jakimis kosmicznymi rozwiazaniami :D ? |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |