Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-11 18:12:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-30 22:57:40
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Witam serdecznie,

Pewnego dnia, po dość długiej jeździe zauważyłem zmianę w pracy skrzyni biegów.

Mianowicie- czasami jak nie zdąże zredukować biegów z 4-tego na 1 lub N (przed światłami) i stanę na tym np. drugim biegu to chcąc zrzucić na N nic nie mogę zrobić. Tzn czuje pod nogą że dźwignia nie zejdzie niżej tak jak w sytuacji kiedy mamy szósty bieg i chcemy wrzucić 7 :) jak z problemami ruszam z dwójki to po chwili słysze taki delikatny dźwięk zaskoczenia do końca biegu- tak jak gdyby podczas redukcji z 3 na 2 lub z 4 na 3 bieg do końca nie wskoczył.

Dodam jeszcze tylko, że poza tym skrzynia pracuje b.dobrze.

Co sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 18:12:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-05-11 19:49:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-11-13 21:45:41
Posty: 135
Lokalizacja: miasto wojewódzkie Łódź
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sprawny inaczej
Obecne moto: jedyny taki fzs 0.6
a jak popuscisz i znow wcisniesz sprzeglo to nie da rady wbic luzu?
lub 1 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 20:40:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-30 22:57:40
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Czasami wskoczy, chociaż nie ma reguły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 20:47:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Moze nie wysprzegla do konca? Sprawdz najpierw rzeczy banalne, sprobuj podregulowac sprzeglo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 20:52:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
A to nie jest normalne, że na postoju nie da się łatwo zmieniać biegów?

Spróbuj się poruszyć, delikatnie puszczać sprzęgło zmieniając bieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 20:59:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-30 22:57:40
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Nemmo napisał(a):
Moze nie wysprzegla do konca? Sprawdz najpierw rzeczy banalne, sprobuj podregulowac sprzeglo.


Też o tym pomyślałem, minimalnie podkręciłem linke sprzęgła i wydaje mi się, że już jest lepiej ale więcej sprawdzę jutro.

Czasami jest tak, że kieruje dźwignie w dół i jest pusto - wtedy odbija i dopiero za drugim zbija bieg.
To normalne?

Właśnie- pytanie, jak jest u Was jak znajdziecie się na światłach a tu trzy lub cztery biegi do zbicia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:16:17 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
kubekman
Kolego nie obraż sie ale twoja technika jazdy daje duzo do myślenia - tzn podszkolenia

Jak mozesz zostac na swiatłach na 4 albo 3 biegu nie redukujesz jak widzisz zmiane swiateł przed soba? dojezdzasz na 4ce do swiateł jadac 30 czy 20 na godzinie? Słabo to kumam :/

Jesli zapala sie nademna żółte to gaz a nie hebel tak samo jak w aucie.

Jeśli coś sie dzieje i trzeba szybko zredukować bo coś hamuje przedemna to redukuje szybko z przegazówka bez puszczania śprzegła kazdy dobry wjezdzony motocyklista robi to automatycznie i z 6 do 1 mozna zejsc w jakieś < 5 sekund

Jesli juz wystopi nieprzewidziana sytuacja to jak sie zostanie na skrzyzowaniu na wysokim biegu to zeby zejsc na 1 czy luz trzeba albo bujać moto przód tył albo noga na doł tzymać i delikatnie odpuscic sprzegło jak zejdzie to sprzegło dociskamy i powtarzamy czynność.....

Bardziej łopatologicznie nie umiem wytłumaczyć

Życze duzo nawinietych kilometrow i szlifowania techniki jazdy i operowania maszyna
lewa :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:24:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-30 22:57:40
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
arczi137 napisał(a):
kubekman
Kolego nie obraż sie ale twoja technika jazdy daje duzo do myślenia - tzn podszkolenia

Jak mozesz zostac na swiatłach na 4 albo 3 biegu nie redukujesz jak widzisz zmiane swiateł przed soba? dojezdzasz na 4ce do swiateł jadac 30 czy 20 na godzinie? Słabo to kumam :/

Jesli zapala sie nademna żółte to gaz a nie hebel tak samo jak w aucie.

Jeśli coś sie dzieje i trzeba szybko zredukować bo coś hamuje przedemna to redukuje szybko z przegazówka bez puszczania śprzegła kazdy dobry wjezdzony motocyklista robi to automatycznie i z 6 do 1 mozna zejsc w jakieś < 5 sekund

Jesli juz wystopi nieprzewidziana sytuacja to jak sie zostanie na skrzyzowaniu na wysokim biegu to zeby zejsc na 1 czy luz trzeba albo bujać moto przód tył albo noga na doł tzymać i delikatnie odpuscic sprzegło jak zejdzie to sprzegło dociskamy i powtarzamy czynność.....

Bardziej łopatologicznie nie umiem wytłumaczyć

Życze duzo nawinietych kilometrow i szlifowania techniki jazdy i operowania maszyna
lewa :moto:


Ok, to było tak teoretycznie z tą czwórką -ale na trójce czasami mnie złapie.

Czyli generalnie technika do poprawy, rozumiem i trenuję, ale czuję też że może sprzęgło jest do doregulowania.

A dlaczego tak myślę? Bo czasami jak zapinam wyższy bieg to czuję pod nogą czasami lekkie " chrupnięcie" .

Nie wiem, będę testował. Ale chętnie zobaczył bym jak u kogoś innego to działa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:27:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
kubekman
jak zmieniasz biegi to ma wielkie znaczenie tzn technika

Sprzegło do gory nie ma nic do gadania co innego w dół

Do gory zmienia sie biegi wciskajac 1/3 do jakies 1/2 ruchu klamki

przy poprawnej zmianie do góry nawet bez sprzegła nie ma prawa nic chrupać zgrzytać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:27:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
kubekman
Ja sądzę, że nie umiesz biegów zmieniać. Nie piszę tego szyderczo/ prześmiewczo tylko stwierdzam fakt.
Sam, czasem się zamule, bo tak jak pisze arczi:
arczi137 napisał(a):
kazdy dobry wjezdzony motocyklista robi to automatycznie

a do wjeżdżonego już mam ciut ciut, zaś do dobrego jakieś kilo czasu musi minąć:)

Ogólnie walenie w skrzynię na postoju (czyli zbijanie iluś tam biegów i bujanie maszyną w te i nazad żeby zęby się zgrały i bieg wskoczył) to średnio i wygląda, i mechanicznie niezbyt takie naturalne :)

kubekman napisał(a):
Właśnie- pytanie, jak jest u Was jak znajdziecie się na światłach a tu trzy lub cztery biegi do zbicia?


Ja na światłach to na dwójce często kończę, bo się okazuje, że jednak nie trzeba stawać, bo np 2 auta jeszcze można "środkowym pasem" minąć i dopiero zatrzymanie.
Ciekaw jestem jak Ty to robisz, że na 4 kończysz na światłach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:29:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
kubekman
zachecam serdecznie do lektury tematu powinien pomoc

http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=17&t=7863

Bro..
Ogólnie walenie w skrzynię na postoju (czyli zbijanie iluś tam biegów i bujanie maszyną w te i nazad żeby zęby się zgrały i bieg wskoczył) to średnio i wygląda, i mechanicznie niezbyt takie naturalne

po tym sie poznaje swierzaka na moto ... bardzo czesto to widze u łebkow na scigach i czasami u dziadka na chope


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:36:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
arczi137 napisał(a):
po tym sie poznaje swierzaka na moto ... bardzo czesto to widze u łebkow na scigach i czasami u dziadka na chope

Ja dzisaj w korku widziałem Pana co na R6 czy R1 ( nie wiem, nie rozróżniam :D, nowe i ładne :) ) nie mógł ruszyć bo gasło co chwilę...
Może chciał ze sprzęgła strzelić :D i bujanie było, tak jak piszesz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 21:38:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-30 22:57:40
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Brodzins napisał(a):
Ja na światłach to na dwójce często kończę, bo się okazuje, że jednak nie trzeba stawać, bo np 2 auta jeszcze można "środkowym pasem" minąć i dopiero zatrzymanie.Ciekaw jestem jak Ty to robisz, że na 4 kończysz na światłach



Wszystko rozumiem, stosuję zazwyczaj 1/2 sprzęgła.
Jednak nie daje mi spokoju to, że czasami przy wbijaniu wyższego biegu czuje jak gdyby skrzynia w połowie ruchu między np.3 a 4 miała małą przeszkodę? Nie potrafię narazie tego dobrze opisać, chyba muszę odpocząć po ciężkim tygodniu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 22:42:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
kubekman
Odpocznij, pssstnij sobie :beer: a na drugi dzień wsiadź na moto i pokombinuj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-11 23:31:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
noga do gory lekii opór
sprzegło w doł
noga całkowicie do gory do oporu dość energicznie
sprzegło odpuszczone
dopiero puszczasz noge

biegi zmieniaj energicznie bez pierdol...a sie z dzwignia zdecydowanie

jak zbyt powoli obachodze sie z dzwignia biegow też mam odczucie wchodzenie biegu jakby na dwa razy - tak jakby załozmy wchoodziło z 4 na 6 z pominieciem 5 ale to tylko takie odczucie

sprobuj tez jesli masz odwage bez sprzegła - nacisk stopa dzwigni do gory wyrownane obroty np 4tyś w tym momecie odejmujesz dość energicznie gazu i jednocześnie noga wywiera wiekszy nacisk do gory bieg sam wchodzi jak noz w masło nie rob tego z 1 na 2 tylko wyższe biegi 2-3-4-5-6

Baw sie ucz szlifuj technike nikt nie urodził sie z kierownica w rekach :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org