Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-06-09 23:06:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 265
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Heyka! Mam problem!
Coś się popieprzyło z elektryką.
Motocykl jedzie, ale zgasły wyświetlacze cyfrowe i wskazówka prędkościomierza i obrotomierza spadła do zera. W czasie jazdy!
Zatrzymałem się i sprawdziłem: przednie lampy nie świecą i kierunkowskazy nie działają.
Wszystko wraca do normy tylko wtedy, gdy wyłączę światła.
Wystarczy włączyć lampy, czy też kierunkowskazy i znowu wyświetlacze cyfrowe gasną, wskazówki spadają do zera i przestają świecić lampy.
UWAGA! W czasie występowania awarii coś piszczy w desce rozdzielczej (tej z zegarami).
Na razie nie miałem czasu szukać przyczyny, bo dopiero co wróciłem z wypadu.
Ktoś kojarzy usterkę?


Załączniki:
_screenshot1 800.jpg [262.48 KiB]
Pobrane 46 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-09 23:06:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-06-10 07:22:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 263
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Posprawdzać połączenia masy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 08:25:17 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1510
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Zacząłbym od sprawdzenia napięcia podczas załączania świateł i bez. Punkty masy też dobry trop


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 09:19:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2372
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Któryś z kabli plusowych świateł może mieć przebicie do masy ale wtedy powinien palić się bezpiecznik, chyba że to kable na kierownicę do włącznika mają zwarcie a nie kable lampy za bezpiecznikiem. Można spróbować multimetrem zmierzyć rezystancję wszystkich styków włącznika świateł względem masy akumulatora, wtedy będzie widać czy któryś z kabli nie ma przebicia do masy i załączenie świateł nie zwiera na krótko powodując spadek napięcia w instalacji. Można też w garażu zasymulować to zjawisko i multimetrem mierzyć napięcie na akumulatorze czy spada drastycznie po włączeniu świateł. Jakie jest napięcie spoczynkowe akumulatora na wyłączonym moto i na odpalonym bez świateł? Może być też tak że akumulator jest uszkodzony jak u mnie był niedawno...

Warto też klemy i oczka przewodów przetrzeć drobnym papierem ściernym żeby poprawić kontakt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 10:54:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3871
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
zaczął bym od sprawdzenia przełączników - to w yamahach dość częste źródło problemów z elektryką. jeśli nie to, leciałbym po wiązce świateł po kolei i szykałbym przetartych kabli - podejrzewam że tam gdzieś jest przetarty obwód i robi zwarcie. Sprawdziłbym też napięcie podczas pracy - może być tak że licznik dostaje za mało prądu i dla tego się wyłącza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 13:12:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2372
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dokładnie to miałem na myśli. Mierząc rezystancję na punktach przełącznika do masy aku można ocenić czy kable nie są uszkodzone/przetarte. Pomiar woltomierzem samego akumulatora pomorze ocenić jego stan i zachowanie instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-10 22:30:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 265
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Problem rozwiązany!
Zdjąłem szybę, odkręciłem zegary i tam znalazłem dwa przekaźniki. Jeden z nich brzęczał.
Nie wiedziałem od czego on jest, więc pojechałem z tym elektryka.
Niestety, mam niedaleko tylko samochodowego, a ten już z daleka krzyczał, że motocykli nie naprawia! :lol:
Ale zajrzał, postykał coś tam swoim kabelkiem i stwierdził, że przerywacz (też nie wiedział od czego) jest dobry, tylko brakuje mu masy.
Wróciłem do garażu i rozpiąłem ten przekaźnik. Wyczyściłem styki i... NAPRAWIŁEM! :lol:


Załączniki:
IMG_20240610_122026 800.jpg [225.94 KiB]
Pobrane 19 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-06-11 07:21:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3871
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
Wróciłem do garażu i rozpiąłem ten przekaźnik. Wyczyściłem styki i... NAPRAWIŁEM! :lol:

misiakw napisał(a):
zaczął bym od sprawdzenia przełączników - to w yamahach dość częste źródło problemów z elektryką.

w sumie przełączniki, styki... w starszych moto warto kupić spray do czyszczenia styków elektrycznych i jak już coś robisz w danej części moto to przy okazji mozna "przepłukać" te styki. one swoje już najechały i z czysrtością miewają problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org