Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-08-16 08:27:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Po wrzuceniu informacji dostaję sporo PM z pytaniami o rozwiercenie tłumika. No to opiszę pokrótce co i jak :)

Potrzebujemy (wszystko do dostania w np. Castoramie)

[ img ]

22mm nakładka 'bimetal' nakręcana na takie coś

[ img ]

tak stworzoną otwornicę musimy przyczepić do wiertarki. I teraz można jak na filmie

https://www.youtube.com/watch?v=-A5SsVxGehM

a można poskładać (nie miałem opcji spawania dostępnej) przedłużacz z następujących elementów

[ img ]

U mnie to było 12MM - sprawdzić przed zakupem!!!!!

[ img ] - DWIE sztuki po 150mm.

Całość składamy w wiadomej kolejności. Ponieważ na łączeniach zawsze będa luzy ja moją przedłużkę owinąłem mocno taśmą samoprzylepną.

No i wiercimy. Na początku powoli, żeby wiertło złapało i zdążyło zrobić sobie wgłębienie w przegrodzie, potem można przyspieszyć obroty. Są 2 istotne momenty - jak wiertło przebije przegrodę i zacznie łapać otwornica - wtedy ja dałem max obroty i delikatnie dociskałem otwornicę, żeby powoli robić otwór a nie na chamską siłę.

Warto co jakiś czas wyciągnąć całość i zerknąć czy się coś nie luzuje (zwłaszcza dokręcić wiertło w prowadnicy!)

Jak macie szczęście to po wierceniu w otwornicy zostanie Wam ładnie wycięte metalowe kółko. U mnie w jednym przypadku zostało, w drugim wpadło do tłumika i musiałem tłumik zdjąć i wytrzepać przez rurę wlotową to dziadostwo :)

Film

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-A5SsVxGehM[/youtube] chyba najbardziej wiernie oddaje efekt przeróbki. A subiektywne odczucia - mnie się podoba, nie jest b głośny, basu niewiele, ale barwa dźwięku fajna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-16 08:27:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-08-21 12:37:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-28 18:53:43
Posty: 8
Lokalizacja: Sulechów/Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Powiedź mi jeszcze, jeżeli mam otwornice wkręconą już w wiertło, to całość ma mieć 30cm czy dopiero od otwornicy?
a tak na marginesie to tylko 1 otwór robimy??
:beer: :beer: :beer: :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-08-21 13:25:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Odleglosc od przegrody, ktora rozwiercasz do krańca tłumika wynosi ~24cm. Cały element czyli wiertło prowadzące z otwornicą i dwa przedłużacze to długość ~40cm. Akurat na tyle, żeby spokojnie przewiercić przegrodę plus mieć za co złapać wiertarką.

Robisz jedno wiercenie na każdą stronę. Najpierw przebije się wiertło prowadzące (łatwa robota) a potem po chwili złapie otwornica - tutaj ja dawałem wysokie obroty i bardzo delikatny nacisk na wiertarkę.

Pamiętaj te wszystkie części dobrze połączyć ze sobą, bo jak zostaną w tłumiku to.... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-29 09:31:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-01-08 23:07:39
Posty: 68
Lokalizacja: ok.Zawiercia/Siemianowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
A jak myslicie jaki bedzie dzwiek po usunieciu katalizatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-30 23:09:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-27 12:45:14
Posty: 135
Lokalizacja: Modlin Twierdza
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506436737
Obecne moto: Ducati BMW
Myślę że po usunięciu samego katalizatora a wielkiej różnicy w dźwięku nie będzie.Może tylko spadnie deko temperatura tłumika oraz zmieni się zapach spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org