Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-08-23 10:09:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam.

Problem jest następujący z moją FZS 600: Jak motocykl się zagrzeje do prawidłowej temperatury to nierówno pracuje - wskazówka buja się o jakieś 200-400obr/min, może nie dużo ale wyraźnie to słychać. Gaźniki po serwisie i synchronizacji, nowe świece, dwa dni temu wymieniłem kable WN na nowe oraz nowe fajki NGK SD05F. Filtr powietrza w dobrym stanie, motocykl jeździ super, spalanie około 4l/100km, kolory świec w porządku. Sprawdzałem rezystancje cewek na wejściu - w normie wg serwisówki. Nie sprawdzałem jeszcze na wyjściu po ściągnięciu fajek. Dodatkowo naciągnąłem łańcuch 30-40mm także wg. serwisówki i motocykl szarpie mocno na 1 i 2 biegu na małych obrotach nawet jak mega delikatnie obchodzę się z gazem. W korkach muszę wspomagać się non stop sprzęgłem co jest mega męczące :cry:

Jest sens sciągać fajki i sprawdzić rezystancje między przewodami? Spryskać przewody w nocy żeby sprawdzić czy niema przebicia? Dodatkowo dodam, że gdzieś przeczytałem, że w Fazerze jak delikatnie słychać cykanie to mogą to być właśnie uszkodzone cewki/cewka. To prawda? Przebieg 26tyś, wiele osób w tym mechanik po stanie motocykla mi go potwierdził. Dodatkowo podaję sprężanie na cylindrach: 10,1 9,7 9,9 10.3.

PS. Wydech przelotowy Lazer Oval, gaźniki były robione już na nowiutkim wydechu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-23 10:09:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-08-23 16:17:31 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
wina wydechu moim zdaniem, tzn na przelocie nie da się ustawić aby idealnie równo pracował ale może niech mechaniczni się wypowiedzą:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-23 18:26:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Oj kurcze teraz dopiero zauważyłem, że pomyliłem działy... Oczywiście temat miał się znaleźć w dziale Fazera. No i czekam na opinie innych osób :)

Po założeniu db-killera nie będzie poprawy? Niestety nieposiadam czegoś takiego, próbowałem dławićwylot spalin ręką ale to nic niedaje..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-23 23:24:39 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
obroty biegu jalowego jak w serwisowce masz ustawione? bo jednak falowanie do 400 obrotów to za dużo, sprawdź jeszcze tps, problem z nim moze powodować falowanie obrotow.
Uszkodzona cewke/ przewody bym wykluczył skoro jezdzi super;) gdyby nie domagały to tak super by nie było :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-27 22:20:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
A jakie są objawy uszkodzonego TPSa? Jak go sprawdzić?

Z tym falowaniem to może tak nie do końca, generalnie wskazówka trochę się kiwa i po prostu słychać nierówną pracę silnika. Co do cewek: na nowych kablach pomierzyłem i jest na każdej cewce po 14kOhm, czyli tak jak podaje serwisówka (od 10 do 20kOhm).

Obroty ustawione jak w serwisówce, około 1200obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 08:58:37 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
daj obroty troszkę wyżej, 1250-1300, generalnie fzs równą pracą silnika nie grzeszy, jeśli po podniesieniu nadal będzie skakał z obrotami to chyba synchro do poprawki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-28 12:35:40 
a jak problem jest przy nagrzaniu to nie zawory?


Góra
  
 
PostNapisane: 2013-08-28 12:57:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-05-16 22:18:02
Posty: 65
Lokalizacja: DZIAŁDOWO
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 798896325
Obecne moto: FZ6 S
w mojej starej FZS było tak samo jak kupiłem , wymiana napędu delikatnie pomogła ,synchro delikatnie pomogło , a 100% usterka ustąpiła po wymianie gaźników, które wcześniej rozebrałem wymyłem w myjce ultradźwiękowej , pełnej regulacji według serwisów-ki i synchro , pełne 100% zadowolenie zero szarpania nawet na dwójce bez gazu.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-31 02:40:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Podniesienie obrotów nic nie daje, raczej jest wtedy jeszcze gorzej, a motocykl ma największą kulturę pracy przy około 1000obr/min ale wtedy już światła delikatnie przygasają.

Z tymi gaźnikami to troszkę mnie zasmuciłeś :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-31 15:19:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-30 11:53:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Z mechaniki nie bardzo pomogę, ale mogę powiedzieć Ci jak sprawdzić TPS (czujnik położenia przepustnicy) po pierwsze na wyłączonym moto odepnij wtyczkę przy gaźnikach, sprawdź omomierzem przejście pomiędzy dwoma skrajnymi pinami a środkowym i dodawaj powoli gazu do końca sprawdzając czy na czujniku w którymś miejscu nie ma przerwy. Następnie przeprowadź kalibrację TPS poprzez przełączenie na zapłon. Wskazówka powinna polecieć na 5k obrotów następnie podepnij wtyczkę i dalej na zegarach powinieneś mieć 5k obrotów, jeżeli poleci na 0 albo na 10k to znaczy, że masz źle ustawiony TPS, śrubami wyreguluj do wartości 5k obrotów zależenie w którą stronę wskazówka poleci.

Chociaż mi osobiście również się wydaje, że to coś z gaźnikami, może jakieś syfy a może coś podparło Ci ssanie (na zimnym jest dobrze ale na rozgrzanym zalewa Ci go na wolnych).

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-01 14:28:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam.

Trochę mnie tutaj nie było, za bardzo nie miałem czasu na śmiganie i o forum na chwile zapomniałem. Tak więc sprawa z TPSem wygląda następująco: wszystko pomierzone omomierzem, rezystancje w normie zgodnie z serwisówką Yamahy. Więc przeprowadziłem test TPSa i jaki wynik? Wskazówka wędruje na 10tyś. Bez problemu wyregulowałem na 5tyś, zapiąłem wtyczkę i nic to nie dało. Ogółem to zauważyłem, że jak moto chodzi i jest zimny (nie ważne czy na ssaniu czy już bez) chodzi równo, bardzo ładnie. Nawet jak pracował z 5minut w szopce i się zagrzał, to było raczej OK tak ze słuchu. Problem z nierówną pracą zaczyna się jak już trochę pojeździmy. I teraz zastanawiam się, czy to po prostu nie są ZAWORY? Wyżej podałem sprężania na poszczególnym cylindrze, wartości chyba powinny być w przedziale 12-15 barów? Pewnie i tak oddam go na regulację, ale czy uważacie, że to może być to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-03 12:32:58 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Gaźniki - to jest Twoja odpowiedź.
Zły skład mieszanki - dobrze na postoju, ubogo jak odwijasz i jedziesz.
Dobranoc :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-03 19:38:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-07-03 07:55:34
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
miąchał, źle to zrozumiałeś. Dokładnie to jest tak:

Odpalam Fazi na ssaniu: chodzi ładnie
Puszczam ssanie: chodzi ładnie

Ubieram ciuchy, zapinam kask, moto chodzi 5 minut: jest OKEJ.

Wsiadam, jadę tu, jadę tam, mija jakieś 15-20minu jazdy, podjeżdżam pod światła: obroty już lekko falują a silnik wyraźnie nie chodzi równo.

I nieważne, czy silnik zimny, czy po godzinnej jeździe rozgrzany, motocykl zawsze pięknie się zbiera i niema jakichkolwiek ubytków mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-03 19:54:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
A może regulator napięcia ci padł. Miałem podobne objawy w Speed Triplu. Jak się przegrzał to obroty świrowały. Raz były za wysokie, innym razem za niskie. Po wymianie problem znikł. Ładowanie na zimnym silniku miałem ok 12,4 teraz mam 14V nie ważne czy obciążony czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-03 20:06:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Ale to 14V chyba przy odpowiednich obrotach masz Piniu?? Bo w fazerze takie napięcie być powinno przy 4-5tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org