Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=11873 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | qoblin [ 2012-11-15 11:42:22 ] |
Tytuł: | Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Przejrzałem nasze forum wzdłuż i wszerz ale nic na ten temat nie znalazłem. No oprócz tematu o klockach hamulcowych. Zależy mi na bardziej efektywnych hamulcach z przodu w mojej FZ6-ce. Moim zdaniem są dość tempe i mogły by być lepsze. W związku z tym kilka pytań: 1. Czy sama wymiana klocków hamulcowych coś by zmieniła? 2. Czy byłyby zauważalne efekty przy wymianie przewodów hamulcowych na stalowy oplot? ktoś to stosował? co jesteście w stanie powiedzieć o przewodach HEL? 3. Jakie ewentualnie inne zaciski z tłoczkami można by zastosować do tego motocykla? Jaki model Brembo pasuje? Czy pasują jakieś z innych modeli? Za wszystkie udzielone odpowiedzi z góry dziękuję. |
Autor: | mores [ 2012-11-15 11:49:37 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Na początek może wymień klocki i wyczyść zaciski, tak by tłoczki swobodnie pracowały. Jeśli to Cie nie zadowoli brnij w dalsze koszty...czyli przewody. A jeszcze dalsze koszty to np. zaciski od innych motocykli, a czasem nawet całe lagi z zaciskami...gdyż nie zawsze sam zacisk Tobie podejdzie. Też się nad tym zastanawiałem, żeby usprawnić swoje hamulce. Jak na razie wystarczył oplot i ruszające się, a nie stojące od zapieczenia, tłoczki :) Choć zastanawiałem się czy podeszły by do mnie inne amortyzatory z zaciskami, jeszcze chodzi mi to po głowie. Tutaj sporo piszą o interesujących Cie sprawach: http://www.fz1-forum.com/forum/cmps_index.php |
Autor: | jarzombek [ 2012-11-15 13:35:53 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Co do drugiego punktu na początku tego sezonu wymieniłem przewody na oplot Hel. Powiem tak oczekiwałem jakiś większych efektów. A tak naprawdę czasami jeżdżąc zastanawiam się czy w ogóle czuje i widzę różnicę. Nawet przez chwilę się zastanawiałem czy mi czegoś nie zjebali zakładając te przewody (zakładałem w warsztacie, nie samemu) bo dla mnie osobiście efekt jest taki że jedyne z czego się cieszę to że będą trwalsze niż zwykłe gumowe lol. Inna sprawa że ja jeżdżę tylko turystycznie i trochę latam po mieście. Być może dostrzegłbym różnice jakbym pojechał na tor. Jeśli już w ogóle będziesz się decydował na oplot poczytaj i poszukaj (a może ktoś tu się wypowie) jaki układ lepszy jest. Bo ja kupiłem układ taki, że jeden przewód idzie z góry do jednego zacisku, a później z jednego zacisku do drugiego (mówię o przodzie ofkorse). Później, jak już miałem to zamontowane, wyczytałem gdzieś, że skuteczniejszy jest układ jak idą dwa niezależne przewody z góry, jeden do jednego zacisku drugi do drugiego. Ale czy rzeczywiście tak jest to nie wiem... |
Autor: | Wojt@s [ 2012-11-15 16:54:02 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
- pełno-metaliczne klocki - oplot - zestaw naprawczy zacisków torumaxa I heble desant w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak mało zmiana pompy na radialną nawet z 3/4 w k5 wzwyż. |
Autor: | qoblin [ 2012-11-15 22:26:41 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
W takim razie posłucham rad bardziej doświadczonych kolegów i zacznę od czyszczenia tłoczków i wymiany klocków. Ale najbliższe testy to chyba dopiero na wiosnę ;/ Wojt@s jakie pełno-metaliczne klocki byś mi mógł polecić? jakiś konkretny model, firma? sporadyczna jazda po torze, czasami przydziduje ale w większości raczej jazda turystyczna. Czyli heble raczej nie są specjalnie utrzymywane w wyższej temperaturze. Cytuj: nawet z 3/4 w k5 wzwyż no i jak byś mógł to bardziej rozwinąć i językiem dla mniej doświadczonych :) a z tym zestawem naprawczym to ma być Tourmax, google poprawiło ;) |
Autor: | MarcinN [ 2012-11-15 22:46:10 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Pompa radialna! Niestety kosztuje około 1000 zł nowa. Powoduje, że potrzeba o około 25% mniejszej siły użyć na dźwignię, żeby uzyskać ten sam nacisk klocków na tarczę. |
Autor: | rhazz [ 2012-11-15 22:50:41 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Wojt@s napisał(a): nawet z 3/4 w k5 wzwyż. Rozkminiam, że to gsxr 750 k5 ;) |
Autor: | qoblin [ 2012-11-15 22:57:53 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
w takie koszty to ja raczej nie mam zamiaru wchodzić... co do tych zestawów naprawczych Tourmaxa to na stronie motorus.pl przejrzałem wszystkie zestawy do yamahy i tylko w jednym występuje model FZ6 ale S2 i rok 2008, konkretnie zestaw BCF-214. Czy w takim razie będzie też pasował do FZ6 2005? Cena tez nie mała bo 2x199... EDIT: a co do tej pompy to o taką chodzi? http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-radia ... 09239.html podejdzie bez żadnych przeróbek np. w gesti mocowania? |
Autor: | Wojt@s [ 2012-11-16 09:33:14 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Cytuj: Pompa radialna! Niestety kosztuje około 1000 zł nowa. Powoduje, że potrzeba o około 25% mniejszej siły użyć na dźwignię, żeby uzyskać ten sam nacisk klocków na tarczę. w usa za 150$ masz nową radialną Nissina 19 w Polsce kupisz za 300-400zł z gsx-r 750 rocznik 2005 wzwyż tak samo można się pokusić o pompę też używkę z R1 taką jak ma Doniu Cytuj: co do tych zestawów naprawczych Tourmaxa to na stronie motorus.pl przejrzałem wszystkie zestawy do yamahy i tylko w jednym występuje model FZ6 ale S2 i rok 2008, konkretnie zestaw BCF-214. Czy w takim razie będzie też pasował do FZ6 2005? Cena tez nie mała bo 2x199... Zestaw naprawczy przodu to komplet na dwa zaciski, więc tylko 1x 199zł Cytuj: EDIT: a co do tej pompy to o taką chodzi? http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-radia ... 09239.html podejdzie bez żadnych przeróbek np. w gesti mocowania? Dokładnie o tej mowa :) średnice kierownicy masz 22mm?? |
Autor: | qoblin [ 2012-11-16 19:35:33 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
średnicy kierownicy nie znam ale jutro zmierze jak będę w garażu. a poleci ktoś jakieś konkretne klocki? no i jaki w końcu nr tego zestawu naprawczego wziąć ? EDIT: Srednica kierownicy chyba 22, choć 100% pewności nie mam bo nie dysponowalem suwmiarka ;/ Czyli jak z tymi mocowaniami , będą pasować ? a średnica przewodów hamulcowych ? przewody elektryczne (światło stop )? |
Autor: | spamm [ 2012-11-19 00:14:10 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
A czy czasem w S2 nie były montowane 4tłoczkowe zaciski i przez to są skuteczniejsze hamulce niż w FZ6 z lat 2004-2006 (tu są 2tłoczkowe)? Zamiast kombinacji może podeszłoby coś fabrycznego właśnie chociaż zostałaby jeszcze kwestia abs. |
Autor: | qoblin [ 2012-11-19 11:05:38 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Jak na razie to podoba mi się wizja tej pompy radialnej z GSXera ale czekam na potwierdzenie tego co pytałem. No i zostanie jeszcze tylko kwestia klocków. |
Autor: | miąchal [ 2012-11-21 19:12:22 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Zrób serwis tych hamulców jak należy i poczujesz ogromną różnicę. Wymień płyn na 5.1 - tez pomaga - jeśli chodzi o tor. Pompa radial, oplot stalowy oraz dobre i droższe klocki - będziesz miał to co obecnie jest szczytem techniki w kilkuletnich moto. Tak czy siak - tysiak pęknie. 8) |
Autor: | Alister [ 2012-12-04 22:37:46 ] |
Tytuł: | Re: Mocniejsze, bardziej efektywne hamulce, szczeki FZ6 |
Z metalowymi klockami to byłbym raczej ostrożny bo hamulce będziesz miał heble ale efektem ubocznym będzie bardzo szybko zużywające się tarcze hamulcowe, a tanie nie są :) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |