Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-27 22:48:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-26 12:27:13
Posty: 10
Płeć: Kobieta
Obecne moto: fzs 600 2003
Witam.
Czy ktoś z was próbował obniżyć swoj motocykl? Mam 169 cm, daję radę, jednak na nierównościach niepewnie podpieram się nogami na ziemi.
Zestawy obniżające są dosyć drogie, jednak mam pomysł dorobić sobie takie 'cudo' na własną rękę w pobliższym zakładzie.
Nie mam pojęcia jaką długość muszą mieć tzw. dog bones (wiem, że muszą być dłuższe), aby obniżyć pozom siedzenia o konkretną wysokość.
Proszę o pomoc, jeżeli ktoś robił coś podobnego, lub wie coś na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-27 22:48:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-03-27 23:07:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
pawianus1234
może na początek spróbuj obniżyć tylko przód, może to coś pomoże...wystarczy, że wpuścisz lagi troszkę w półkę.
Kości w sumie do dorobienia, bez problemu...byle porządnie i dobrze jakościowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 00:40:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Ja bym przerobił na początek siedzenie, nie ingerował w żadne opuszczanie na zawieszeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 08:32:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-13 23:37:56
Posty: 131
Lokalizacja: Docklands.UK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 Gs800 Kle500
Ja co prawda podnioslem tylne zawieszenie a nie obnizylem ale kosci ktore kupilem byly tylko o 5mm chyba dluzsze a dupka w poszla do gory 35 mm.wieczorem zmierze,sprawdze i potwierdze jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 15:12:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Pomysł z przerobieniem siedzenia tez dobry, ale to już na koniec jak przeróbka zawieszenia nie pomoże...żeby wpuścić lagi pieniążków wydawać nie trzeba, bo można to zrobić samemu, a przeróbka siedzenia to już ze 200 złociszy nie Twoje...więc po co generować koszta skoro najpierw trzeba spróbować darmochy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 15:24:52 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
A czy takie obniżanie lag czy inna interwencja w zawieszenie w celu obniżenia nie pogorszą właściwości jezdnych?
Ja tam wolałbym przerobić siedzenie, oryginalne i tak nie jest zbyt wygodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 15:37:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Iroszek
dla jednych pogorszą się właściwości jezdne, a innym z kolei będzie się jeździło lepiej, w sensie wygodniej, w sensie twardziej...kwestia dopasowania do kierowcy, do jego wymagań i upodobań....

a jeśli już trzeba lub też się chce zmienić, przerobić siedzonko na akcesoryjne, to pewnie, że robić..kwestia kto ile ma w kieszeni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 15:39:58 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Na pewno się zmieni, czy na lepsze czy na gorsze, czy odczujesz czy nie- nie wiem ;) Na pewno obniżenie na zawiasie spowoduje obniżenie się podnóżków. Przerobienie kanapy to wg info z innego wątku ok. 150 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 16:29:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tomk napisał(a):
Na pewno obniżenie na zawiasie spowoduje obniżenie się podnóżków

he :? w jaki sposób? podnóżki masz zamocowane do tej samej części motocykla co siedzenie, w innym wypadku motocykl na dziurach wymagałby ruszania nogami, bo wraz z pracą zawieszenia latały by podnóżki względem twojego tyłka. obniżenie na zawiasie nie zmieni położenia podnóżków względem kanapy, a jedynie przybliży je do ziemii. da to taki sam efekt jak gdybyś woził 120kilogramowego grubasa na moto. zmniejszy ci się prześcit pod moto, ale i pomiędzy zadupkiem a kołem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 16:34:17 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
misiakw
I dokładnie chodziło mi o obniżenie się względem ziemi, bo też są przymocowane do ramy jak kanapa, więc nie będzie mógł tak pochylić motocykla jak przed przeróbką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 16:48:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tylko że jeśli jest niższy, to i prawdopodobnie lżejszy. czyli sam jego ciężar mniej ugina sprężyny. więc nie musi aż tak to się zmieniać. to zależy od ustawień zawiechy, wagi ridera, stylu jazdy... myślę że dobitnie zauważyłby te różnice na torze, ale nie na drodze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-28 23:19:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-13 23:37:56
Posty: 131
Lokalizacja: Docklands.UK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 Gs800 Kle500
Sprawdziłem,zmierzyłem i już wiem ze aby obniżyć,potrzebujesz kości o 5mm dłuższe i wtedy najdalsza tylna część pójdzie o jakieś 30-35mm(a to dużo :wink: ) do dołu.

tomk napisał(a):
nie ingerował w żadne opuszczanie na zawieszeniu.


Proszę o pełną,profesjonalną techniczną wypowiedz w tym temacie,skoro twierdzisz że nie należy ruszać zawieszenia(wady konstrukcyjne,konsekwencje zmian,ryzyko) .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-29 00:08:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
estewes napisał(a):
Proszę o pełną,profesjonalną techniczną wypowiedz w tym temacie,skoro twierdzisz że nie należy ruszać zawieszenia

Stawiam, że są ludzie mądrzejsi ode mnie i lepiej wiedzą dlaczego fazer jest tak wysoko i ma taką a nie inną długość lag itd. Ale nie jest to nijak profesjonalna wypowiedź ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-29 00:24:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-13 23:37:56
Posty: 131
Lokalizacja: Docklands.UK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 Gs800 Kle500
Achaa.....czyli nie wiesz dla czego napisałeś żeby nie obniżać moto.tak to mam rozumieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-29 10:27:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tomk. fazer jest tak wysoko, bo prawdopodobnie wtedy ma najlepiej ustawiony środek masy, a zawieszenie jest "najwygodniejsze". zawiecha jest liczona na człowieka o jakiejś tam masie (obstawiam że coś koło 90kg) i pod takie obciążenie jest projektowana. jednak moto maja możliwość nawet fabrycznego obniżania na dog-bones (przynajmniej w firmowym jajku za free była taka możliwość jak z salonu brałem) więc prawdopodobnie wiąże się to z lekkim przestawieniem zawiechy i tyle. gdyby latać takim moto na motoGP może i było by widać negatywne skutki, ale w przypadku niskich riderów zaleta niskiego siodła raczej przeważa nad wadami wynikającymi z obniżenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org