Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-12-05 22:09:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-19 14:10:22
Posty: 40
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Proszę o pomoc, bo już opadam z sił.
Fazer przestał palić, po krótkiej diagnostyce padło na pompę paliwa(nie załączała się nawet po podpięciu na krótko do akumulatora).
Zakupiona używana, zamontowana, odpalone/nie sprawdzone na trasie.
Po tygodniu gdy z dziewczyną chciałem się przejechać, zaś to samo. Fazer po dłuższym postoju odpala, ale nie chce się wkręcać na obroty, i po paru sekundach gaśnie. Pompa paliwa tym razem normalnie się załącza po przekręceniu kluczyka (przed wymianą - brak reakcji).
Kolejny pomysł:
Czyszczenie gaźników: rozebrane, wyczyszczone (kilka dysz faktycznie było zapchanych), poskładane, przychodzi czas na sprawdzanie: nadal to samo. Tym razem nawet nie załapie.
Problem jeszcze większy: tej nocy wyciekło mi 8 litrów paliwa.
Paliwo znalazło się w filtrze powietrza, i odpływem wody wyciekało na ziemie.
Pompa paliwa w celu sprawdzenia wężykiem do wiadra które stało na ziemi z wodą, wyciąga wody nawet nie 30 cm ponad ziemie - tak ma być ? Czy paliwo powinno normalnie ściekać przez pompę paliwa, do komór pływakowych, jeżeli iglica jest luźna? Czy w pompie paliwa są jakieś zaworki ?
Przyzwyczajony jestem do układów wtryskowych, więc nie wiem jakiej wartości ciśnienie powinno być w tej pompie ?

Wiem co muszę zrobić, tylko pytanie co z tą pompą, jakie parametry powinna mieć, i jak ją najlepiej sprawdzić? (W akcie desperacji, mam ochotę zamówić nową pompę...) Gaźniki zapewne mam do ponownego wyciągania, rozbierania, ale czemu przed moim rozbieraniem, gaźników, również nie odpalał ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-05 22:09:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-12-06 10:04:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Pompa paliwa pompuje do nabicia ciśnienia w układzie, ma w środku zawór który ją odłącza. Dla mnie do wymiany zaworki iglicowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-06 16:11:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-19 14:10:22
Posty: 40
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
To że pompa paliwa pompuje do pewnego ciśnienia wiem, że zaworki iglicowe do sprawdzenia/wymiany też wiem, że olej mi rozrzedziło i muszę nowy olej i filtr, też wiem. Mechanika nie jest mi obca.

Pytanie:
Jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwa ?
Czy pompa paliwa ma jakieś zaworki zwrotne ?
Czy pompuje tylko jak jest "zalana" paliwem, czy wytwarza podciśnienie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-15 15:52:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-12-15 00:08:45
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506766076
Obecne moto: FJ1200 - XJ600
Pompy sa membranowe więc nie ma prawa puścić paliwa. Ciśnienie to o ile dobrze pamietam to 3,5 atmosfery i musi zasysać z naczynia które stoi na ziemi.
Jak chcesz na sprawdzenie pompe to moge ci pożyczyć swoja (mam z FZS1000). Tylko jeden mały warunek - musisz podjechać po nią do Katowic, bo ja nie wybieram się narazie do Sosnowca. Ewentualnie możesz zabrać swoja i sprawdzimy ją na miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-04 23:42:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-19 14:10:22
Posty: 40
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zamawiał może ktoś:
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-FZS600 ... 9daad#shId

Jakieś opinie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-05 18:04:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jeżeli to faktycznie jest oryginalny Tourmax to gra warta zachodu, a na przyszłość filtr paliwa wymieniać i nie oszczędzać tych 60zł na oryginał. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-08 09:52:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-19 14:10:22
Posty: 40
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zastanawia mnie tylko, czy były jakieś różnice w FZS600 produkowanym w latach 2002-2003 (ja mam 02), bo wszędzie na aukcjach piszą, że pompa pasuje do roczników 98-01.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-12 12:50:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-12-15 00:08:45
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506766076
Obecne moto: FJ1200 - XJ600
Różnica w pompach jest tylko w wyprofilowaniu rurek przylaczeniowych wezy, srednica tych rurek oraz ewentualnie kostka elektryczna. Wszystkie pompy stosowane w motocyklach YAMAHA bija do tego samego cisnienia i dolna granice maja rowniez taka sama. Ja u siebie w FJ1200 mam pompe z FZS600 a do XJ600 kupilem z FZS1000 i wszystko chodzi tak jak powinno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-12 23:41:13 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Nie wiem czy będzie Ci to pomocne ale ostatnio przeglądałem larssona i mieli tam zestaw naprawczy do pompy paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org