Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=12335
Strona 1 z 1

Autor:  Ricardus [ 2013-01-13 22:12:16 ]
Tytuł:  MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Montował ktoś takie coś?

http://allegro.pl/podwyzka-podwyzszenie ... 69299.html
http://allegro.pl/mocowanie-podwyzka-ki ... 36927.html
http://allegro.pl/mocowanie-podwyzka-ki ... 03123.html

Chcę odrobinę podnieść kierownicę tylko nie wiem jak z jakością takich podwyżek. Podpowie ktoś jaką średnicę ma kierownica FZSa?
Może ktoś ma zamontowane i może napisać o wadach i zaletach ewentualnie podesłać jakieś zdjęcia jak wygląda to cudo na motocyklu.

Autor:  mores [ 2013-01-14 12:23:44 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Ricardus
a średnicy swojej kiery zmierzyć nie możesz ? :)
Zapewne zależy Tobie na poprawie komfortu siedzenia na motocyklu, zatem myślę, iż osiągniesz ten cel. Dzięki temu czemuś będziesz siedział bardziej prosto co zapewne poprawi kondycje Twojego kręgosłupa - chociaż w FZS i tek nie jest najgorzej :)

Ja mam w swoim troszkę wyższą niż seryjna, kierownicę i jest mi z tym dobrze :)

Autor:  MarcinN [ 2013-01-14 20:31:00 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

O widzicie! Też kombinuję, jak podwyższyć kierownicę, ale Może pomysł Szymona lepszy - kupić inną kierownicę będzie bardziej elegancko, tylko, że na mojej to pełno otworów montażowych jest. Łatwiej będzie jednak przedłużkę mocowania dodać.

Czy to podwyższenie nie spowoduje konieczności użycia dłuższych przewodów hamulcowych?

Autor:  rykoszet [ 2013-01-14 20:54:42 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

ja miałem takie podwyższenie w enduro i bardzo sobie chwalę i w terenie dawało radę polecam :D

Autor:  miąchal [ 2013-01-14 21:42:47 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

To tylko frezowane aluminium - co ma być z tym nie tak?? Podniesienie kierownicy o 2 cm raczej powinno delikatnie naciągnąć przewody - możliwe że trzeba będzie pochylić pompę.
Jeśli jest jakaś akcesoryjna - może zabraknąć długości - lecz to nie problem - oploty są w każdej możliwej długości.
Jeśli w fzs chcesz jeszcze podnosić kierownicę - to może czas na jakiś skuter albo sedes na kołach?? :mrgreen: Bo moim zdaniem pozycja będzie masakrycznie stołkowa.

Autor:  Ricardus [ 2013-01-14 22:46:02 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Lubię stołki barowe ;) Tak na serio po dłuższej trasie bolą mnie nadgarstki i pomyślałem, że taki patent zniweluje odrobinę tę dolegliwość.
Kierownica w pełni seryjna. Na razie tylko się zastanawiam ale nie chcę się wpakować w nadmierne koszty bo właśnie kupiłem napęd, nowy kask i jeszcze przed sezonem muszę poszukać kufra.

Autor:  Brodzins [ 2013-01-15 00:24:36 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Ricardus napisał(a):
Tak na serio po dłuższej trasie bolą mnie nadgarstki i pomyślałem, że taki patent zniweluje odrobinę tę dolegliwość.

A czy próbowałeś zmienić lekko kąt kierownicy poprzez opuszczenie jej, lub delikatne uniesienie ( lub jak kto woli, przybliżenie lub oddalenie od kierownika)?.
To ma bardzo duży wpływ na komfort, no i rzecz jasna zmienia trochę postawę.

Autor:  miąchal [ 2013-01-15 09:46:13 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Do tego proponuję opuścić klamki - sprzęgło i hamulec - niżej - by wyprostować nadgarstki podczas jazdy.
Wyreguluj dźwignię zmiany biegów i tylnego hamulca - pod siebie.

Autor:  MarcinN [ 2013-01-15 11:31:38 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Ja nie jestem wysoki, przez co mam krótsze ręce i wiem, że wygodniej mi będzie z przedłużką kierownicy. Przekręcanie kierownicy mi nie pomoże, bo w standardowej pozycji jest już maksymalnie przybliżona do kierowcy.

Najwygodniejszy motocykl, na jakim trafiło mi się jechać, to był BMW GS650 (czy podobnie). Pozycja wyprostowana, odprężona, po prostu jak w niebie. Tak chciałbym na Fazerze, ale niestety chyba się nie da.

Autor:  pango [ 2013-01-15 16:24:59 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

bolace lapki - brak treningu lub , jak napisal miachal,zla pozycja - zle ustawione klamki.
dlon trzymajaca klamke powinna tworzyc prosta z przedramieniem.pozycja stolkowa wcale nie jest najlepsza dla kregoslupa- jest ubijany /dyski/na nierownosciach.lekkie pochylenie jest lepsze.jezdzilem slr-ka i bylo bardzo wygodnie dopoki nie przeoczylem jakiejs dziury - wtedy rypalo niezle.w fazie ,na poczatku ,bylo mi dziwnie- cos jak superman w locie,ale teraz wydaje mi sie,ze ta pozycja jest wygodna i niemeczaca.

Autor:  Piniu [ 2013-01-15 17:02:23 ]
Tytuł:  Re: MOCOWANIE PODWYŻKA KIEROWNICY FZS 600

Do tego wszystkiego co piszą koledzy, dodałbym ściskanie kolanami baku podczas jazdy dzięki czemu można odciążyć nadgarstki.
Kiedyś w SV-ce wymieniłem kierę na niższą ale szerszą, przewody miałem w oplocie i nie było problemu z ich długością, gorzej było z linka gazu która w skrajnych położeniach była minimalnie za krótka, przez co przy manewrach na parkingu dodawał mi sie gaz przy max skręcie.
Musisz wszystko dokładnie zmierzyć czy podwyższenie nie narobi ci dodatkowych kosztów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/