Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Pewien problem i pare pytań.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=12350
Strona 1 z 3

Autor:  Witu [ 2013-01-15 20:26:57 ]
Tytuł:  Pewien problem i pare pytań.

Witam jestem tu nowy, forum śledziłem od jakiegoś czasu ale teraz niedawno zakupiłem fazerke z 1998 roku a w sumie zamieniłem moją Honde nsr 125 na Fazere po szlifie i mam pewien problem.

Fazer jest po lekkim szlifie i nic wielkiego się mu niestało tyle że nie mam chłodnicy, dziś odpaliłem zobaczyć czy wszystko chodzi i na ssaniu trzymał te obroty około 3-4tys, problem jest w tym gdy już troche pochodził bez tej chłodnicy trochę się zagrzał i gdy wyłączyłem ssanie nie trzymał wolnych ani nie chciał się wkręcać jak przysłowiowy "szatan" tylko kręcił max do 5tys, potem zgasł i nie umiałem go odpalić gdy troche wystygł przez te 5min kręcenia rozrusznikiem na tym mroziku w końcu odpalił ale dalej nie miał jakoś mocy ani obrotów.

Teraz mam dla was pytanie czy Fazer jest wyposażony w coś takiego jak jakiś czujnik temperatury który steruje podawaniem benzyny lub składem mieszanki lub jakiś komputer że jak niema wody w chłodnicy to nie będzie chodził tak jak ma chodzić tylko będzie wariował ? Właściciel zapewniał że przed szlifem wszystko było z nią ok. Nie wiem gdzie szukać przyczyny czy jest możliwość że to coś z jakimś komputerem czy poprostu pompa paliwa , proszę o szybkie odpowiedzi bo nie wiem co zrobić, czy to wina braku chłodnicy czy nie ? ;/

Autor:  tomk [ 2013-01-15 20:35:41 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Wcześniej było wszystko ok? Po co go odpalałeś?

Autor:  Witu [ 2013-01-15 20:44:27 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Odpalałem żeby zobaczyć czy silnik dobrze pracuje, po wyłączeniu ssania zaczyna wariować czyli niema siły, nie trzyma wolnych, kręci do 4 albo 5 tys tylko ;/ Motocykl stał od Lipca może przez taki długi postój coś nawaliło?

Autor:  Kura [ 2013-01-15 20:47:22 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Nie powinieneś odpalać bez płynu chłodzącego, prowadzi to do nadmiernego nagrzania, tłoki puchną i się mógł przytrzeć. Mogła też uszkodzić się głowica, uszczelka pod głowicą, pompa wody itp.

Autor:  Witu [ 2013-01-15 20:50:54 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Ale długo go nie paliłem chodził ani nie 5min, chciałem tylko zobaczyć czy wszystko chodzi no i nie chodzi nie wiem czego to jest wina;/

Autor:  Kura [ 2013-01-15 20:51:33 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Mogłeś niezłej kaszany narobić, ale możliwe, że jest cos nie tak z gaźnikami, z układem zapłonowy. Ja bym na twoim miejscu kupił chłodnice wszystko podłączył i wtedy zobaczył. Oby nic się nie stało dla serduszka jak długo pracował bez płynu.

Autor:  Witu [ 2013-01-15 20:55:24 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Przegrzać się chyba nie mógł bo temperatura na dworze jest na minusie a zagrzał się tak że szło spokojnie trzymać rękę na cylindrze więc chyba nic się nie stało z tłokami, poprzedni właściciel gada że może wina świec bo on wymienił tylko 2 świece na nowe bo tamtych nie umiał wykręcić. A nie wiesz czy w niej jest jakiś komputer sterujący jak w samochodach ?

Nie chcę narazie kupować chłodnicy bo chce zobaczyć czy jest wszystko ok z motocyklem bo jak coś to go oddam po prostu

Autor:  Adam16-88 [ 2013-01-15 21:00:16 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

może uda Ci się przejechać kilka km bez chłodnicy. Warto spróbować.

Autor:  Witu [ 2013-01-15 21:02:24 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Ale ja nie chcę nawet nigdzie nim jechać, tylko zobaczyć czy równo pracuje i czy równo się wkręca a on właśnie nie chce ;/
Zobacze świece w sobote i się okaże, czyli mam rozumieć że tam niema żadnego komputera sterującego temperaturą ?

Autor:  Nemmo [ 2013-01-15 21:43:17 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

A ja bym Ci jednak proponował zanabyć chlodnice, nalać płynu i dopiero wtedy cokolwiek próbować. Co innego odpalić na kilka-kilkanaście sekund aby sprawdzić czy silnik pracuje a co innego rozgrzewać go ok 5 min. Po 5 min pracy sprawnego zalanego silnika ciecz chłodząca pewnie będzie już miała z 30-50 stopni. Jak cylindry pozbawione są płaszcza wodnego rozgrzewają sie nierównomiernie. Czytaj zewnętrznie są chłodne a wewnętrzne części już mogą sie przegrzewać. Mam nadzieje, że nie narobiłeś sobie problemów...

Autor:  Witu [ 2013-01-15 21:55:15 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Gdyby z tą chłodnicą też było łatwiej to już bym ją dawno kupił ale ciężko wytargać używkę ;/

Autor:  Kura [ 2013-01-15 22:15:13 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Używka w dobrym stanie to ciężki temat, sam szukam ładnej od jakiegoś czasu i nic nie ma . Cóż pozostaje jazda z przygiętą :( Radze Ci jednak jakąś znaleźć bo odpalanie bez chłodziwa może się źle skończyć.

Autor:  Witu [ 2013-01-15 23:00:12 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Szukam szukam i nic niema, albo rozwalone, albo sprzedane, albo lekko rozwalone jedynie nówki, a fazere chciałem tylko sprawdzić czy wszystko z nią gra bo jak nie to ją oddaje i po problemie, a z chłodnicą bym mógł poczekać dlatego paliłem ją bez żeby zobaczyć tylko czy po prostu chodzi, bo moto i tak będzie stało do wiosny prawdopodobnie, jak coś się zepsuło to nie wiem co zrobię chyba będę płakał ;/
Gdyby ktoś miał chłodnice to chętnie przygarnę pisać:)

Autor:  Brodzins [ 2013-01-15 23:02:20 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Witu
Ja nie ogarniam Twojego toku myślowego...
I z tego co widzę, Ty też nie bardzo ogarniasz.

Autor:  marciniak [ 2013-01-15 23:55:28 ]
Tytuł:  Re: Pewien problem i pare pytań.

Nie wiem co trzeba miec w glowie zeby odpalac moto bez chlodnicy i jeszcze krecic go do 5tys, cale szczescie ze wyzej sie nie dalo bo pewnie bys go krecil do odciecia:-) Kreatywnosc mlodziezy nie ma granic.
A rada Adama 16-88 by sie przejechac bez chlodnicy jest zajebista, mam nadzieje ze to tylko prowokacja mlodego:-)

Jak juz chciales koniecznie odpalic to mozna bylo zalac silnik plynem i zamknac obieg laczac weze.

Co do uszkodzen to jesli w silniku nic sie nie tlucze to raczej nic powaznego mu nie dolega i taki wiekszy przeglad wiosenny powinien przywrocic go do zycia. Czyli wymiana swiec, filtrow, regulacja gaznikow z kontrola klawiatury.

Jak ci przyjdzie do glowy jakis ambitny pomysl to najpierw zapytaj na forum zanim znowu zrobisz kuku silnikowi, bo pozniej zostanie ci tylko placz.
Pozdrawiam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/