Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-12-21 09:38:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mam pomysł.

Chcę sobie zrobić urządzenie, które pozwoli mi przestawić w miejscu motocykl o 180 stopni. Chodzi o przekręcenie go w ciasnym garażu. W suficie zamontuję mechanizm z liną, którą chcę zamocować do motocykla, unieść go o 5 cm, przekręcić w powietrzu i postawić. Sprawa prosta, jednak nie mam pomysł, do czego tę linę mocować, żeby nie uszkodzić lakieru i zachować stabilność.

Podpowiecie? Chodzi o Fazera 600 2002.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 09:38:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-12-21 09:47:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Za kierownicę chyba i za uchwyt pasażera. Ten garaż to nie taki ciasny chyba, bo żeby obrócić będziesz potrzebował około 2 metrów wolnej przestrzeni (długość motocykla) a to około 3.5 metra kwadratowego - jeśli dobrze cię zrozumiałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 09:57:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja swoje moto obracam na stópce. stawiasz moto na stópce, stajesz po jej stronie. wykrok w tył żeby utrzymac moto, lewa ręka na lewą manetkę, prawa za prawy set pasażera i bierzesz moto na siebie, najpierw kierownica, potem tylne koło. w pewnym momencie moto stoi na stopce środkiem ciężkości, ty jedyne co robisz to trzymasz jego balans. wtedy przestajesz stać w wykroku, stajesz normalnie i obracasz moto. potem odstawiasz. najpóźniej w poniedziałek mogę ci filmik nagrać, jeśli tylko chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:06:14 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
misiak ja sie wlasnie zastanawialem kiedys czy to bezpieczny sposob tez tak czasami robie ale nie jestem do tego przekonany
ja sobie wole 10 razy przod tyl przod tyl i jakos zawraca:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:09:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Misiak, widziałem gdzieś w necie takie przestawianie, ale sam nie mam śmiałości. Próbowałem kilka razy, ale trochę się boję.

Lepiej podpowiedz, gdzie zamocować te liny z mojego pomysłu. Myślę, że najlepiej mieć trzy punkty zaczepienia: 1 na środku kierownicy, a pozostałe gdzieś z tyłu, tylko cholera wie, gdzie. Czy uchwyt pasażera wytrzyma?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:25:32 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Kwadrat z blachy 10mm i do tego rolki na rogach - stawiasz moto na centralce, na tym kwadracie i wozisz gdzie chcesz. Koszt - około 50zł.
Ja przestawiam na stopce, nic trudnego. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:34:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
O takiej podstawce też myślałem, ale nie umiem sobie wyobrazić, że stawiam moto na centralkę na tę blachę. Toż ona jest na tyle wysoko nad podłogą, że nie wiem, jak to się może udać.

No i 50 zł? Jakoś za tanio.

Masz może gdzieś projekt takiego ustrojstwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:42:24 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Kółka nie pod blachą tylko obok - obrotowe - zamocowane do rogów by blacha była 1-2 cm nad podłożem - blacha na tyle duża by pomiędzy kółkami zmieścić moto - powiedzmy 40x40cm.
Będzie ciężkie ale za to stabilne.
Pomyśl o stopce - zagadaj do kogoś kto umie niech wpadnie na bro do garażu - pokaże co i jak. Trzeba się przełamać i nie położyć motocykla :mrgreen: Po 100 razach będziesz wywijał do woli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 10:51:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ Wierzę, że to wykonalne. Znaczy to przestawianie na stopce.

Co do blachy: też rozumiem Twój projekt. Sam planowałęm coś podobnego, jednak nijak nie chciało mi wyjść taniej niż 100-150 zł. No i nie mam żadnej możliwości spawania, czy cięcia blachy. Twój projekt z kółkami poza obrysem blachy wymaga jednak czegoś więcej niż kwadratu 40x40 cm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 11:09:43 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Zobaczę za ile jestem w stanie wykonać taki badziew, kwestia jedynie dobrych kółek. Wieczorem dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 11:18:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcin, jesteś z gdyni, ja też (ok, mieszkam na żabiance ale pracyję w gdyni), teraz chyba nie jest to pilne, poczekaj na sezon pokażę ci. jeśłi jesteś gdzieś z okolic redłowa/centrum/orłowa/witomina/chwarzna/wiczlina (czyli odcinek samochodem z mojego domu do pracy i z pracy do rodziców), ba, nawet dorzucę dąbrowę do zestawu i zjazd na sopocką, oraz nie obawiasz się mnie, mogę kiedyś podjechać do ciebie i pokazać ci jak to się robi, problemów nie ma...

ja bym podwieszał za główkę ramy oraz przez sety pasażera, żeby lakiery nie dobić wstawiałbym jakąs szmatkę pomiędzy linę a lakier.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 11:56:53 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Jestem z Obłuża więc pewnie się nie uda, ale dzięki za propozycję.

Miąchal, dzięki, czekam na wyliczenia, choć nie ukrywam, że bawi mnie samodzielne wykonywanie róznych akcesoriów tego typu stąd mój pomysł z wyciągarką w górę - to jestem w stanie wykonać samodzielnie bez spawania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 12:00:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
to troszkę nie po drodze, więc najwyżej w sezonie kiedyś :P wiesz, zawsze możesz zacząć jarać lacza, wtedy dupę sie łątwo przestawia :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 15:34:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Tak czytam i czytam i nachodzi mnie jedna myśl ;) NIE DA SIĘ TYM MOTOCYKLEM WYJECHAĆ Z TEGO GARAŻU I WJECHAĆ TYŁEM?! Bo tak kminicie bloczki w sufit, blachy na kółkach, zaraz ktoś powie że łatwiej go będzie na części rozkręcić i skręcić w odwrotną stronę... :P
Jeśli nie ma opcji wyjechać to na stopce obrót i nara. 30s roboty - koszt 0zł :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-12-21 15:38:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
rhazz, wiadomka że się da. ale może on np. nie chce wystawiuać samochodu który zastawia wjazd.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org