Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-04 11:36:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Szanowni forumowicze :) W miniony weekend zająłem się wymianą manetek na podgrzewane Sporty Oxford'a. Sęk w tym, że aby je przykleić, należy najpierw dokonać wstępnego montażu(określenie prawidłowego położenia przewodu). Na lewej manetce nie ma problemu - można się bawić(kręcić) do woli. Natomiast na prawej, każde kręcenie roll-gazem w celu dopasowania manetki sprawia, że naciąga się nadmiernie przewody gazu (wiem pewnie można inaczej, ale oszczędźcie mi krytyki - mleko już rozlane :roll: ).

Po montażu dokonałem sprawdzenia w module diagnostycznym licznika (Kod 01) i zauważyłem, że gibnął mi się zakres otwarcia przepustnicy o +1. Czyli zamiast prawidłowego 15-100 mam 16-101. Podejrzewam, że przy montowaniu manetek, przez zbyt mocne obrócenie manetki gazu, obrócił(przesunął) mi się TPS i należałoby go poprawić... jednak zanim zacznę grzebać wolałem zapytać koledzy o Wasze zdanie. Czy moje podejrzenia są Waszym zdaniem prawidłowe? Może można taką drobną różnicę wyregulować gdzieś "po drodze"? :) Przestudiowałem manuale i wydaje mi się być to najtrafniejszą diagnozą, ale wirtuozem mechaniki nie jestem więc odwołuję się do Waszej wiedzy :) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-04 11:36:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-04 12:55:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Dobrze, już wiem. Takie drobne wychylenie można podregulować śrubą ustawiającą wolne obroty. Efektem moich działań było drobne przestawienie położenia przepustnicy(minimalne), ale takie wahnięcie można zniwelować regulując wolne obroty motocykla. Wątek można zachować dla potomnych, albo wywalić ;) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 19:24:32 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
. Podejrzewam, że przy montowaniu manetek, przez zbyt mocne obrócenie manetki gazu, obrócił(przesunął) mi się TPS i należałoby go poprawić... [/quote]


o.O nie za bardzo to rozumiem możesz jaśniej? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-08 11:36:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
TPS działa na zasadzie zmiany swojego oporu w zależności od kąta wychylenia manetki gazu. Zamontowany w motocyklu, informuje komputer jak bardzo otwarta jest przepustnica (w celu właściwego dozowania mieszanki). Instalując go, należy zachować ustaloną wartość wyjścia przy zamkniętej i całkowicie otwartej przepustnicy. Jeżeli przed montażem manetek wartość była ok (zakres 15-100), a po nim już nie(zakres 16-101), to sugeruję, że przyczyną jest element łączący czyli przepustnica sama w sobie. Albo przepustnica zaczęła się inaczej wychylać, albo TPS inaczej to wychylenie odczytuje. Remedium w tej sytuacji byłoby poprawienie położenia czujnika na śrubach, które go mocują. Śrubki dociskają TPS we właściwym położeniu przechodząc przez owalne(zapewniające możliwość regulacji) otwory w jego obudowie. Mam nadzieję, że dokładnie wyjaśniłem swój sposób myślenia :) hehe

Zaznaczam, że nie jestem mechanikiem, elektrykiem, elektronikiem i powyższy tekst jest jedynie domysłem opartym na doświadczeniach a nie niezawisłą wykładnią wiedzy :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org