Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Wymiana filtra fabrycznego na K&N
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=12923
Strona 1 z 1

Autor:  Poncz11 [ 2013-03-30 10:15:52 ]
Tytuł:  Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Witam
Chcę wymienić filtr powietrza na sportowy K&N.
Czy po wymianie będę musiał robić synchronizację?
Czy ktoś z was jeździ litrem na K&N-ie?
Proszę o odpowiedź, czy zauważalny jest wzrost mocy?

Chciałbym żeby odpowiedział ktoś kto ma doświadczenie, a nie odpowiedzi w stylu ,, pewnie tak, albo chyba tak, powinieneś itd.

Pozdrawiam

Autor:  miąchal [ 2013-03-30 11:16:20 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Wymiana filtra mało zmieni - dołóż do tego zmianę wydechu na przelotowy.
W takim komplecie robisz ustawienie poziomów paliwa - dawkę trzeba skorygować pod motocykl, plus synchronizację przepustnic - wtedy spalanie powiedzmy plus 0,5 do 1,5 na 100km w górę ale przyrost mocy dobre 10% - zależy od stanu silnika.
K&N - potrzebuje częstego czyszczenia więc opcja raz na sezon odpada - minimum co 2-3 tyś km.

Autor:  Poncz11 [ 2013-03-30 13:15:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Mam wydech skorpiona, więc nie ma problemu kwestia tej synchronizacji.

Autor:  tomk [ 2013-03-30 14:12:11 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

http://www.knfilters.com/faq.htm#4
Co do czyszczenia to polecają nieco inaczej.

Autor:  miąchal [ 2013-03-30 19:22:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Tomk - wszystko fajnie - ale nie ma warunków optymalnych, każdy wie gdzie lata i co łyka jego moto.
Jeśli fazer wtrysk - to bez roboty, gaźniki trzeba regulować.

Autor:  bierny [ 2013-03-31 00:24:54 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Podepnę się do tematu... Przez zimę wymieniłem filtr na K&Na oraz zamontowałem przelotowy komin. F4i wiadomo na wtrysku... coś trzeba poustawiać, poregulować czy można śmigać? Po pierwszych kilometrach w sezonie wydawało mi się wszystko OK, więc nic nie robiłem póki co... A może powinienem?

Autor:  miąchal [ 2013-03-31 09:35:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

Wtryski - mają dawkę paliwa dostosowaną do powietrza poprzez mapy zapłonu w module, więc jakakolwiek ingerencja raczej możliwa nie jest. Chyba że hamowania i zmiana mapy.
Synchro przepustnic robi się by wyrównać ich pracę - ale z praktyki wiem że jednemu wyrówna a drugiemu nic nie poprawi. Latać i tyle.

Autor:  bierny [ 2013-03-31 09:45:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana filtra fabrycznego na K&N

miąchal
Dzięki wielkie! Tak też słyszałem coś, że nic nie trzeba robić, ale wolałem się upewnić ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/