Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-04-22 23:50:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-07-29 18:09:36
Posty: 4
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 6N S2
witam, miałem ostatnio dziwny przypadek. Po dłuższej jeździe, dość ekstremalnej pogubiłem biegi. Działał mi tylko o ile się nie mylę 4 i 5 bieg. Na postoju w żaden sposób nie dało się zbić biegu na mniejszy, po prostu wyglądało to tak jakby 4 była najniższym biegiem. Po kilkunastu próbach na włączonym i wyłączonym silniku wpadła 3 która po chwili znowu znikła. Dodam że w trakcie jazdy nie słyszałem żadnego zgrzytu ani nic podobnego. Następnego dnia poszedłem jeszcze raz obadać sytuację. Biegi wróciły, wszystkie wbijały się bez problemu. Co może być przyczyną takiej sytuacji?? Dodam że nie dawno jakieś 20km przed tym wymieniałem olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-22 23:50:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-04-23 17:05:55 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Bo biegi zbija się zanim moto się zatrzyma, a tak btw. to chyba wysprzęglałeś i próbowałeś lekko poruszać motocyklem do przodu podczas zbijania biegów prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 17:45:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-07-29 18:09:36
Posty: 4
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 6N S2
nie dopisałem że jadąc próbowałem też zbijać biegi, tak poruszałem. Heh po drugie nawet stojąc biegi powinny się redukować a tu nic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 18:16:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Robert nie bądź taki czepliwy heh jedziesz drogą masz 4kę zapiętą zbliżasz się do świateł masz czerwone i dzieje się Tobie to co opisał Barto. I co proponujesz wtedy?? jechać dalej bo biegi się zrzuca nim się zatrzymamy? :P :P

Barto wiem że ni jak Ciebie to nie pocieszy ale zdarzyło mi się w zeszłym roku identycznie. Rano jechałem do pracy i identyczna akcja. Zostawiłem moto bo się śpieszyłem. Wróciłem wieczorem i jakby nic się nie stało moto działało normalnie. Zadałem wówczas pytanie kilku osobom, ale nikt nie miał pomysłu co to, moto jeździł później ok i dalej jeździ więc zapomniałem o tym. Ale sam z chęcią się dowiem co to mogło być i z czego wynikało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 20:44:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
jarzombek napisał(a):
Robert nie bądź taki czepliwy heh jedziesz drogą masz 4kę zapiętą zbliżasz się do świateł masz czerwone


Daję więcej gazu i przejeżdżam :oops:
A tak serio to ja też w w 99% przypadkach schodzę po kolei z biegami w dół [hamując silnikiem] często wraz z lekką przegazówką jak w starym Jelczu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 20:56:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
lukimaster napisał(a):
Daję więcej gazu i przejeżdżam :oops:
A tak serio to ja też w w 99% przypadkach schodzę po kolei z biegami w dół [hamując silnikiem] często wraz z lekką przegazówką jak w starym Jelczu :lol:


chyba nie zrozumialem dowcipu :P
a co zatem robisz jeśli masz 4kę i bieg się nie chce zbić??

odchodzimy od tematu a problem miał Barto, ja miałem podobny i z chęcią się dowiem czemu on tak miał i czemu ja tez tak kiedyś miałem. Uwagi jak należy dojeżdżać do świateł możemy sobie darować bo nie są one meritum sprawy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 22:56:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Sam bym chętnie odpisał na te wasze biegowe dywagacje, ale znowu dostanę warna za offtop :]
Wracamy do tematu!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-24 01:13:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-07-29 18:09:36
Posty: 4
Lokalizacja: Płońsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 6N S2
dziś trochę się wyjaśniło. Miałem więcej wolnego czasu więc mówię przejadę się, zobaczę czy wszystko wróciło do normy. Gdy moto było zimne biegi wchodziły poprawnie czy wbijałem na wyższe czy redukowałem. Po paru km sytuacja zaczęła się znów powtarzać tyle że teraz biegi za każdym razem wbijały się w górę jednak nie zbijały tak jak powinny, np z 5 mogłem zbić do 4 ale do 3 już nie, z 6 do 5 a do 4 nie. Jak się później okazało by zmienić o więcej niż jeden bieg w dół musiałem pomagać sobie i unosić o kilka mm dźwignię od zmiany biegów i dopiero po jej uniesieniu mogłem zredukować bieg. Zadzwoniłem do znajomego mechanika i pow. mi że raczej na pewno jest to jakaś sprężynka - dokładnie już nie pamiętam co to za sprężyna, która odpowiada za zmianę biegów. W przyszłym tyg będę wiedział więcej bo ma mi to sprawdzić więc napiszę czy to ona była sprawcą całego zamieszania.
ps. pisanie o metodach zmiany biegów, przygazówkach itp są zbędne i nie wnoszą nic nowego do tego tematu więc jak ktoś chce powiedzieć jak to się poprawie zmienia biegi niech sobie daruje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-24 01:31:56 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Sprężyna na wybieraku biegów lub ugięty wodzik w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-25 21:43:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
Raz miałem taka sytuacje zaraz jak kupiłem motocykl problem okazał się prosty do rozwiązania tam gdzie idzie pręt od wałka skrzyni do dźwigni biegów było tyle smaru łańcuchowego że :? wyczyściłem i po sprawie, proponuje wyczyścić i obserwować czy problem występuje nadal.Kilku speców od mechaniki motocyklowej tez mówiło o wodzikach i rozbieraniu silnika :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-25 22:23:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Ja w poprzednim kocie tak miałem, że nie mogłem zmieniać na postoju. Rozwiązaniem było "wbicie" biegu i delikatne popuszczenie sprzęgła, by bieg "wskoczył" i tak aż do jedynki (nie wiem czy zrozumiale to wytłumaczyłem).

A mechanicznie tak jak piszą koledzy. Innych przyczyn ciężko się tutaj doszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-25 22:34:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
pawlikgawlik dał dobrego sposoba na poradzenie sobie z tą sytuacją, bieg nie chce wskoczyć to delikatnie puszcza się sprzęgło i wskakuje...tak jak w starym Starze :) i nie tylko oczywiście....bo i w bardziej współczesnych pojazdach :)

natomiast cóż jeszcze...krzywy set lub podnóżek wraz z setem może powodować problemy ze zmianą biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-25 23:45:03 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
lukimaster napisał(a):
jarzombek napisał(a):
Robert nie bądź taki czepliwy heh jedziesz drogą masz 4kę zapiętą zbliżasz się do świateł masz czerwone


Daję więcej gazu i przejeżdżam :oops:
A tak serio to ja też w w 99% przypadkach schodzę po kolei z biegami w dół [hamując silnikiem] często wraz z lekką przegazówką jak w starym Jelczu :lol:



O to właśnie chodzi, jak mamy o tym nie pisać skoro to ważne? Przecież zbijanie biegów polega właśnie na zrzucaniu ich jeden po drugim, a nie na wciśnieciu sprzęgła i machania na sam "dół" ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 07:30:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Roberto ale kolega nie napisał nigdzie, że wcisnął klamkę i machał na sam "dół". Przynajmniej ja się takiego zwrotu nie doszukałem:P Żeś przeczytał na szybko i źle zrozumiałeś kolegę Barto i tyle :P Stąd pouczenia odnośnie prawidłowej zmiany biegów lol
Ale nie przeczę że słuszne jest to co prawisz... :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 12:56:56 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
jarzombek napisał(a):
Roberto ale kolega nie napisał nigdzie, że wcisnął klamkę i machał na sam "dół". Przynajmniej ja się takiego zwrotu nie doszukałem:P Żeś przeczytał na szybko i źle zrozumiałeś kolegę Barto i tyle :P Stąd pouczenia odnośnie prawidłowej zmiany biegów lol
Ale nie przeczę że słuszne jest to co prawisz... :beer:


Jeżeli tak to przepraszam i nie przeszkadzam już w temacie :beer: :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org