Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Fazer - drgania kierownicy
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=1426
Strona 1 z 4

Autor:  Mulec [ 2008-10-28 19:40:55 ]
Tytuł:  Fazer - drgania kierownicy

Witam
Kupilem mojego fazera w lipcu tego roku, wszystko bylo wlasciwie dobrze, troszke drgala kierownica podczas jazdy na wprost bez trzymanki, ale nic powaznego. Od jakiegos czasu zaczelo sie to nasilac, a teraz to juz nawet w trakcie jazdy trzymajac rece na kierownicy czuje jak wpada w wibracje. Ostatnio jadac prosto na nowym asfalcie puscilem kierownice, to tak zaczelo trzepac kiera, ze w ostatniej chwili jakbym nie zlapal to bylaby gleba.
Od czego to sie moze brac ? Zadncyh luzow na lozyskach kol, na glowce ramy, opona z malym przebiegiem (wprawdzie to Conti, ale chyba nie jest to az tak zla firma) cisnienie w oponach wlasciwe (co jakis czas cos tam ucieka, ale co 2 dni sprawdzam).
Zamierzam wymienic olej w przednich teleskopach bo nie wiem co tam jest, ksiazka podaje 10W ale wymienie na 15W.
Jesli to nie pomoze to co ? Wymieniac lozyska jesli nie maja luzow ? Zmieniac felge ? Opone ?
Czy tylne kolo, tylny wahacz moze miec z tym cos wspolnego ? Nie zeby bylo z nim cos nie tak (tylnim kolem) tak tylko pytam.
Dodam jeszcze ze moto kupilem w angliii gdzie mieszkam, nie bylo bite ani katowane, kupilem od pierwszego wlasciciela, z wszystkimi papierami, servisowka, fakturami itp. itd.

Z gory dzieki za kazda pomoc.

Autor:  Nemmo [ 2008-10-28 19:49:29 ]
Tytuł: 

Skoro luzow nie ma nasuwaja mi sie dwie przyczyny. Wywazenie kola (najlepeiej dynamiczne) lub nierowne tlumienie poszczegolnych lag. Nie poci sie ktoras z nich?

Autor:  Mulec [ 2008-10-28 19:53:09 ]
Tytuł: 

Nemm napisał(a):
Skoro luzow nie ma nasuwaja mi sie dwie przyczyny. Wywazenie kola (najlepeiej dynamiczne) lub nierowne tlumienie poszczegolnych lag. Nie poci sie ktoras z nich?


no wlasnie o tym zapomnialem powiedziec, jedna sie poci, nie jakos strasznie ale sie poci.

Autor:  Nemmo [ 2008-10-28 20:37:12 ]
Tytuł: 

Na moje to wystarczy, stopniowo spieprza Ci coraz wiecej oleju z lagi jednej tlumienie jest nierowne i szarpie kiera. Czeka Cie wymiana oleju i usczzelniaczy. POwinno pomoc zwlaszcza, ze masz wyciek.

Autor:  Mulec [ 2008-10-28 20:51:47 ]
Tytuł: 

Nemm napisał(a):
Na moje to wystarczy, stopniowo spieprza Ci coraz wiecej oleju z lagi jednej tlumienie jest nierowne i szarpie kiera. Czeka Cie wymiana oleju i usczzelniaczy. POwinno pomoc zwlaszcza, ze masz wyciek.


tak tez poradzil mi kumpel, uszczelniacze juz kupione i olej tez, kupilem troche twardszy. Miejmy nadzieje ze pomoze ;)

Dzieki.

Autor:  jojo [ 2008-11-25 22:16:54 ]
Tytuł: 

Mi ciekło dość długo z jednej lagi i nic mi nie wibrowało bardziej bym postawił na uszkodzoną oponę,prześledź ją czy czasem nie ma jakiegoś lekkiego balona miejscowo.

Autor:  Koma600 [ 2008-11-26 12:16:19 ]
Tytuł: 

moze łożysko w kole

Autor:  kastor [ 2008-11-29 17:47:36 ]
Tytuł: 

Na twoim miejscu zaczął bym od wyważenia koła, niewielki koszt a bardzo prawdopodobne że to jest właśnie przyczyną. Jeśliby nie pomogło zajął bym się lagami.

Autor:  Mulec [ 2009-03-05 17:05:17 ]
Tytuł: 

kastor napisał(a):
Na twoim miejscu zaczął bym od wyważenia koła, niewielki koszt a bardzo prawdopodobne że to jest właśnie przyczyną. Jeśliby nie pomogło zajął bym się lagami.


maly update

wymienilem olej na twardszy i simeringi w przednich lagach - dalej to samo :evil:

jade jeszcze w tym tyg. kupic nowa gume i wywazyc - obecnie mam prawie nowke conti, ale ucieka z niej powietrze i raz na 4 dni trzeba dopompowac te 0.2 bara - opona nowa, ale moze to jej wina
jesli po wymianie nowej gumy i wywarzeniu drgania nie ustana to juz zostaje mi chyba tylko pochlastac sie krakersem :(

btw... gdzies wyczytalem ze przyczyna moze byc nierownolegle ustawienie tylniego kola wzgledem ramy, ponoc przy naciaganiu lancucha najczesciej sie to zdarza, prawda to ?
wyczytalem to tutaj

http://www.motomaniac.info/21_95048_0.html

Autor:  t_racer_ [ 2009-03-05 17:24:39 ]
Tytuł: 

Znajdź kogoś kto ma takiego Fazerka ja Ty i podmień z nim na próbę przednie koło ;) wtedy się upewnisz.

Autor:  BAD CAT [ 2009-03-05 18:25:07 ]
Tytuł: 

to ze ci ucieka powietrze albo cos w niej siedzi albo zrobili ci sie male pekniecka na calym obwodzie w zaglebieniu bierznika, tez tak mialem w nowej oponie. po 3 miesuacach jak ja zalozylem uciekalo powoli powjetrze okazalo sie se sa male pekniecia i musialem znowu sie szarpnac na 450zl zrazilem sie do continentala. przednia co mialem zalozona byla wyprodukowana w korei tylnia w niemczech ta sie trzyma .nastepne opony jakie bede kupowal beda napewno miszeliny roud 2ct troche drozsze mam nadzieje ze sa mniej lipne;)

Autor:  Mulec [ 2009-03-18 22:06:33 ]
Tytuł: 

t_racer_ napisał(a):
Znajdź kogoś kto ma takiego Fazerka ja Ty i podmień z nim na próbę przednie koło ;) wtedy się upewnisz.



nikogo takiego nie mam :(

bylem dzis w warsztacie, panowie sprawdzili opone - dobra, lozyska - dobre, wywazenie - dobre , moto - proste , kola w jednej osi.

wciaz wibruje, i co dziwne dzieje sie tak nawet jadac wolno 5mph.

co to moze jeszcze byc powodem ?

czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ?

Autor:  t_racer_ [ 2009-03-18 23:43:34 ]
Tytuł: 

Mulec napisał(a):
czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ?

Nie. Amortyzator sprawia, że kierownica ciężej się porusza, co sprawia, że przy małych prędkościach moto wali się w zakręcie, szczególnie podczas manewrów parkingowych, efekt identyczny ze zbyt mocnym skręceniem łożysk główki ramy. Amortyzator skrętu jest potrzebny podczas agresywnej jazdy w zakrętach np. na torze ;)

Autor:  Mulec [ 2009-03-19 00:20:47 ]
Tytuł: 

t_racer_ napisał(a):
Mulec napisał(a):
czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ?

Nie. Amortyzator sprawia, że kierownica ciężej się porusza, co sprawia, że przy małych prędkościach moto wali się w zakręcie, szczególnie podczas manewrów parkingowych, efekt identyczny ze zbyt mocnym skręceniem łożysk główki ramy. Amortyzator skrętu jest potrzebny podczas agresywnej jazdy w zakrętach np. na torze ;)



no to co ja mam zrobic ?
wymienic lozyska, kupic nowe lagi, nowe kolo, opone, tarcze, zaciski ?
czy dac to na zlom, bo przeciez nie sprzedam, zeby sie ktos zabil.

Autor:  Leśmian [ 2009-03-19 00:41:35 ]
Tytuł: 

A tarcze sprawdzone?? W serwisie też niewiedzą co?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/