Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Fazer - drgania kierownicy https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=1426 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Mulec [ 2008-10-28 19:40:55 ] |
Tytuł: | Fazer - drgania kierownicy |
Witam Kupilem mojego fazera w lipcu tego roku, wszystko bylo wlasciwie dobrze, troszke drgala kierownica podczas jazdy na wprost bez trzymanki, ale nic powaznego. Od jakiegos czasu zaczelo sie to nasilac, a teraz to juz nawet w trakcie jazdy trzymajac rece na kierownicy czuje jak wpada w wibracje. Ostatnio jadac prosto na nowym asfalcie puscilem kierownice, to tak zaczelo trzepac kiera, ze w ostatniej chwili jakbym nie zlapal to bylaby gleba. Od czego to sie moze brac ? Zadncyh luzow na lozyskach kol, na glowce ramy, opona z malym przebiegiem (wprawdzie to Conti, ale chyba nie jest to az tak zla firma) cisnienie w oponach wlasciwe (co jakis czas cos tam ucieka, ale co 2 dni sprawdzam). Zamierzam wymienic olej w przednich teleskopach bo nie wiem co tam jest, ksiazka podaje 10W ale wymienie na 15W. Jesli to nie pomoze to co ? Wymieniac lozyska jesli nie maja luzow ? Zmieniac felge ? Opone ? Czy tylne kolo, tylny wahacz moze miec z tym cos wspolnego ? Nie zeby bylo z nim cos nie tak (tylnim kolem) tak tylko pytam. Dodam jeszcze ze moto kupilem w angliii gdzie mieszkam, nie bylo bite ani katowane, kupilem od pierwszego wlasciciela, z wszystkimi papierami, servisowka, fakturami itp. itd. Z gory dzieki za kazda pomoc. |
Autor: | Nemmo [ 2008-10-28 19:49:29 ] |
Tytuł: | |
Skoro luzow nie ma nasuwaja mi sie dwie przyczyny. Wywazenie kola (najlepeiej dynamiczne) lub nierowne tlumienie poszczegolnych lag. Nie poci sie ktoras z nich? |
Autor: | Mulec [ 2008-10-28 19:53:09 ] |
Tytuł: | |
Nemm napisał(a): Skoro luzow nie ma nasuwaja mi sie dwie przyczyny. Wywazenie kola (najlepeiej dynamiczne) lub nierowne tlumienie poszczegolnych lag. Nie poci sie ktoras z nich?
no wlasnie o tym zapomnialem powiedziec, jedna sie poci, nie jakos strasznie ale sie poci. |
Autor: | Nemmo [ 2008-10-28 20:37:12 ] |
Tytuł: | |
Na moje to wystarczy, stopniowo spieprza Ci coraz wiecej oleju z lagi jednej tlumienie jest nierowne i szarpie kiera. Czeka Cie wymiana oleju i usczzelniaczy. POwinno pomoc zwlaszcza, ze masz wyciek. |
Autor: | Mulec [ 2008-10-28 20:51:47 ] |
Tytuł: | |
Nemm napisał(a): Na moje to wystarczy, stopniowo spieprza Ci coraz wiecej oleju z lagi jednej tlumienie jest nierowne i szarpie kiera. Czeka Cie wymiana oleju i usczzelniaczy. POwinno pomoc zwlaszcza, ze masz wyciek.
tak tez poradzil mi kumpel, uszczelniacze juz kupione i olej tez, kupilem troche twardszy. Miejmy nadzieje ze pomoze ;) Dzieki. |
Autor: | jojo [ 2008-11-25 22:16:54 ] |
Tytuł: | |
Mi ciekło dość długo z jednej lagi i nic mi nie wibrowało bardziej bym postawił na uszkodzoną oponę,prześledź ją czy czasem nie ma jakiegoś lekkiego balona miejscowo. |
Autor: | Koma600 [ 2008-11-26 12:16:19 ] |
Tytuł: | |
moze łożysko w kole |
Autor: | kastor [ 2008-11-29 17:47:36 ] |
Tytuł: | |
Na twoim miejscu zaczął bym od wyważenia koła, niewielki koszt a bardzo prawdopodobne że to jest właśnie przyczyną. Jeśliby nie pomogło zajął bym się lagami. |
Autor: | Mulec [ 2009-03-05 17:05:17 ] |
Tytuł: | |
kastor napisał(a): Na twoim miejscu zaczął bym od wyważenia koła, niewielki koszt a bardzo prawdopodobne że to jest właśnie przyczyną. Jeśliby nie pomogło zajął bym się lagami.
maly update wymienilem olej na twardszy i simeringi w przednich lagach - dalej to samo :evil: jade jeszcze w tym tyg. kupic nowa gume i wywazyc - obecnie mam prawie nowke conti, ale ucieka z niej powietrze i raz na 4 dni trzeba dopompowac te 0.2 bara - opona nowa, ale moze to jej wina jesli po wymianie nowej gumy i wywarzeniu drgania nie ustana to juz zostaje mi chyba tylko pochlastac sie krakersem :( btw... gdzies wyczytalem ze przyczyna moze byc nierownolegle ustawienie tylniego kola wzgledem ramy, ponoc przy naciaganiu lancucha najczesciej sie to zdarza, prawda to ? wyczytalem to tutaj http://www.motomaniac.info/21_95048_0.html |
Autor: | t_racer_ [ 2009-03-05 17:24:39 ] |
Tytuł: | |
Znajdź kogoś kto ma takiego Fazerka ja Ty i podmień z nim na próbę przednie koło ;) wtedy się upewnisz. |
Autor: | BAD CAT [ 2009-03-05 18:25:07 ] |
Tytuł: | |
to ze ci ucieka powietrze albo cos w niej siedzi albo zrobili ci sie male pekniecka na calym obwodzie w zaglebieniu bierznika, tez tak mialem w nowej oponie. po 3 miesuacach jak ja zalozylem uciekalo powoli powjetrze okazalo sie se sa male pekniecia i musialem znowu sie szarpnac na 450zl zrazilem sie do continentala. przednia co mialem zalozona byla wyprodukowana w korei tylnia w niemczech ta sie trzyma .nastepne opony jakie bede kupowal beda napewno miszeliny roud 2ct troche drozsze mam nadzieje ze sa mniej lipne;) |
Autor: | Mulec [ 2009-03-18 22:06:33 ] |
Tytuł: | |
t_racer_ napisał(a): Znajdź kogoś kto ma takiego Fazerka ja Ty i podmień z nim na próbę przednie koło ;) wtedy się upewnisz.
nikogo takiego nie mam :( bylem dzis w warsztacie, panowie sprawdzili opone - dobra, lozyska - dobre, wywazenie - dobre , moto - proste , kola w jednej osi. wciaz wibruje, i co dziwne dzieje sie tak nawet jadac wolno 5mph. co to moze jeszcze byc powodem ? czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ? |
Autor: | t_racer_ [ 2009-03-18 23:43:34 ] |
Tytuł: | |
Mulec napisał(a): czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ?
Nie. Amortyzator sprawia, że kierownica ciężej się porusza, co sprawia, że przy małych prędkościach moto wali się w zakręcie, szczególnie podczas manewrów parkingowych, efekt identyczny ze zbyt mocnym skręceniem łożysk główki ramy. Amortyzator skrętu jest potrzebny podczas agresywnej jazdy w zakrętach np. na torze ;) |
Autor: | Mulec [ 2009-03-19 00:20:47 ] |
Tytuł: | |
t_racer_ napisał(a): Mulec napisał(a): czy amortyzator skretu to dobry pomysl na miasto ? Nie. Amortyzator sprawia, że kierownica ciężej się porusza, co sprawia, że przy małych prędkościach moto wali się w zakręcie, szczególnie podczas manewrów parkingowych, efekt identyczny ze zbyt mocnym skręceniem łożysk główki ramy. Amortyzator skrętu jest potrzebny podczas agresywnej jazdy w zakrętach np. na torze ;) no to co ja mam zrobic ? wymienic lozyska, kupic nowe lagi, nowe kolo, opone, tarcze, zaciski ? czy dac to na zlom, bo przeciez nie sprzedam, zeby sie ktos zabil. |
Autor: | Leśmian [ 2009-03-19 00:41:35 ] |
Tytuł: | |
A tarcze sprawdzone?? W serwisie też niewiedzą co? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |