Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Uszczelka wału za alternatorem https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=14498 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | olo1984 [ 2013-09-24 15:40:55 ] |
Tytuł: | Uszczelka wału za alternatorem |
Witajcie! Ostatnio, po prawie każdej jeździe mój moto zostawiał małą plamę oleju pod silnikiem. Wszystko oczyściłem dokładnie i wychodzi na to, że olej wypływa spod dekla alternatora: https://skydrive.live.com/redir?resid=882F72F6AF38DC1B!1740&authkey=!AEgVuzL49uhqB_w&v=3. Troszkę poszukałem i wychodzi mi na to, że winny jest simering na wale. Znalazłem informacje, że występują one w dwóch typach: z kołnierzem i bez, tak też jest napisane w katalogu części do FZS (wersja z kołnierzem o numerze 93101-29165 i wersja bez kołnierza 93101-29166, oznaczona dodatkowo jako AP czyli Alternative Part). Czy te uszczelki są między sobą zmienne? Jeżeli mam teraz z kołnierzem to mogę włożyć tę bez kołnierza? Czytałem, że wymiana takiej z kołnierzem wiąże się z koniecznością rozkręcania całego silnika, a raczej wolałbym tego uniknąć :wink: Jeżeli ktoś się już borykał z tym problemem, to proszę o informacje! Dzięki! |
Autor: | Wojt@s [ 2013-09-24 16:15:21 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka wału za alternatorem |
W większości silników spotykałem z kołnierzem. Przyszykuj się do wywalenia pieca na stół, bo trzeba połówki karterów rozebrać plus nowe uszczelki. |
Autor: | olo1984 [ 2013-09-24 22:41:00 ] |
Tytuł: | Re: Uszczelka wału za alternatorem |
Dzięki na odpowiedź! Cholera, tego się właśnie obawiałem... A czy jest w takim razie coś jeszcze, co można by zrobić niejako przy okazji w tak rozłożonym silniku? Trochę szkoda robić aż taką dłubaninę dla głupiego, jednego simeringa. No i jeszcze mi spokoju nie daje ta wersja bez kołnierza - czy one nie mogą być stosowane zamiennie? W katalogu części nic nie piszą, że wersja z kołnierzem dla silników z jakimś tam oznaczeniem czy numerem, a wersja bez kołnierza dla innych - po prostu wersja bez kołnierza jest jako część alternatywna... Spróbuję jutro podjechać do serwisu Yamahy to może się jeszcze czegoś dowiem na ten temat. Jak będą to jakieś rewelacje to nie omieszkam napisać :) EDIT: W serwisie dostałem informację, że uszczelki najprawdopodobniej są zamienne i w miejsce takiej z kołnierzem można spokojnie zastosować bez kołnierza. Problemem jest tylko to, że wersja bez kołnierza nie jest dostępna w Europie, więc trzeba czekać na ściągnięcie z magazynu z Japonii. Cena bez kołnierza ok. 120 pln, cena z kołnierzem ok. 30 pln. Ale odpada oczywiście mnóstwo babraniny w silniku i wymiana innych uszczelek, więc summa summarum znacznie taniej. Teraz tylko kwestia umiejętnego wyciągnięcia starej uszczelki, żeby kawałek z niej nie został wewnątrz silnika :) EDIT2: Jeszcze potwierdzenie z angielskiego forum: http://foc-u.co.uk/index.php?topic=2427.10;wap2 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |