Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Pomoc FZS1000 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=14524 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | DominWK [ 2013-09-28 23:43:02 ] |
Tytuł: | Pomoc FZS1000 |
Siemanko mam FZS 1000 (03') i powoli chciałem go przygotować do zimowania, potrzebuje waszej pomocy bo nigdy się nie bawiłem w rozkręcanie i nie wiem które śrubki dokładnie odkręcić żeby: - oczyścić i ogarnąć stan zębatki zdawczej - wyczyścić i nasączyć filtr powietrza - ogarnąć naciąg łańcucha i go wyczyścić (tu mam problem bo śruba po prawej stronie wahacza się zastała i nie mogę jej dokręcić aby ten metalowy bloczek był w równej płaszczyźnie z lewą stroną - jest tam przerwa około 1-2 mm a teraz będzie jeszcze większa co z tym fantem zrobić? próbowałem różnymi kluczami nawet nie drgnie) fajnie by było jakby ktoś jakieś zdjęcia powrzucał z zaznaczonymi śrubami które muszę odkręcić, ewentualnie na co mam uważać :) z góry dzięki LwG wrzucam fotki: [ img ] [ img ] (foto robione przy ostatnim naciąganiu teraz przerwa się zwiększy) |
Autor: | mores [ 2013-09-29 20:17:50 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
1. Zębatka zdawcza jest z przodu, więc masz tam do odkręcenia chyba z 4 lub góra 5 śrubek imbusowych... ale musisz też odkręcić popychacz od dźwigni zmiany biegów gdyż inaczej nie wyjmiesz pokrywki. No i po zdemontowaniu tych rzeczy czyścisz co tylko chcesz... 2. Żeby wyczyścić filtr powietrza musisz zdjąć cały bak, następnie odkręcić poprzeczkę na której bak spoczywa - ta przy akumulatorze i wtedy odkręcić pokrywkę od filtra powietrza...jeśli masz zwykły filtr to go nie nasączaj....wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem. 3. Najpierw odkręć nakrętkę kontrującą, a dopiero potem tą śrubę którą tak pięknie obrobiłeś :) |
Autor: | stasiol [ 2013-09-29 20:55:19 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
Nakrętkę jak kolega napisał, najpierw odkręca się kontrę dopiero reguluje naciąg, przed tym luzujesz ośkę. Ściągając bak pamiętaj o zakręceniu kranika i odpięciu wszystkich podpiętych przewodów, paliwowy, odpowietrzniki i czujnik rezerwy (szczegółowo co gdzie i jak niech podpowiedzą koledzy od fazerów bo ja jeżdżę kotem) potem pokrywę airboxa odkręcisz i masz filtr. Przy tym się nie spiesz i uważaj na śrubki bo te lubią wpadac w bebechy silnika, łatwo pogubić i można sobie narobić roboty żeby je odkopać. A zębatkę zdawczą to ten prowadnik od wajchy zmiany biegów i dekielek trzeba zrzucić (szczegóły u fazerowców) Podstawy .. jakbyś się postarał znalazłbyś wszystko na forum ale skoro faktycznie zaczynasz i uczysz się dłubać pomożemy chociaż na przyszłość najpierw poszukaj potem pytaj :) Jeszcze taka rada, szczerze to wszystkie te czynności serwisowe lepiej zrobić przed sezonem nie przed zimowaniem. Łańcuch dobrze nasmaruj i zostaw, wyczyścisz na koniec zimy tudzież wiosnę, teraz to zmyjesz smar i od wilgoci w nieosmarowanych zakamarkach złapie Ci korozja (szkoda łańcucha a ten drogi jest) Filtr zbierze wilgoć, pył/kurz z garażu przez zimę a na wiosnę wysuszysz wydmuchasz i jak nówka, chyba, że tu jest mokry to wyprać wysuszyć i zalać olejem (byle nie za dużo) Czynności mało czasochłonne zrobisz w kilka godzin |
Autor: | DominWK [ 2013-09-29 22:11:45 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
dzięki wielkie jutro się zabieram dam znać jak mi poszło oczywiście wiem że najpierw trzeba odkręcić kontrującą a później właściwą :) dzięki! |
Autor: | krzall [ 2013-09-29 22:16:37 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
mores napisał(a): 1. Zębatka zdawcza jest z przodu, więc masz tam do odkręcenia chyba z 4 lub góra 5 śrubek imbusowych... ale musisz też odkręcić popychacz od dźwigni zmiany biegów gdyż inaczej nie wyjmiesz pokrywki. No i po zdemontowaniu tych rzeczy czyścisz co tylko chcesz... 2. Żeby wyczyścić filtr powietrza musisz zdjąć cały bak, następnie odkręcić poprzeczkę na której bak spoczywa - ta przy akumulatorze i wtedy odkręcić pokrywkę od filtra powietrza...jeśli masz zwykły filtr to go nie nasączaj....wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem. 3. Najpierw odkręć nakrętkę kontrującą, a dopiero potem tą śrubę którą tak pięknie obrobiłeś :) Dobry wieczór ostatnio czyściłem łańcuszek dość dokładnie i nie trzeba u mnie nic zdejmować ("popychacz od dźwigni zmiany biegów") po prostu trochę obracasz i dociskasz i jest ok :) ale to u mnie ;) Filtr powietrza - żeby go wydostać trzeba rozbebeszyć bak - to można przy okazji sprawdzić wszystkie kostki i izlacje bo nieczęsto się ściąga go . A trochę kabli idzie pod nim :) Zobacz czy nie cieknie z kranika jak go zakręcisz i czy w miarę jednostajnie się zamyka otwiera :) inaczej trzeba reperaturkę żeby nie kapało :) A co do łańcucha to już blisko końca masz :) ale tak można by wymienić te "obślizłe" śrubki :) łatwiej będzie operować kluczem w przyszłości :) .... Jakbyco to pytaj Pozdrawiam edit---- dodałeś o kontrze ;) |
Autor: | DominWK [ 2013-10-04 21:18:50 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
Wczoraj miałem trochę czasu i zabrałem się do roboty Wszystko się udało z waszymi instrukcjami, ale po kolei Zdjąłem bak, tę gumową uszczelkę, plastik i wyjąłem filtr powietrza, w środku był usyfiony ale na zewnątrz całkiem czysty, przedmuchałem sprężonym powietrzem i włożyłem na miejsce, jedyne co mnie zdziwiło to po wyjęciu filtra spora plama oleju w komorze airboxa nie wiem czy tak powinno być? Następnie naciągnąłem łańcuch wyczyściłem naftą i nasmarowałem smarem, odczekałem chwile i zrzuciłem dekielek od zębatki zdawczej (było ciężko bo śruba od drążka zmiany biegów się wyrobiła i nie mogłem tej części zdjąć) ale dało radę po czym ujrzałem taki widok [ img ] [ img ] Jak oceniacie stan tej zębatki? Wyczyściłem cały syf który się tam znajdował a następnie zmontowałem wszystko z powrotem. Dla przyszłych pokoleń dodam że żeby zrzucić dekielek trzeba odkręcić 4 śruby (2 trudno dostępne na dole) |
Autor: | mores [ 2013-10-05 13:48:11 ] |
Tytuł: | Re: Pomoc FZS1000 |
Zgadza się, śruby są tylko 4... co do oleju w Airbox....jeżeli nie było go dużo to jest oki....choć nie koniecznie musiał być to olej :) Zębatka jest oki...tylko trzeba ją dokręcić tak żeby zabezpieczenie móc zagiąć na nakrętkę lub jeśli jest dokręcona próbować zagiąć tak jak jest. Można też poluzować i odpowiednio ułożyć zabezpieczenie żeby po dokręceniu moc je swobodnie zagiąć. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |