Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=14574 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mic_kow [ 2013-10-07 11:47:27 ] |
Tytuł: | FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Cześć wszystkim. W związku z tym że kilka dni temu w garażu pojawiła się nowa sztuka (tym razem FZ1), to zacząłem szukać dziury w całym i niestety znalazłem. Chodzi o to, że moto od razu po odpaleniu nie wchodzi nawet na moment na wyższe obroty, tylko od razu staje na 1000 obr/min a nawet ciut poniżej. Przy temperaturach kilkanaście stopni jakoś to wszystko działa, ale przy niższych, bez dodatkowego wspomagania gazem (trzeba z 0,5cm odkręcić) nie idzie odpalić sprzęta i do momentu wstępnego nagrzania (jakieś klilkanaście-kilkadziesiąt sekund) gaśnie po puszczeniu manetki. Później już wszystko jest OK. Druga rzecz (pewnie ma jakiś związek z tą pierwszą): śruba od regulacji wolnych obrotów pełni w tym momencie funkcję czysto ozdobną. Mogę sobie kręcić do woli w rózne strony, zero reakcji. Na zimnym silniku śruba chodzi ciężko (nawet bardzo), na ciepłym działa bez żadnego opopru. Po weekendowej lekturze internetu przypuszczam, że ma to związek z tzw. "wax unit" - właśnie do tego ustrojstwa jest ta śruba podłączona linką i na mój mały rozumek jest to coś na kształt termostatu, stąd wax w nazwie (zamontowane to jest podobno pod airboxem, między 2 a 3 dolotem, jeszcze tego nie rozkręcałem). Jakieś pomysły? Ktoś coś wie, słyszał lub przypuszcza? Moto fabryczne, krajowe, serwisowane, po pierwszym właścicielu, 20.000 przebiegu, fabryczny wydech, katalozator jest na miejscu, EXUP wygląda na działający, jeźdxi i działa jak najbardziej OK, tylko ta jedna mała (mam nadzieję), denerwująca rzecz... |
Autor: | Żuku [ 2013-10-07 12:00:27 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Prawidłowo podaje temperaturę airboxa i silnika? Wyświetlacz nie podaje żadnego błędu? Z twojego opisu, to zachowuje się tak, jakby komp uważał, że startuje z ciepłym silnikiem. |
Autor: | mic_kow [ 2013-10-07 12:20:21 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Temperaturę silnika prawidłowo (w czasie normalnej jazdy w ostatnia sobotę 73-75 st, w mieście do 85 st, na postoju również ładnie się nagrzewa). Temperatury dolotu jeszcze nie sprawdzałem. Wiem, że kombinacją przycisków można ją jakoś wywołać, ale to wszystko jest na tyle nowe i dziwne (w gaźnikowym FZS-ie takich cudów nie miałem), że jeszcze tego wszystkiego nie ogarniam. Czy ktoś byłby tak miły i podał mi "na tacy" te różne kombinacje? Oczywiście jak będę musiał to sam wszystko znajdę, ale może ktoś ma to już gotowe w jakiejś znośnej formie. Z góry dzięki. W międzyczasie proszę oczywiście o sugestie i pomysły w kluczowym temacie. |
Autor: | Żuku [ 2013-10-07 17:47:21 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Kombinacje, to są jak się wejdzie do trybu diagnostycznego kompa. Normalnie to reset przełącza temperaturę. Płyn chłodn. / powietrze. Jak chcesz przejść przez tryb diagnostyczny, to: wydrukować część Diagnostic Mode i przejrzeć krok po kroku. ServisMan jest np na chomiku. FZ1_06_Service_Manual.pdf Ewentualnie mogę podesłać. |
Autor: | mic_kow [ 2013-10-08 07:54:56 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Sprawdziłem na zimnym silniku. Temperaturę dolotu pokazuje ok (pokazał 15 st a samochód w tym samym garażu pokazał 16 st). |
Autor: | Żuku [ 2013-10-08 09:46:09 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
To jest ok. Ale są jeszcze różne wynalazki. Ja bym zaczą od pierwszych kodów: - pozycja manetki, ciśnienie atmosferyczne, ciśnienie powietrza na wejściu. W SManualu dokladnie jest opisane jak krok po kroku sprawdzić (nie trzeba do tego narzędzi/urządzeń - no poza odłączeniem przewodu paliwowego ). W trybie diagnostycznym nie naprawisz nic, ale możesz znaleźć wskazówkę, co może być źle. |
Autor: | mic_kow [ 2013-10-10 11:27:10 ] |
Tytuł: | Re: FZ1 - brak ssania i regulacji wolnych obrotów |
Już jest OK. Dumny z siebie jestem bo sam to zrobiłem 8) . Chodziło dokładnie o to, co zakładałem, czyli "zastał się" cały układ podłączony pod wax unit / thermowax (przez ostatnie 2 lata moto było używane mocno symbolicznie). Rozebranie, czyszczenie, smarowanie, złożenie i po prawie 3 godzinach pracy z przyjemnością słuchałem, jak moto na zimnym silniku pięknie łapie wysokie obroty na ssaniu. Jeszcze tylko szybka regulacja wolnych obrotów (w końcu mam taką możliwość!!!) i finał. Żuku - dzięki za próby pomocy. P.S. Przed robotą zakładałem rózne możliwości i dzwoniłem do ASO z potencjalnym zapytaniem o ceny i dostępność części. Dowiedziałem sie między innymi, że linka do regulacji wolnych obrotów (jesli ktoś nie widział to ma ona około 25 cm długości, z jednej strony pokrętło, z drugiej gwint) kosztuje :shock: ... 300 zł!!! Thermowax jest nie do kupienia, chyba że z całym wtryskiem (o cenę, ze względu na stan przedzawałowy po usłyszeniu ceny linki, już nawet nie pytałem). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |