Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=14902
Strona 1 z 2

Autor:  piece0f [ 2013-12-04 23:00:45 ]
Tytuł:  Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Siemanko,

Po I sezonie wpadł mi do głowy pomysł zmiany filtra na K&N i jednocześnie zmiany na wydech LeoVince. Słyszałem pogląd, że po zmianie tych 2 elementów (lub/i jednego z nich) obroty mogą "falować". Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Mam FZ6.

Autor:  Wojt@s [ 2013-12-04 23:10:14 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Zakładaj, będzie git.

Autor:  Kucyk [ 2013-12-04 23:16:13 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Ja tak mam i wszystko jest OK ... :)

Autor:  taz1612 [ 2013-12-05 01:00:56 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

po zmianie komina mi obroty w fz6 falowały nic z tym nie robiłem i jakoś mi to nie przeszkadzało

Autor:  lukimaster [ 2013-12-05 14:39:43 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

taz1612 napisał(a):
po zmianie komina mi obroty w fz6 falowały nic z tym nie robiłem i jakoś mi to nie przeszkadzało

JW.
I bez K&N będą lekko falowały [bez Db killerów].
Zakładaj i piz*a ogień :lol:

Autor:  Vesto43 [ 2013-12-06 02:48:15 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

U mnie przy leo sbk bez db'killerów to słowo "falowanie" jest zbyt delikatne. Po nagrzaniu silnika to chodzi jak sieczkarnia, ale mi się to nawet podoba :) lecz czasami denerwuje.

Autor:  piece0f [ 2013-12-06 12:01:40 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Panowie, dzięki za odzew. :wink:

Mieliście szansę skonsultować te zmiany z mechanikiem? Ja nim nie jestem, ale jak tak sobie myślę co piszecie to i filtr zmienia właściwości mieszanki (strumień powietrza) i wydech (przelotowy, czyli bez katalizatora). Stąd falowanie. Może trzeba byłoby wtryski wyregulować?

Autor:  lukimaster [ 2013-12-06 21:19:04 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

piece0f napisał(a):
Panowie, dzięki za odzew. :wink:

. Może trzeba byłoby wtryski wyregulować?

Za wiele to nie pomoże... Chyba za bardzo przewrażliwiony jesteś :wink:

Autor:  electro [ 2013-12-06 21:45:08 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Raczej hamownia i zmiana map. Zresztą tajemnicą nie jest, że założenie tego zestawu pogorszy osiągi, wbrew obiegowej opinii wiejskich tunerów.

Autor:  taz1612 [ 2013-12-07 11:48:03 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

electro napisał(a):
założenie tego zestawu pogorszy osiągi, .


rozwiniesz myśl?

Autor:  electro [ 2013-12-07 15:55:48 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

taz1612 napisał(a):
rozwiniesz myśl?

Komputer zgłupieje troszku, bo jest ustawiony pod inne wartości. Dopiero po mapowaniu dostaniesz bardzo niewielki przyrost.

Autor:  lukimaster [ 2013-12-07 18:09:07 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

electro napisał(a):
taz1612 napisał(a):
rozwiniesz myśl?

Komputer zgłupieje troszku, bo jest ustawiony pod inne wartości. Dopiero po mapowaniu dostaniesz bardzo niewielki przyrost.

A co ma zgłupieć ? Hamowałeś FZ6 na fabrycznych ustawieniach i na np. LeoV. ? Porównywałeś czy tylko słyszałeś od kogoś ? :wink:

Autor:  electro [ 2013-12-07 19:35:24 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

Podłącz silnik bez wydechu i bez dolotu zobaczymy co się stanie. Według Ciebie powinien zyskać co najmniej z 20-30% momentu ;)
Ale nawet odpowiem na Twoje pytanie- nie, nie mapowałem. Jak dla mnie tylko idiota tuningowałby fz6 pod względem osiągów. Stąd lepszy wydech dla dźwięku jest ok, k&n jak ktoś woli myć i oliwić filtr zamiast wymienić też jest ok, ale bądźmy poważni- wyjdzie taniej sprzedać fazera i kupić sporta niż grzebać w fz6.

Autor:  slimakxx [ 2013-12-07 21:19:16 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

witam fz1 na leo faluja mi obroty za to super wyglada i ogin dzwiek w porównaniu z standardem(jezdze z db-kilerem)
mam tez full carbon i znosi po zmianie na lewo(chyba był wywazany chyba z wydechem) ktos tak pisał

Autor:  pawlikgawlik [ 2013-12-07 21:20:05 ]
Tytuł:  Re: Filtr K&N + Leovince One: falowanie obrotów?

electro napisał(a):
Raczej hamownia i zmiana map. Zresztą tajemnicą nie jest, że założenie tego zestawu pogorszy osiągi, wbrew obiegowej opinii wiejskich tunerów.


Jakieś dowody? Ja po 3 min szukania znalazłem wykresy, że sam wydech zwiększa moc. Przykład:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Co do tego, że to wtrysk. Odepnij na 24h aku, a jak jest zima to może odepniesz na dłużej. Może pomóc bo komp powinien wykasować swoje dane. Nic pewnego, ale spróbować nie zaszkodzi. Cudów nie osiągniesz, falować może bo komp sie dostraja do warunków które nie są naturalnie wpisane w mapę. Jak pisze kolega electro co jest prawdą, by osiągnąć sporo, to trzeba stroić i na to rady nie ma. Są gotowe mapy pod dany wydech i nie trzeba specjalnie jeździć na hamownie Taki zabieg jednak nie zaszkodzi, a może sporo przynieść. Jednak zakup PCV nie jest najtańszy.

Co do głosów "kup sobie sporta" albo "Kup litra jak chcesz mieć więcej mocy" to tak jak by tunerom samochodów powiedzieć "weź zostaw tego golfa, kup sobie porsche". A może kolega chce mieć najmocniejsze fz6 w Polsce ;). Jego kasa.

piece0f napisał(a):
Może trzeba byłoby wtryski wyregulować?


Wtrysków się nie reguluje. Strojeniu poddaje się komputer (jeżeli sie da, a w FZ6 się nie da - trzeba kupić PC V). Można zsynchronizować przepustnice, ale nie wiem czy po zmianie filtra i wydechu coś to da. Nigdy nie zaszkodzi.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/